..OG SÅNN GÅR NU DAGAN..

..sett sånn..nå er det på nytt igjen gått ei halv evighet siden jeg fikk knødd meg til å blogge litt..og det sier meg at jeg nok ikke er kommet tilbake i den store blogg-modusen. Veit egentlig ikke om jeg blir å komme tilbake til der jeg var for et par år siden, men at jeg heller må innse at jeg er en “av og på” blogger. Noe som for så vidt er greit, det da..og jeg har innsett at yepp – dere hadde rett..det var bare tull av meg å opprette den bybloggen i vår – for jeg gidder jo ikke skrive om bylivet mitt heller, hehe..så DEN blir garantert nedlagt – og så bruker jeg denne til absolutt alt.. (jajada..det er lov og si, hva var det vi sa 😉 )

Men altså..hva har skjedd i livet mitt siden sist, da..tja..jeg var bl.a hos legen – og på legevakta – for over ei uke sida, fordi foten min var så innmari hoven – og de var redd for at det var noe alvorlig galt..men de fant hverken infeksjoner eller blodpropper, så da er det bare å ta tida til hjelp, og satse på at den blir bra – til slutt. Og bedre er den blitt, om ikke helt god..og derfor har jeg valgt å ta opp styrketreninga igjen. Måtte jo slutte med den etter lårplastikken i begynnelsen av mai – og så har nå livet gått sin gang, med opp og nedturer – og det endte med i alt nesten 4 1/2 måned uten trening..men NÅÅÅÅÅ er jeg tilbake – og gjett om det er deilig <3
Må jo selvfølgelig ta hensyn til foten – eller rettere sagt kneet, da det er menisken som er gåen..men jeg har jo trent med det kneet siden det ble ødelagt. Det takler veldig dårlig å bli vridd på, men jeg har funnet teknikker som fungerer, så jeg kan løfte vekter uten å overbelaster det..

Og ellers..vel..forrige søndag tilbrakte jeg sammen med ei venninne, på roadtrip over 3 av naboøyene her ute i havgapet. Måtte ta ferge over til den første øya – Grytøya – og så kunne vi kjøre over bruer for å komme til de andre – Bjarkøya og Sandsøya..

Legger ved et bilde fra ei strand på Bjarkøy – som jeg bare ble helt fascinert av.

..og noen svarte kyr – i tillegg til en nydelig utsikt <3

Liten stopp rett ved en av tunnelene på Grytøya =)

Og hverdagene mine denne uka, har hovedsakelig gått til litt jobbing og mest trening..for jeg TRENGER treninga..ikke bare fordi kroppen elsker å pushe seg selv til å nå nye mål – men også for den mentale biten. Jeg fikk meg 3 gode økter på treningssenteret, i tillegg til at jeg fortsatt driver med yoga på daglig basis..noe jeg er veldig fornøyd med =)

Turer i skog, mark og fjell, er det dessverre nesten slutt på.. Kneet mitt takler sånne turer veldig dårlig – da det er én ting å komme seg opp..men jøssenavnogfaderidagen..det er ikke like greit å komme seg ned igjen..så jeg må nok innse – for nå, i alle fall..at alt av naturopplevelser må tas i terreng jeg kommer meg lett til…og da er det utrulig viktig at jeg har muligheten til å kunne kjøre litt ut av byområdet…og i samme åndedrag, kan jeg da si at ett av “problemene” akkurat nå, er økonomien…fordi jeg MÅ få gjort noen oppgraderinger på stakkars Buster (bilen min, for de som ikke har lest tidligere innlegg..) Han var EU-godkjent i juni i år, men han er en gammel sliter, og mye som bør tas tak i, for at han skal fortsette å bringe meg rundt..for er det én ting jeg har lært om meg selv de siste årene, er det at tateren i meg må ha muligheta til å ræke litt rundt når ting river og sliter i meg..ellers kan dere like godt stappe meg inn på ei eller anna lukka avdeling. Den friheta er like viktig for meg, som å spise..eller nei..den er faktisk viktigere når det stormer som verts, selv om veldig få er i stand til å forstå det..

Men nok om det..i går – etter trening – storma jeg hjem og nesten hoppa gjennom dusjen, og rakk akkurat å nå et bilshow nede ved ene kjøpesenteret her – to stykker som drifta og burna så det lukta svidd gummi og de røykla hele området..oh lykke, hehe =D

Og etterpå tok jeg meg en liten luftetur, til vakre Tjeldsundet, et par-tre mil uttafor Harstad..fiiiiine dagen <3

Og i dag?? Vel – dette blir en sløvedag, med stor S.. Har tatt mine 15 minutter med yoga, og ellers trur jeg nok hovedfokuset blir klesvask og rydding i klesskap. For tro meg når jeg sier, at det siste er ei tvingende nødvendighet, hehe =P

 

#søndag #oppdatering #natur #roadtrip #bil #burning #drifting

5 kommentarer
    1. hverdager har vi alle og ikke alltid dei er fylt med spennende eventyr :=) mye trening for meg også hos fysioterapaut,dei dagene blir amputerte da jeg er opptatt dei 3 midterste timene på dagen :=) mandag er det sykehus time,vurdering på en reopperasjon av ankel,sliter med fjellturer jeg også,men vi gir oss ikke helt,:=) har vær litt i skogen og plukket sopp,ikke mye av det hos meg,men ser att det er bøttevis andre steder i norge.Deilige turer du har hatt,nydelig vær har dere også nå,her bøtter det ned og det er meldt fryktelig med vind,så min dag blir i gostolen med et strikketøy i hendene ,ha en fin søndag da

      1. Ja heldigvis for hverdagen, få jeg nesten si..kan jo fort bli for mye om det skulle skje noe hele tiden😊 Og nei, gi seg helt, kan man jo ikke😉 Du er så flink til å høste av naturen..har ikke vært på mer enn en liten blåbærtur i år, jeg..orker liksom ikke å fylle opp den lille fryseren min, når det er bare meg som spiser.. Takk for det..en fortsatt fin søndag til deg, og lykke til med ankelen 🤗

    2. Hehe, Hva var det jeg sa….:)

      Koselig at du titter innom her. Skjer ikke stort for noen av oss kanskje..Blogger om hverdagen! Helt greit….Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg