september 2017

RØDKLØVER

..ikke verdens vakreste bilde jeg serverer i dag..men jeg ble så imponert over å finne en hel haug med nyutsprungne rødkløver i går, at jeg ville dele det med dere :)   #blogg #fotoblogg #...

BLÅTT HAV

Dagens bilde knipsa jeg i går, på tur til ferga..syns vannet var så utrolig blått :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #hav #vann #fjell #natur #naturbilde #naturfot...

TITT-TEI

Heisann folkens..er bare innom en snartur for å si at det går fremover nå...det har vært veldig hektisk en periode, men ting er begynt å roe seg litt. I går fulgte vi mamsen til sitt siste hvilest...

VÅR-MINNE

Som dagens bilde har jeg valgt et tilbakeblikk på en av vår-turene min til Tjeldsundet utenfor Harstad :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #naturbilde #natur...

TANG...ELLER TARE?

Ja jeg vet egentlig ikke hvilken slekt denne tilhører, men fin var den nå uansett der den sto på en stein i fjæra :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #n...

KOSE-SKYER

Litt av utsikta fra verandaen hos søstersen..med noen flotte, koselige skyer som holdt meg med selskap mens jeg spiste frokost ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #...

BÅLKAFFE

Dagens bilde knipsa jeg i går, da jeg tok frokosten i fjæra :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #bål #kaffe #bålkaffe #frokost

SÅNN VAR DET..uke #38

Heisann folkens..her kommer ei lita oppsummering av uka som gikk. Jeg har jo en pause fra selve blogginga, så selv om det ble blogga litt i begynnelsen av uka, blir ikke dette et vanlige innlegget...

BRUSENDE ELV

Fant meg ei flott, brusende elv på tur hjem i går :)     #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #naturfoto #natur #elv #berg #stein #fjell #skog

HØST PÅ BERGAN

Dagens bilde er tatt på bergene ved havet, rett nedenfor huset hjemme på Andørja..høsten er sååå vakker <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #naturbilde #n...

BILDE AV ET BILDE

I dag har jeg valgt dagens bilde til ære for mora mi, som gikk bort for ei uke sida. Her er hun, lita og uskyldig, ca.4 år, hjemme på Tukuenga ved Skotterud i Eidskog kommune :)   #blogg ...

HØSTTUR & PAUSE-VARSEL

Heisann folkens..her skjer det ikke mye spennende om dagen, akkurat..og jeg må innrømme at jeg sliter en del med hele bloggen. Var jo på en trivelig tur for et par dager siden (det kan du lese om ...

STEINER I VANN

Dagens bilde er vel ikke det mest interessante, men syns de steinene var så fine der de lå i vannkanten :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #naturbilde #natu...

TOINIS UTFORDRING

Heisann folkens..her på bloggen skjer det mye spennende..og akkurat nå er det en koselig utfordring fra dvergpinschereimitthjerte som gjelder. Hun tar så sabla flotte dråpe-bilder, og har nå utfor...

Å BO PÅ EI ØY

Å bo på et lite sted..og da ei øy i tillegg, kan noen ganger være både utfordrende og nervepirrende. I går kveld fikk den 1 mnd gamle babyen til tantepia mi en kraftig, allergisk reaksjon - me...

RIM I SKOGEN

..fant årets første rim på bakken her, i går på skog/fjellturen min...vakkert..men ingen tvil om hva vi har i vente ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #natu...

ROBERT'S FOTOKONKURRANSE

Heisann folkens..er bare innom en snartur for å tipse dere om en spennende fotokonkurranse her på bloggen, med temaet HØST. Konkurransen holdes av Roberts Photography and Digital Art og du ...

TUR MELLOM TOPPENE

Heisann folkens..da kommer et lite innlegg fra meg i dag også. Hadde ikke så store planer da jeg sto opp, annet enn å nyte dagen..men det var et så deilig vær her, at jeg bestemte meg for å ta meg ...

VAKKER SKAPNING

..denne kar'n - eller frøkna - fant jeg sittende ivrig opptatt på en kunstig plante..Syns den var så vakker <3

ER GANSKE SMÅSLITEN NÅ

Heisann & god mandag kveld, alle sammen..i dag blir det ikke noe særlig til innlegg til dere. Har vært på farta siden i formiddag, og føler meg rimelig sliten nå. Dagen har gått med til å være på ...

FLOTT UTSIKT

Dagens bilde er tatt fra øya mi - Andørja - og ut over mot bl.a Myrlandshaugen mot venstre og Hamnvik mot høyre :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #naturbil...

SÅNN VAR DET..uke #37

Heisann..da kommer det ei ny ukes-oppdatering fra meg. Ble jo ikke noe fra den uken før der - da jeg var på tur i Finnmark - men nå kommer i alle fall ei lita oppsummering på hva den siste uka har ...

NESSEBY KIRKE

Hei-hei og god søndag folkens..sitter nå på hjemplassen min hos søstersen, og er så smått begynt å planlegge begravelsen av mamsen. Skal ha møte med begravelsesbyrået i mårra, og regner med det bli...

BLÅBÆRLYNGEN

..vet ikke med dere, men jeg har aldri sett så stor og fargesterk blåbærlyng som den jeg fant i Finnmark..prøvde å måle noen av dem, og de var oppe i målelengder, mellom tommel og langfinger..altså...

TESPROSJEKT - EI UKE I FINNMARK

Heisann folkens..her kommer et lite test-prosjekt fra meg..har nemlig laga en liten video fra Finnmarksturen min.Det er dessverre ikke verdens beste kvalitet på hverken innhold eller redigering..me...

"ROT" PÅ STRANDA

..ja altså..det er ei rot..og den er på stranda..fantastiske naturen <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #naturfoto #natur #strand #rot #røtter

KISTRAND KIRKE

Hei-hei i kvelden, folkens..de av dere som har fått med dere det forrige innlegget mitt, skjønner nok at jeg ikke er i det helt store humøret til å skrible så alt for langt innlegg nå. Derfor velg...

HVIL I FRED

..ja da er det over, og mammaen min har fått fred.  De ringte fra sykehjemmet tidlig i formiddag, og fortalte at hun hadde sovnet stille og rolig inn. Det kom ikke som noe sjokk på oss i fam...

FORMIDDAGSHILSEN

Heisann folkens..da sitter jeg i skrivende stund hjemme i Ramsundet - og nyter ei stille stund med kaffekoppen og litt blogg-lesing, nå da jeg endelig har litt skikkelig nettilgang igjen.. Har fåt...

HIMMEL I BRANN

Måtte bare stoppe på tur hjemover i går kveld, og prøve å fange det vakre lyset på himmelen :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #naturfoto #kveld #kveld...

TOPPTUR i TORSKEN

Titt-tei..joda..da er det sannelig et nytt innlegg klart fra denne kanten. Må bare starte med å si at ingen ting ble som planlagt etter innlegget i går, da jeg sto parkert i nærheten av Kiruna i S...

BLÅSVART SAND

Dagens bilde er fra stranda ved innsjøen Vuotta?jávri i Finnmark..syns det var så vakkert med den blå-svarte sanda som var der <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbild...

..frokost i NORGE..lunsj-bad i FINNLAND & kveldsmat i SVERIGE

Jada..da var det straks kveld igjen..og jeg har vært på farta ei uke alt. Du verden som tida flyr når man koser seg :) Siden jeg er avhengig av dekning på mobilen (pga.den syke mora mi), har en de...

STEIN-ANSIKT

Motivet til dagens bilde, fant jeg like utenfor Karasjok da jeg tok en kaffe-pause-stopp. Den smilte så pent til meg, at jeg ble reint glad av å se den.. snakk om å føle seg velkommen, hehe =P &...

VUOTTASJÁVRI

Heisann folkens..i dag har jeg bare konsentrert meg om kjøring, avslapping og en god del grubling..er nå denne mora mi da, som er veldig syk..og det er rart med det, hvordan hodet kverner enten man...

..OJSANN..DET VAR NÆRT PÅ

..yepp..det var VELDIG nært innpå..fikk et Widerøe-fly rett over hodet på meg og kongen, da vi var i Vadsø..ikke noe rart det - med tanke på at flyplassen er rett bak haugen, hehe =P   #bl...

HAMNINGBERG via HELVETES FORGÅRD

Yepp..da var det tid for et lite livstegn fra meg.. Våkna opp til gråvær..masse vind & regn som reiv og sleit i teltet..egentlig veldig koselig, da :)   Laga meg frokosten i teltåpninga, ...

VADSØ-NATT

..yepp..her campa jeg i natt..like utenfor det vakre  Vadsø :)   #blogg #fotoblogg #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #naturfoto #turbilde #telt #telttur #camping #vadsø

IFJORDFJELLET

Sett sånn..da var det jaggu kveld igjen..og da må jeg vel vise dere noen glimt fra dagen min, som jeg lovde :) Natt til i dag, var ganske så spesiell..hadde jo satt opp teltet, men etter å ha sitt...

REINAN PÅ STABBURSNES

Dagens bilde tok jeg i går..like ved der jeg hadde teltet stående =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #natur #naturbilde #naturfoto #rein #reinsdyr

STABBURSDALEN NASJONALPARK

Heisann folkens, og god lørdag..må bare si, at for meg har dette vært en fantastisk dag.. Våkna opp ganske tidlig..men det var sånn vind ute, som røska i teltveggene, at jeg ble reint døsig av det...

ØKSFJORDJØKELEN

Dagens bilde er fra en liten avstikker jeg hadde, nå under Finnmarks-turen. Jøkelen er en isbré som ligger på et stort fjell mellom Troms og Finnmark.. #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde ...

KVELDS-OPPDATERING

Heisann i kveldingen, folkens..bare ei mini-oppdatering fra meg. Har nå sakte men sikkert tusla meg videre nordover, og endelig kommet meg til Finnmark. Har stoppa for natta rett utenfor et sted so...

KVÆNANGSFJELLET

For de som la merke til en liten kommentar i det forrige innlegget mitt..joda..æ blei førrbainna!!..ja ikke sånn sint & sur-forbanna, men jeg ble så inni hampen irritert på meg selv, som lar det jæ...

EI MAGISK NATT

Jeg trodde jeg hadde sett nordlyset danse mange ganger før..men i natt måtte jeg innse at jeg har bare sett en liten forsmak av hva det egentlig kan.. På grunn av at "sinnet" tok meg i går ettermi...

VAKRE KVÆNANGEN

Dagens bilde tok jeg i går ettermiddag, da jeg var på en liten topp-tur på Kvænangsfjellet i Troms..nydelig utsikt over Kvænangen :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbild...

GRUBLER LITT MENS JEG KOSER MEG

I skrivende stund sitter jeg og koser meg med bål og litt sein lunsj, i fjæra ved et sted som heter Rotsund..   Veldig trivelig her..men jeg klarer ikke la være å gruble litt..lurer seriøs...

HØYT HENGER DE..

..og sure er de jaggu også, hehe =P   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfoto #bær #rognebær #sur #sur...

DA VAR DET STOPP FOR NATTA

Heysann i kvelden, folkens..da har jeg kommet så langt at jeg har svingt av E6, og kursa meg nordover, mot Alta.   På veien mellom Nordkjosbotn og Øvergård, måtte jeg stoppe og ta et par b...

LITT MER KONGESTELL - OG SÅ BÆRER DET AVSTED

Som jeg nevnte i går, er jeg nå på tur til å legge avgårde på en litt lengre tur rundt om i landet..har tenkt litt over hvor - og har bestemt meg for at jeg skal sette kursen lenger nordover, og hå...

SKYTER DU MEG - SKYTER JEG DEG

..overskriften høres vel litt makaber ut, men altså:..her om dagen satt jeg godt sammenkrøllet på et berg ved et nydelig vann og kosa meg. Vannet ligger like ved veien, når man kjører over Kåringen...

LITT KONGE-MEKK

Jepp..der var kongen klar for veien igjen =D Har slakk i eine hjullageret, og har stramma det opp et par ganger før..og i dag gjentok jeg prosessen, for å slippe å skifte de riktig enda. Har nye ...

GRILLKOS I NAUSTET

Hei-hei og goood tirsdag, folkens..er vel på tide med et bittelite innlegg igjen ;) I går, etter at jeg var ferdig med tauing av bil og småsurring rundt for meg selv ei stund, dro jeg hjem - og ...

KIRKA PÅ HAUGEN

Dagens bilde er fra Engenes/Engenes kirke på Andørja, den fine øya mi <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturb...

STAKKARS KONGEN MIN..

I går kveld, etter den flotte overnattinga "nattinaturen" som du kan lese om HER, kjørte jeg bort til øya og søstera mi & co, og var der i natt..fordi jeg i dag skulle hjelpe svigerbroren min å tau...

SVARTSVIDD

...hehe..ja sånn kan det gå, når man steiker brødskive med brunost på bålet..hehe =P   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #mat ...

SÅNN VAR DET..uke #35

Da er enda ei uke til ende..og man er godt i gang med ei ny. Uka som gikk, hadde nok ikke de helt store svingningene - men mye som skjedde likevel. Her kommer et lite sammendrag - og som vanlig er...

NATT-I-NATUREN

Hei og hoppsann, alle sammen :) Her kommer et lite innlegg fra helgas "nattinaturen" tur, sammen med slekt og venner. (ok - litt langt, for det er en god del bilder) Da jeg var ferdig pakka og ha...

TELTPLASSEN

Dagens bilde er fra teltplassen der hvor jeg campa sammen med venner i natt, under "nattinaturen"-arrangementet :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobby...

ÅRLIG TELTTUR

Hei-hei alle sammen..endelig er dagen her, som jeg har venta på et helt år =D Som jeg nevnte på slutten av et innlegg i GÅR, er turutstyret mitt fiksa og klart til bruk i dag..bl.a impregnerte jeg...

VAKT-MÅKE

Den dagen jeg flytta fra gammel-leiligheta, landet denne måken på pipa på nabohuset, og satt og titta inn til meg i over en halvtime..snakk om vakthu...eeh..måke ;)   #blogg #fotoblogg #fo...

NY BOPLASS

Hei og hoppsan i kveldingen, folkens =) Har vært litt stille på meg det siste døgnet - men har brukt tiden på å bli ferdig med å flytte ut av gammel-leiligheta og inn i bofellesskapet med ven...

HIMMEL I BRANN

..er vel ikke mye å si om dette bildet..annet enn at det er jo ikke akkurat stygt her nord =) (Ble dessverre litt kornete, da jeg måtte bruke ganske høy ISO fordi det var begynt å bli ganske skjøm...
Helene

49, Harstad

Hvem er jeg, da? Jo - jeg er ei godt voksen dame fra nord-Norge, som elsker å være fri til å gjøre de tingene jeg vil - når jeg vil.. Hovedinteressene mine er friluftsliv, fotografering og skriblerier..og i tillegg bruker jeg i perioder, veldig mye tid til å farte land og strand rundt sammen med King Blaze - min elskede, gamle king cab - for å se store og små, spennende steder og hva de har å tilby.. Ps..har du Facebook, har jeg ei egen side der, kalt ZoeticWorld by Helene, og du er hjertelig velkommen til å stikke innom å se ;)