GLADMELDING..har funnet den ene SYNDEREN!!

Noen av dere huske kanskje at jeg i månedsskiftet desember/januar førte ei matdagbok for å prøve å finne ut av hvorfor i hekken jeg reagerer så innmari på all type mat..og totalt forskjellig fra gang til gang.
Akkurat i det tidsrommet var det faktisk helt for jævlig, for da fikk jeg reaksjoner hver dag – og noen ganger flere ganger om dagen. Jeg fortsatte dagboka noen dager etter det siste innlegget, men kunne ikke se noen sammenheng, så jeg ga opp..men plutselig en dag så var jeg totalt reaksjonsfri.. Hmmm.. jeg gikk igjennom notatene på nytt, men fant ikke noe fornuftig der..
Rare greier..!
Men SÅ skjønner du – gikk det et lys opp for meg.
I desember hadde jeg ekstra mye vondt – og brukte dermed medisinen min daglig..

.. men det slutta jeg med i første uka i januar, fordi jeg følte meg bedre.
Så bare for å teste ut, tok jeg meg noen dager med medisinspising igjen – og tenk – kablam & dærsken døtte – der begynte reaksjonene igjen. Og når jeg slutta, så gikk det et par dager, og nå er jeg tilbake til normalen – det vil si – jeg reagerer enda på alt av mat, men ikke hver dag.. Oh lykke 🤩

Konklusjon? Til Helvette med hele medisinen. Jeg VEIT at jeg står han av uten – så nå er det å velge mellom to onder – og jeg går heller å har vondt hist og her på grunn av diagnoser, fremfor å bli sjuk og få vondt når jeg forsøker å spise noe annet enn sukkerholdig drittmat, knekkebrød & yoghurt..

Ny type medisin, sier du?
Dessverre blir ikke det aktuelt, for jeg har rett og slett ikke råd til å prioritere en legetime. Det er SÅ mye annet som står over det punktet på lista mi, over ting jeg burde få gjort med denna skrotten – og som sagt, jeg veit at jeg klarer å fungere uten – så da er valget enkelt 😉

Fikk du ikke med deg matdagboka jeg snakker om, finner du linkene under her:

Testing-testing..dag 1 av 5
Matdagboka – dag 2 av 5
Matdagboka – dag 3 av 5
Matdagboka – dag 4 av 5
Matdagboka – dag 5 av 5

18 kommentarer
    1. Vanskelig å finne ut hvilken mat eller medisin som fungerer til oss. Jeg tar Tramadol for smerte og fant ut at det er den som virker mest. Paralgin forte blir jeg veldig svimmel.
      Når det gjelder mat, som sagt, må man jo bare prøve frem.
      Fint at du fant den ene synderen:)

    2. Så bra at du fant ut av det 🙂. Kanskje du evt kan ta paralgin på kvelden hvis du har mye smerter om natta. Når du evt skal til legen igjen, så kan du kanskje prøve nobligan. Den er bedre for magen. Men klarer du deg uten så er jo det aller beste🙂
      Nok engang må jeg si at jeg er så glad for at jeg ikke har fått sånne plager etter operasjonen. ❤

      1. Takk for det 😊 Tar kun medisin om kvelden, på grunn av reglene ang bilkjøring..så da er jeg like langt 🤔 Skal legge meg navnet på minnet – men jeg satser egentlig på å være medisinfri nå 😉😊❤️

    3. Paralgin forte faktisk.. når bildet dukka opp på Topplisten sin side så tenkte jeg på Ecstasy og lurte på hva i himla dager er det Helene har drevet med nå 😂

    4. Håper du kan være medisinfri, det hadde jo vært det aller aller beste. Vet hva det vil si å reagere på mat, gjorde det i 21 år før legene fant ut at jeg hadde endometriose.❤

      1. Ja så absolutt 😊 Huff…så bra at de fant ut av det hos deg, da ❤️ Hovedproblemet hos meg er at det er ei bivirkning etter GB jeg tok for vél 10 år siden..men de finner jo ut mer om de tingene for hvert år som går…så det er håp i det fjerne 😉😊

    5. Så bra du har funnet synderen. Paralgin forte er det mange som ikke tåler, men har ikke hørt om reaksjon på mat pga den. Lærer litt hver dag. ☺ Håper du klarer deg fint uten smertestillende, og eventuelt får hjelp til det om det trengs. 🥰

      1. Ja heldigvis…i alle fall én av de. Hva som får meg til å reagere så negativt på mat ellers, er det bare å fortsette å forske på…og så får jeg heller forholde meg til evt smertelindring underveis 😊❤️

    6. De tablettene der er vel sykt sterke også! Kan ikke være bra for magen! Pest eller kolera…Pest har vi om dagen så da får du velge noe annet! Klemz….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg