DEN ENES DØD, DEN ANDRES BRØD

Et lite heads up..om du er ømtålig og ikke takler å se døde dyr, bør du kanskje ikke lese dette innlegget..

Mårn, mårn folkens. I dag ble det jammen en ny, koselig mårratur i skauen på meg. Mildt og godt, men enda skaresnø så det var greit å gå. Trøtt i trynet men sååå førnøyd med livet.

Jeg liker å la tankene vandre fritt, men noen ganger ser og opplever jeg ting som får meg til å filosofere litt ekstra. Som i dag da jeg passerte et område med noe som helt tydelig var hår fra et større dyr. Jeg oppdaga at det var en mørk “haug” litt lenger frem – og joda, der lå kadaveret av et rådyr/dådyr (er ikke flink til å se forskjell.

Jeg blir utrulig fascinert av å se slike ting. For det er naturen på sitt mest ekte. Rått? Ja…men dyr dør og blir føde for andre dyr. Ikke noe menneskelig innblanding, bare rett og slett livets gang. Den enes død blir den andres brød, og det er sånn naturen er ment å være. Det ville bør aldri bli forsøkt temmet!

Jeg posta et lite glimt av dette under mårrabubbelet mitt på TikTok, og etter det jeg fikk lære der er at det nok er ei gaupe som har vært å fått stagga sulten. De fjerner nemlig hår på byttet før de spiser, i motsetning til ulven. Fascinerende!!!

Tusla meg så videre inn i skauen og fant meg en koselig plass for å nyte mårrakaffen.. med koppholder, hihi.

Så i dag er livet mitt bare rolig og godt. Nå skal jeg snart en tur til Kongsvinger sammen med søstersen & co, og det gleder jeg meg til.

Ha en riktig fin fredag da, alle sammen ❤️

Mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

8 kommentarer
    1. Jeg liker ikke å se sånne bilder, så jeg scrollet kjapt forbi. Det er bare sånn det er i naturen, noen dyr dør og blir mat for andre. Jeg er så dyrekjær at jeg aldri kunne ha drevet med dyrehold hvor de skulle til slakt. Jeg spiser kjøtt og fisk, men liker bare ikke å ha noe forhold til det som ligger foran meg. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg