KUNSTEN Å ROSE SEG SELV

God mårra og god torsdag folkens. I dag er en sånn dag der jeg våkna tidlig nok til å vekke fuglene.. eller i alle fall nesten. JEG ble vekket av en bjellesau med følge, og regner med at de klarte å vekke fuglene også. Meeeen, fårikålen var ute av synet før jeg fikk dratt frem kamera, så da var det egentlig ikke stort annet å gjøre enn å få unna mårrarutinene, hyre på seg og gå ut for å nyte mårrakaffen i 4 grader og (faktisk) opphold.

Etter en solid runde med mårrakaffe tok jeg min første runde inn på SoMe, og det første som møtte meg da jeg åpna TikTok, var en video fra en munk jeg følger. Dagens ord fra han gikk virkelig rett hjem. Dette er ikke ordrett sagt, men budskapet hans var at det er veldig, VELDIG viktig å rose seg selv. Gi seg selv et klapp på skulderen og kreditt for det man faktisk har klart å gjennomføre, i stedet for å bare tenke på det man ikke har fått til eller oppnådd..

Selv om man veit disse tingene, er det så utrulig lett å glemme det, og heller snakke seg selv ned. Så det var gode ord å ta med seg inn i dagen, og de går hånd i hånd med det forsettet jeg har satt for meg selv: å prøve så godt jeg kan å holde fokus på de positive hendelsene fra både fortid og nåtid, i stedet for å la sinnet mitt formørkes av minner om alle de negative opplevelsene.

Så hvordan er det med deg, da? Om du er helt ærlig med deg selv, er du da flink til å gi deg selv ros..skryte litt av deg selv til deg selv når du har gjennomført noe? Det trenger ikke være noe overdådig eller banebrytende.. men bare rett og slett noe så enkelt som at du gadd å tømme oppvaskmaskinen når energinivået tilsa at det orker du egentlig ikke.. eller at du faktisk henta energi nok til å komme deg opp av senga og starte dagen på ny frisk – selv om kropp og sjel føles så sliten at du aller helst vil holde deg under dyna hele dagen. Hurra for deg da, sier bare jeg!

Ha en riktig flottersfin og nydelig dag alle sammen ❤️ CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

4 kommentarer
    1. Ja, jeg føler jeg er god på å rose med selv, og se det positive jeg gjør. Jeg tror jeg til og med er flink å rose meg selv utad, gidder ikke falsk beskjedenhet hvis jeg føler det er ting jeg kan si høyt at jeg er god på 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg