august 2017

LAVVOEN

..ok..dagens bilde er ikke av nyere dato - som dere nok ser av naturen rundt..men koselig lavvo-tur var det =) (dessverre ikke min lavvo..men skulle gjerne hatt en egen  sånn)   ...

VASKEBØTTER, KNEKKEBRØD OG PESSREGN..

..joda..her går det seg til. Har jo styra noe veldig i dag, jeg og søstersen - med å få vaska ferdig leiligheta. Så her har det vært skrubbing og gnikking, og vaskebøtter som har gått nærmest på l...

RASFARE

Dagens bilde er tatt halvveis inni skogen, på en runde rundt i Folkeparken, det flotte turområdet vi har her. Skiltet har stått der i alle år, så langt tilbake som jeg kan huske..men har aldri skjø...

GÅRSDAGENS KOZ

Hey & hopp og gooood mårra, godt folk..ble ikke store aktiviteten på meg her inne i går..da hele dage gikk med til å pakke ned resten av leiligheta og få kjørt flyttelasset bort til det nye stedet ...

REFLEKSJONER I STILLE VANN

Er jo ganske vakkert når naturen speiler seg i et ganske blikkstille vann <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #na...

NYSNØ I FJELLENE..

Jada - her er det bare å være innstilt på hva som kommer - for når her vi fått den første, skikkelige nysnøen i fjellene her oppe. Ikke akkurat her i Harstad-distriktet hvor jeg bor - men bitte-lit...

BERGVEGGEN

Dagens bilde er rett og slett et nærbilde av en bergvegg..syns det var så mye kult som vokste der - så nesten ut som en liten oase =)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbil...

SÅNN VAR DET..uke #34

Jada - da står ei ny uke for døra..og her følger ei oppsummering av den uka som gikk..og som vanlig er det lagt inn linker i overskriftene, der jeg har blogga om hendelsene.. =) UKAS HØYDEPUN...

LITT TRIST, DA..

Heisann i kvelden, folkens..i dag satte jeg nesten hjem mot Harstad, fra øya..og søstersen fant ut at hun skulle hive seg med og være sammen med meg et par dager i byen. Vil du vite mer om hvorfor ...

ÅRETS FØRSTE...

...tyttebær =D  Høsten er da bare herlig <3   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfoto #skog #...

STORHAMMAREN på ANDØRJA

Hei-hei alle sammen..i dag har jeg tilbrakt litt av dagen sammen med søstersen, hjemme på Andørja. Jeg kom til øya i går kveld med det som skal lagres her..og lurer du på hva grunnen for at jeg ska...

FROKOST MED KJENT UTSIKT

Good mårra, folkens..her er ei lita oppdatering fra meg. Fikk jo pakka alt som skal på lagring i går, og stappa det både bak i kassa på kongen, og inni bak seteryggene.. Stakkaren følte seg nok mi...

LITT FORBLÅST

Dagens bilde knipsa jeg i går kveld, da jeg sto i fergekø. Regn og vind - men trærne står han av - sjøl om de virker litt forblåst :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbil...

I FULL PAKKING

Stikker bare innom en lynsnar tur, for å si heisann i kvelden. Har holdt på å styre med pakking i hele dag - og målet er å komme såpass i havn, at jeg rekker ferga 20.30 og får kjørt avsted det som...

REGNTUNGT STORKENEBB

Disse blomstene (Storkenebb..ja?) er jo rimelig avblomstret her, nå..men en og annen står enda i stram givakt..og kjemper tappert for å holde hodet oppe, etter at regnet har lagt igjen masse dråper...

JEG GÅR EN SPENNENDE TID I MØTE

Hei og hoppsann, alle sammen..som jeg så vidt nevnte i det forrige innlegget mitt - "KRIGSMINNENE PÅ EVENESTANGEN" - har jeg en del spennende ting som skjer i livet mitt nå. De av dere som følger ...

KRIGSMINNENE PÅ EVENESTANGEN

Hei-hei alle dere flotte folkan der ute..nå er jeg jo ferdig med innleggene fra den siste Lofot-turen min..men har ikke hatt tid til noen store utflukter etter det..er en del spennende ting som skj...

MENNESKESKAPT I NATUREN

..ok..det slumper jo til noen ganger, at alt det unaturlige i naturen ender opp med å bli et ok motiv..men jeg ser jo helst at jeg slapp å støte på så alt for mye menneskeskapt når jeg er på turene...

GOOOOOD MÅRRA

...kremt...med svært få timer søvn natt til i går - og 0 timer i natt - står jeg vel i fare for å virke over-hyper her...men ønsker jeg dere alle en superdupermegafantastico ny dag..wu-huuuu =D Si...

STORFJELL i LOFOTEN..OG VAKKER-STRANDA VED DIGERMULEN

Hei-hei alle sammen..her kommer enda et innlegg fra den siste Lofot-turen min. Har jo delt opplevelsene i flere omganger, for å slippe å få verdens lengste innlegg. Dette blir det siste i rekken - ...

BLÅBÆR

Årets blåbær..bærre herlig =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfoto #bær #blåbær #sensommer

STÅ-PÅ-DAGEN

Heisann i kveldinga, folkens..blir et bittelite innlegg fra meg nå - er dønn sliten, og akter å sige sammen i sofa og trøkke i meg noen biter med pizza, så snart den er ferdig..og håpe at kroppen e...

BUKSNES KIRKE

Hei og hoppsann, folkens..her er litt mer fra Lofot-turen min, der første store stopp var på Å ;) Etter at jeg hadde surret meg ferdig på Ballstad, som da er et av ytterpunktene til Lofoten, surra...

GAMMEL RUIN

..joda..en ruin er det..men hvor gammel den er -nei se det tør jeg ikke gjette på ;) Men sjarmerende var den likevel, der den sto =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbild...

BALLSTAD i LOFOTEN

Heisann folkens..hadde tenkt å legge ut dette innlegget litt tidligere i dag - meeen så begynte kongen å streike - hadde skikkelige startvansker. Så jeg dura bort til broren min og fikk hjelp til ...

Å i LOFOTEN

Juppsi-jepps, folkens - som jeg lovde i mitt forrige innlegg (som du finner HER) skal jeg sakte men sikkert legge ut litt bilder fra de stedene jeg hadde et lengre stopp under Lofot-turen min =) D...

HAR LITT DÅRLIG SAMVITTIGHET - MEN..

Ja for jeg har det - litt dårlig samvittighet overfor alle dere flotte blogg-venner som jeg følger her. For jeg har så lyst å skrive og kommentere på alt - men jeg merker det at når jeg er på disse...

TROLSKE SKYER

Dagens bilde er fra den siste Lofot-turen min..syns de skyene var så trolske og magiske der de hang..selv om jeg hadde litt problemer med å få den samme effekten på bildet :)   #blogg #fot...

SÅNN VAR DET..uke #33

..joda..da var sannelig enda ei uke forsvunnet ut i intet, og jeg er superklar for å gjyve løs på ei ny. Det har vært både opp- og nedturer..som det vel egentlig bør være, for å holde "balansen" i ...

ETT DØGN I LOFOTEN

Heysann alle sammen - da kommer det jaggu et litt lengre innlegg fra meg igjen. Har vært mye styr i det siste - spesielt med helsa til både meg og mora mi - men det ser nå ut til at det retter på s...

SKULPTURLANDSKAP

Dagens bilde er tatt på en liten avstikker, ikke så veldig langt unna Å i Lofoten. Etter det som sto på et skilt i nærheten, er den laga i 1998 av en japansk kunstner..   #blogg #fotoblog...

KVELDSSOL

Bare et lite bilde fra meg, som er å surrer i Lofoten. Har ikke mulighet til å lese og kommentere i dag - aaalt for lite strøm på telefonen..men skal prøve å hente meg inn og også fortelle litt om ...

VINDSKAKK

Dagens bilde er tatt på en av de siste turene mine..syns disse trærne er så fine - vindskakke og skjeve som de er, alle sammen :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #...

EI LITA OPPDATERING

Heysann godt folk..tenkte jeg skulle komme med ei lita oppdatering om hva som skjer her i dette kaotiske livet mitt, hehe =) Mamsen ligg enda på sykehuset. Verdiene var enda veldig høye, så betenn...

STRIPER

..naturen har dannet striper i forskjellige farger..ser du de?   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfo...

BLIR LITT STILT EI STUND..

..heisann i kvelden, godt folk..jeg vil bare gjøre dere oppmerksom på at det blir litt ekstra stilt på meg ei stund fremover nå. Det er så mye som skjer på én gang her, at jøsses.. En ting er nå...

SOPP

..fant denne så ensom og forlatt, på en av turene mine... Navn?..har ingen idé.. ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur...

KLAPPAKAKA & KARVE-TE

På frokost-fisketuren min i mårrest, var jeg bl.a på en liten innhøsting (link til den turen, finner du nederst i dette innlegget).. Jeg fant utrulig mye karve der jeg var, og henta med meg e...

FISKETUR MED FROKOST I FJÆRA

I dag starta dagen min bare SÅ bra =) Våkna til et nydelig vær, og fant ut at jeg skulle ta med meg maten og spise frokosten min i fjæra. Så jeg pakka sekken og kjørte en bit ut av byen, og rigga...

SYKEBESØK

Da har jeg vært på et lite sykebesøk hos mamsen min. De som følger meg, har sikkert fått med seg hva som er skjedd - men til dere andre, så har da mora mi - som bor på dementavdelinga på sykehjemme...

FJELL I DET FJERNE

Dagens bilde er fra turen min i går - og viser fjellene på Grytøya i det fjerne :) Mektige! =)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfoto...

SKOGSARBEID..MAMSEN PÅ SYKEHUSET..og ETTERMIDDAGSKAFFE VED KEIPVATNET

..wow, for en dag..starta veldig så trivelig med litt mårrakaffe sammen med søstera mi, før jeg kjørte henne ned til byen så hun kunne møte mannen som kom for å se på nyeste tilskudd på stammen (fo...

STRÅ I VINDEN

..joda..strå kan være vakre de også :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfoto #strå #vind #sommer

BABY-BOY

Hipp-hurraaa...i mårrest, litt før 06.30 fikk eine tantepia mi sin førstefødte - en nyyyedelig liten gutt..og lillesøsterea mi ble bestemor for første gang <3 Så dagen min har gått til å surre ...

DET REGNER..

..og da er det jammen godt å kunne sitte inne i varmen og titte ut ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #grisevær #regnvær #...

SÅNN VAR DET..uke #32

SØNDAGSDESSERT

..det er ikke ofte jeg gidder å ta meg bryderiet med å lage dessert bare til meg selv - men i dag falt jeg for fristelsen. Hadde fått plukket meg en del steinbær/teiebær (og det er ikke vanlig at ...

VIL DU SITTE NED?

..da kan kanskje en koselig benk som dette - plassert midt inni skauen - være akkurat noe for deg =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amat...

PIKNIK I BLÅSTEN og JUBILEUMS-BÅL

Hei & hopp og goood lørdag ettermiddag, alle sammen. I dag har jeg hatt meg enda en flott dag ute i frisk luft. Ryggen var særdeles kranglevoren i natt, etter turen min i går ..trodde seriøst ...

(b)REGN(e)DRÅPER

..vel..tittelen på dagens bilde er fullverdig Helene-logikk..bregne + regndråper = bREGNeDRÅPER  ..hehe =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfot...

GRØNNKOLLVARDEN / MIDDAGSFJELLET (565 m.o.h)

..en ting er i alle fall sikkert - jeg kan jaggu ikke stole på meg sjøl for fem flate øre!!! Ok - det høres kanskje rart ut - men gudane veit hvor mange ganger jeg har bestemt meg for at jeg skal ...

HUSVASK MED SITRONSMAK

..ok..skal nå innrømme at den tittelen der kan vel være litt vel vanskelig å stå for - men i alle fall så har jeg da brukt dagen så langt til å ta helgevasken (med grønnsåpe - ikke sitronlukt ;)..o...

FØLBLOM

..i alle fall trooor jeg det er navnet på stakkaren som poserer så ensomt på dagens bilde ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotogr...

ARN = Arctic Race of Norway

..jeg er ikke den som bryr meg mest om sånne sportslige begivenheter - og dette er jo absolutt ingen sportsblogg - men jeg skal jo innrømme at det er litt kult at øya mi - Andørja - spiller en så s...

GLITRENDE VANN

Dagens bilde er tatt mens det småregnet, i et forsøk på å fange solstrålene som glitrer blant de små ringene regndråpene lagde i vannet..     #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bild...

EN TIL PÅ LISTA

..da kroppen har vært i totalt sløvemodus i dag, i påvente av at ryggen skal komme seg (se tidligere innlegg fra i dag, nederst på sida), fant jeg ut at jeg kunne jo like godt slå to fluer i én sme...

OJ - ER DET ALLEREDE DEN DAGEN IGJEN?

OBS! Har du et problem med sprøyter, bør du kanskje hoppe over dette innlegget ;) I dag har jeg hatt en veldig rolig dag så langt..og faktisk veldig trivelig =D Ryggen er absolutt ikke helt hundr...

STEINBEDPLANTER

Et lite utsnitt av et flott steinbed..nix..dessverre ikke mitt ;)     #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #bed #steinbed #...

FOR ET DØGN..JEG SKYLLER DET VEKK MED VANN

Først av alt må jeg bare beklage så inderlig mye for at det ikke har vært annet livstegn fra meg det siste døgnet, enn at jeg har svart på kommentarer..og noen få stykker av dere har fått kommentar...

GRØNT

..dagens bilde er bare rett og slett..grønt.hehe =D   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturfoto #skog #v...

BLÅ(klokke)MANDAG

Hei og hopp - da var enda ei ny uke i gang. Har liksom ikke de helt store planene for tiden - tar det som det kommer :) Som et koselig tidsfordriv, har jeg de siste par dagene vært å "fanga" litt ...

MANIPULERT KONGLE

...og sånn kan ei kongle se ut når jeg kjeder meg..hehe :)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf amatørfotograf #nærbilde #natur #kongle #manipu...

SÅNN VAR DET..uke #31

Titt-tei folkens - da er enda ei uke avsegstyrt, og her kommer som vanlig ei kjapp oppdatering over uka som gikk. Og som vanlig er det link i overskrifta, dersom det er blogget noe ...

GUBBEN & GAMLA I ERVIK

..vet ikke helt hva som har gått for seg her - kanskje kjerringa har vært å henta gubben heim fra fest, i de seine, nordnorske kvelds- og nattetimer..hehe =P I alle fall kan du se dem hvis du kjør...

NESTEN PERFEKT SOFTIS (og nytt punkt på lista)

Må bare si at jeg er veldig imponert over været vi har hatt de siste dagene..tåke morgen og kveld, og ellers blå himmel og sol - ispedd små regnskyller fra lokale skyer, som varer 3-4 minutter, heh...

GRUSOMME MEG..

..mye rart har jeg opplevd siden jeg begynte å blogge..og det har stort sett bare vært positive ting..som diverse utfordringer og konkurranser. Og nå er det en liten, uhøytidelig konkurranse/utfor...

JEG KOSER MÆÆÆH..

..vel..OM den kosa seg, vet jeg jo ikke - men det så jaggu sånn ut, så sløv som den var, hehe =P   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfo...

TAKK & GO´NATT MED ET NYTT PUNKT PÅ LISTA

Yepp..har "moillkosa" meg i godværet i hele dag, jeg..og nå i kveldingen fant jeg ut at det ER jo lørdag..og det ER jo fremdeles godt og varmt ute..så jeg tok med en sjokolade som var ny-innkjøpt f...

TROLLHOLVATNET og MINI-VENNINNEBESØK

Hei og hoppsan, alle sammen..her i nord har det vært et fantastisk vær i dag også..det vil si - det var tjukk tåke da jeg sto opp, men etter hvert ble det rimelig blå himmel her - og siden jeg gjor...

ÅH SÅ IVRIG

Denne lille kar'n (og hele familien hans, hehe) var å jobba ivrig som bare det, i husverten sitt blomsterbed i går. Koselig å studere dem :)     #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #b...

BLÅ BLOMST & KIRKEGÅRD I SVARTHVITT

I dag har vi faktisk hatt en veldig fin dag i nord..blå himmel, sol og varmt. Og hva har jeg brukt dagen til?...hehe..jo, jeg rydda og vaska leiligheta til helga og tok helgehandelen, jeg..og så kj...

BRUSENDE VANN

..prøvde meg litt nært på ei brusende elv...det gikk jo IKKE som planlagt, hehe..men her er nå bildet uansett ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #naturbilde #natur...

TIRILTUNGE

..ja for det er vel navnet på denne vakre saken...? Den hadde lurt seg unna i arkivet mitt fra tidligere i sommer - så da får den finne seg i å være dagens bilde i dag, hehe :)   #blogg #...

LITEN SPASERTUR & FAMILIEKOS

Yepp..da kan jeg bare konstatere at dagen i dag har vært den rake motsetning til gårsdagen ;) Har rett og slett hatt en nydelig dag <3 Fikk meg en liten luftetur på formiddagen, da jeg spaserte...

NYTT FORSØK og HUMP I VEIEN

Yepp..da er jeg klar til å et nytt forsøk på å få en flottersfin dag :) Ble jo seriøst bare tull av gårsdagens..rett og slett en drittdag.. Meeen...ny dag, nye muligheter - og jeg nekter å ligge å...

ETTER EN REGNFULL DAG..

..ja etter at regent har gitt seg, er det bare dråpene igjen ;)   #blogg #fotoblogg #foto #fotografi #bilde #dagensbilde #fotograf #hobbyfotograf #amatørfotograf #natur #naturbilde #naturf...

DRITTDAG

..beklager å si det, men dette har rett og slett vært en drittdag. Den starta bra - men så begynte det å gå nedoverbakke etter frokost, og vi vet vel alle hva resultatet kan bli dersom noe begynner...

LITJEVATNET

..siden det er veldig så opp og ned både med vær og turer for tiden - fant jeg ut at dagens bilde skulle være fra en av mine tidligere turer opp til det vatnet som med rette bærer navnet sitt - Lit...
Helene

49, Harstad

Hvem er jeg, da? Jo - jeg er ei godt voksen dame fra nord-Norge, som elsker å være fri til å gjøre de tingene jeg vil - når jeg vil.. Hovedinteressene mine er friluftsliv, fotografering og skriblerier..og i tillegg bruker jeg i perioder, veldig mye tid til å farte land og strand rundt sammen med King Blaze - min elskede, gamle king cab - for å se store og små, spennende steder og hva de har å tilby.. Ps..har du Facebook, har jeg ei egen side der, kalt ZoeticWorld by Helene, og du er hjertelig velkommen til å stikke innom å se ;)