..FORBASKA OGSÅ..MEN DET BLIR VEL BRA TIL SLUTT

De par siste dagene har jeg rett og slett bare holdt meg hjemme, og forsøkt å få ferdig både det ene og det andre til advent. Etter det forrige innlegget mitt, hvor gledes-faktoren var på topp, heiv jeg meg rundt og begynte på tapetseringa av den vanvittig, jævlig stygge veggen her. Har vel ikke vist dere noe bilde av den – men slik så den da ut før jeg begynte på prosjektet..

Jeg hadde fra før av fiksa den stygge sprekken – skjært av litt, sparkla, pussa “bungler”, hatt limbånd over og sparkla på nytt..og alt i alt så grunnlaget for tapetsering greit ut..

Så som sagt – tirsdag hadde jeg bestemt meg for at NÅH!!!! skulle veggen få en total makeover..
…jah…

Nå er det sånn at det er kun én kurs inn til alt av lys her – og jeg måtte koble ut sikringa fordi jeg ville fjerne dekslet på de to stikkontaktene som er på den veggen, for at det skulle se finest mulig ut.
Dobbelt jah!!

Jeg hadde da kun et lite arbeidslys å hjelpe meg med, i tillegg til det sparsommelige dagslyset vi har nå – men alt SÅ veldig bra ut..helt til jeg kobla inn sikringa igjen.

Æ meine – ka faen??? Totalt fargeforskjell på “fugen”..

Forbaska også!!! Gjett om jeg ble lei meg! Greit nok at jeg kjøpte tapetrullene den dagen jeg var i Narvik sammen med sønnen min, og vi hadde det travelt fordi vi rakk frem bare ei lita stund før Rusta stengte (for de som husker det innlegget) ..men jeg VEIT at jeg sjekka numrene på de før jeg røska med meg 3 ruller. Og nå var det da en enorm fargeforskjell på den ene.. Dustetapet!!!

Så hva nå? Vel – for å gjøre ei laaang historie kort – brorsan skulle til Narvik dagen etter (altså i går) og jeg fikk han til å kjøpe med seg en ny rull – med mørke fuger – og tenk..jeg var tydeligvis ikke så jækla sverr i skolten som jeg beskyldte meg sjøl for å være..for det viste seg at det var to forskjellige utgaver OG samme nummer på både den mørke og den lyse varianten..og da jeg ikke var klar over at det faktisk var to forskjellige – tenkte jeg jo slettes ikke på å studere fargenyansene da jeg halte de med meg til kassa..

Siden jeg sto i stampe med makeover-prosjektet mitt, brukte jeg dagen i går til å fjerne all den feile tapeten og gjøre grunnarbeidet på nytt…og så prøvde jeg meg på litt kunstnerisk utfoldelse..
Hadde tatt vare på bakdelen til hylledelen av en gammel veggseksjon jeg arva etter ei venninne her i høst..og så fant jeg litt hvit acrylmaling blant rotet mitt..og vips..”dørskilt” til å ha i vintermånedene 🙈

Og i dag rir jeg fremdeles på en god bølge – og skal gjøre et nytt forsøk på å få ferdig veggen..og dersom jeg nå blir sabla mye plaga på nytt, og dere aldri hører fra meg igjen – har jeg nok limt meg sjøl bak tapetet i rein frustrasjon 😉😂

11 kommentarer
    1. Så kjedelig. Håper du fikser det lett, og det blir jo så flott med den tapeten. Lykke til med det hele. Likte juleskiltet ditt. Koselig med litt markering.

    2. Å, sånt er så kjedelig! Men det blir bra til slutt 😉
      Blir veldig fint 🙂 Ha en fin dag. Klem 🥰

    3. Å, sånt er så kjedelig! Men det blir bra til slutt 😉
      Blir veldig fint 🙂 Ha en fin dag. Klem 🥰

    4. Det blir nok bra til slutt 😀
      Du er flink og vil gjøre noe med ting og tang… og egentlig så hadde det ikke gjort noe om det var litt forskjell… men irriterende nok da…

      Og skiltet er lekkert da !

      Lag deg en god fredag og ei god helg !

      1. Vel – hadde fargenyansen vært LITT mindre, så hadde det vært ok..men det var faktisk nesten hvitt på den ene og mellomgrå på den andre – så det var som to vidt forskjellige vegger..
        Takk så mye for det – og en riktig god fredag og helg til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg