SNART I MÅL – OG ETTER DET..HVA DA??

Det ble dessverre ikke tid til noe innlegg i går..eller..TID var det, men heller null-zip-zero energi til å blogge. Sov 1,5 time natt til i går, fordi det jækla hauet nekta å slutte å kverne på ting som er greie å blokkere ute på dagtid.. Og litt av det, er grunnen for deler av overskrifta..men det kommer det mer om på slutten, hvis du gidder å henge med..

..så, det første først..når de andre sto opp, ble det fokus på først de faste mårrarutinene her – deretter fikk jeg hjelp av søstersen til å tømme hytta jeg skal flytte inn i.

Var så heldig å få låne en stor henger av husværten hennes, så jeg fikk kjørt alt på en gang, dit det skal stå på lagring. Og yeppz..ho gamla både henta henger’n, kjørte lasset og fikk rygga (med litt veiledning) den på plass etterpå.. SÅÅÅ stolt av mæ sjøl nu, hehe 😂

Ellers var vi på Flisa, 20 minutter unna, å henta en sofa jeg har kjøpt…og det var litt av et syn, kan jeg fortelle… Det høljeregna ute, og i tillegg hadde vi dårlig tid for å rekke å hente minien i barnehagen..og sofaen var så svær og tung, at vi bokstavelig talt måtte ta springfart for å få trødd den lengst inn i bilen.. Men det endte ikke der..,for den var selvfølgelig lengre enn kassa på pickupen..selv med lemmen nede – så da var det å rase rundt i hypertempo, og prøve å tjore den fast…og håpe at tyngden på den, ikke ville fucke opp heile den intelligente planen min, sånn at den ville slite seg løs og skli ut i de to bakkene som jeg måtte opp, før jeg var hjemme.

Meeen..etter enda en intelligent idé, unngikk jeg den første bakken – ved å kjøre en hællsprettens omvei, som har mye slakkere stigning 😁 Men den siste var ikke mulig å unngå – så jeg sneik meg opp i ei fart som til og med ei skilpadde ville fått latterkrampe av..og fikk doningen parkert nesten opp på trappa mi. Og så byksa og kava vi bare værre med å få halt den syvtusenogdæventonn tunge tingen ut av bilen, opp trappa og inn døra… (æ nevnte pessregna, ja??)

But we did it!! Snakk om PowerPuffs 💪😁

Og her er noen bilder av sofa – godt innbailla i plast..samt rommene i hytta, sånn at dere får en liten idé om hvordan det ser ut.. Kommer flere bilder når jeg er ferdig med å få dekorert etter min smak..men seriøøøst.. Sjekk den blåfargen på veggan 🙈

Ellers forsvant dagen temmelig kjapt – og dagen i dag har gått med til å vaske ned og få flytta tingene mine fra søstersen og “hjem”..

Og her er litt av cluet med overskrifta..for hva pokker gjør jeg når jeg er i mål med innflyttinga??

Jeg prøver så godt jeg kan å være positiv, og innfinne meg med at jeg må være her nede nå..og jeg prøver å holde fokus på det positive her på bloggen også..men beklager at det nå kommer ei utblåsning.. For jeg sliter fremdeles noe så inn i Helvette. Det er nå 6 uker siden jeg mista det livet jeg trodde var ment for meg, og som jeg satte så utrulig pris på..for ikke å snakke om han som fremdeles betyr alt for meg..Men er det blitt noe bedre med tida? Nei..tvert om.. Jeg får høre “du har det jo bra der nede” og “du trives tydeligvis best sammen med søstera di”.. men sannheten er at jeg sliter om mulig enda mer nå..og selv om jeg som sagt veit at jeg er “dømt” til å være her, og er innstilt på å gjøre det beste ut av det..så hater jeg detta livet som pesten sjøl. Jeg holder på å gjøre søstersen småsprø, fordi jeg går ut og inn av depresjon hele tida..og drikkinga mi..som jeg blogga om tidligere..er egentlig også blitt værre. (og nei, det hjelper dessverre ikke at dere nå forteller meg at jeg er verdt mer enn detta..skjønner at det er godt ment, men jeg har mista noe vesentlig under veis her.. ) Og det gjør det ikke likere at jeg veit at om 6 mnd MÅ jeg flytte igjen.. Så ka faen gjør æ når æ flytte inn i ensomheta i skauen i mårra?? Ikke veit jeg.. Det blir å komme et innlegg når jeg er ferdig innflyta, så dere får se hvordan jeg har fått det..men ut over det, veit jeg ikke hva det blir med heile bloggen fremover.. Æ e bærre så utrulig lei.. 😪

16 kommentarer
    1. Kjæreste Helene❤️ Tenker mye på deg! Vet hvor inderlig du trudde på dåkker to… kor riktig alt ble gjort… vet ikke hva som har blitt den utløsende faktor til brudd, men er trist for at drømmen og håpet om et godt liv i tosomheten brast😢

      1. Vel, det eneste jeg kan si, er at det er forklart under veis, på tidligere innlegg.. Men har du ikke fått med deg de, skjønner jeg godt at det kan virke forvirrende ❤️ Takker for klemmen

        1. Beklager. Jeg har fulgt med her, og har fått med meg at det ble brudd. Men alt dette andre ser jeg ikke sammenheng i, si opp jobb, drikke – måtte flytte nordfra. Det jeg har lest mest er turer, kaffe, vafler, sportsmus i bagen og sånt. Håpe du får ting på stell. Anbefaler å ta kontakt med psykiske helsetjenester i kommunen hvis du sliter veldig. Ingen skam å be om ordentlig hjelp, det er mer teit å ikke gjøre det liksom. Ny klem på vei 😘

          1. Veit jeg forklarte et eller annet sted om både grunn for at jeg måtte sørover og i det dragsuget for jobben også..men har kanskje ikke vært tydelig nok…nettopp fordi jeg har prøvd å holde fokus på de positive sidene, som turer..og til og med sportsmusa 😉 Og drikkinga mi..vel, ingen logisk forklaring..sånn egentlig.. D bærre fell sæ naturlig å ty t den.. 🤔 Psykiatrien har jeg vært i opptil flere ganger, uten at det har hjulpet nevneverdig..så takk, men neitakk 😘

    2. Gode tanker! Vet ikke hva jeg skal si jeg..Du er i en litt dårlig sirkel, men nå har du noe eget i 6 måneder! Bruk tiden godt til tanker og det mentale! Surre med alkohol løser ingenting! Du får en bamseklem av meg <3

    3. Hjertet mitt verker for deg! Vet ikke helt om det er noe jeg kan gjøre eller si…. ord blir bare så tomme i en sånn situasjon! Du vet hvor jeg fins……. og du kan gjerne slå en pling på telefonen………. uansett så kommer det her fykende en god sterk trøste-klem <3

    4. Depresjoner og alt som hører til lurer jeg litt på om jeg har mastergrad i så jeg har ingen problemer med å forstå deg. Det å miste fotfestet er ikke det enkleste, man bare sklir avsted uten egentlig å ville det. Jeg var glad i akevitt så det ble det slutt på å kjøpe. Ikke hjalp det så mye heller. Tror du finner roen etterhvert jeg da for du er vant med å ferdes utendørs. Mye styrke å hente der og det vet du.

      1. Regner med at du forstår, ja..og det er litt sånn jeg føler på nå, at livet bare sklir avgårde uten at jeg vil det, men at jeg er temmelig ute av stand til å stoppe, for bakken føles for bratt..
        Huff ja..det lureste hadde vært jo vært å slutte å kjøpe de vindunkene..men nei, er ikke der, riktig enda.. Satser på at du har rett i den trua, for jeg håper jo også at roa skal bosette seg i meg igjen 😊

    5. Ser veldig koselig ut også inne 🙂 Veldig fin blåfarge!
      Leit å lese hvor tungt du har det. Håper du finner glede og ro i naturen.
      Sender en god klem❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg