DE GODE DAGENE

Heisann i kveldinga folkens. De fleste av dere som har fulgt meg ei stund veit at jeg til tider sliter enormt med forholdet mitt til mat. Dere veit nå at jeg i lange perioder driver med tvangsspising/overspising..og dere veit (regner jeg med) at de periodene går hånd i hånd med depresjoner. Om jeg spiser for at jeg er deprimert eller om jeg er deprimert fordi jeg spiser..tja, si det.. I alle fall, som jeg sa i det innlegget HER har jeg bestemt meg for å gjøre mitt ytterste for å holde fokus på de positive tingene..uansett om det er noe som skjer i nåtid, eller om det er gamle minner. Yeppz, full fokus på det som er bra.

Derfor stikker jeg nå innom en liten snartur for å fortelle at de siste dagene – faktisk siste, lille uka har vært veldig gode dager. Spesielt når det kommer til mat. Jeg har klart å holde fokus på de sunne tingene, og jeg kjenner allerede hvor godt det gjør for både kropp og sjel. Veit dere, de to siste dagene har jeg faktisk ikke vært utslitt når klokka har bikka 14, sånn som det har vært i snart et par år nå. Og det er fantastisk!! Det skal sies at jeg har brukt mer penger på mat den siste uka, enn jeg til tider har gjort i løpet av en hel måned disse siste årene.. men jeg kjenner jo at det er verdt det. Hvordan det kommer til å gå videre, veit jeg ikke… jeg bare veit at jeg KAN ikke gå tilbake til å kun spise det første og beste jeg kommer over, bare fordi det er billig eller gratis. Jeg veit jo fra tida før alt rakna, hva som gjør kroppen min godt og hva jeg tåler veldig dårlig – og med de positive minnene i bakhodet, prøver jeg så godt jeg kan å komme tilbake dit. Dere som har fulgt meg leeenge husker nok ei heilt anna Helene enn ho som har vist seg frem spesielt det siste året.

Men nok skravling – tenker jeg avslutter med et par bilder av nettopp mat. Først dagens lunsj når jeg var sammen med fredagsdate-venninna mi på café. Chia-rundstykke med Selbu blå ost og tomat-marmelade. Fantastisk godt!

Og deretter middag..løvbiff med cottage cheese & salat. Yummy!

Og med det sier jeg takk og godnatt ❤️ Sov godt når den tid kommer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg