DAGENE SOM GIKK..

..ja for nå er det atter en gang gått flere dager siden siste innlegg.. men jeg syns faktisk det er veldig så greit å ikke stresse med denne blogginga..greit å skrible ned litt hver dag hvis jeg føler at jeg har noe å si..for ikke å snakke om tid og ork..men veldig kjekt å IKKE føle det som en tvang også, da =P

I dag starta jeg dagen med frokost og kaffe på verandaen..som vanlig..og mens jeg satt der og titta på den stadig lysere himmelen, dukka det opp noen morsomme mønster etter et fly som passerte..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da det var blitt skikkelig lyst ute – den lille stunda det nå enda er lyst – hyra jeg på meg litt varmere klær og gikk ut for å gjøre litt fornuftig arbeid.
Starta med å få henta stigen og satt den opp, så jeg kunne skifte utelys. 
Det er en smuuule høyt opp, da..men jeg kan ikke tillate meg å ha høydeskrekk, for da får jeg jo aldri gjort sånne type arbeid, hehe =P

 

Og lys ble det =) 

 

Måtte jo ta et lite bilde av omgivelsene også, når jeg først var i høyden..ble litt uklart, men pyttsan..hehe 😉 

 

Og etterpå fant jeg ut at jeg skulle få måka unna den snøen som kom dalende ned i går..sånn sett er det jo kjekt å ha en høy bil – for den tar seg godt frem uansett..men i TILFELLE det skulle komme lavere biler enn min, så er det jo greit om jeg slipper å måtte dra dem løs av snøskavlene, tji-hi =P

 

Over halvveis ferdig – kun bakken helt øverst igjen =)

 

Men hva har jeg gjort ellers i uka, da? Vel – onsdag dro jeg til byen for å levere julekakene jeg hadde baka til guttungen, og for å få lagt om til andre vinterdekk. De som jeg fikk sendt sørover og satte på bilen før jeg flytta meg nord igjen, er kjempegamle og dermed veldig harde og glatte..og i tillegg aaalt for brede til å egentlig være lovlige..så planen var å heller bruke de som jeg kjøpte til Kongen for to år siden.

Derfor dro jeg da til broren min, der Kongen står parkert, og avtalte samtidig med guttungen at han også skulle komme dit..både for å få kakene og for å være litt sammen med meg. Og hvis noen nå tror at “tam-di-daaa..dette gikk sååå bra”, så kan dere jaggu tro om igjen..hehe..for joda – å få levert julekakene var ikke noe problem..og få skrudd dekkene av Kongen og flytta de over på Buster gikk også rimelig smertefritt..foruten at senterhullet i felgene var litt i smaleste laget for å gå over de to frihjulsnavene på bilen, så brorsan måtte trø til å med vinkelsliper og file til de to som skulle på fremme..

Men sååå, skjønner dere….guttungen skulle hjelpe meg å sjekke lufta i dekkene, men for at slangen skulle rekke fra garasjen og frem, måtte jeg rygge bilen litt bakover..og da jeg vrei om nøkkelen – VAR FAENSKAPET DØDT..IGJEN!!!!! Han tykje ta, si bærre æ!!!!! For uansett hvor mye jeg prøvde å fikse den ledninga som hadde vært problemet tidligere, lot han seg ikke gjenopplive. Så jeg måtte få nevøene min (som heldigvis også var der) til å titte under panseret. Og det viste seg å være flere feil der – bl,a hadde de visstnok vært litt kortslutning nedi der..og en skrue og noen muttere på startmotoren var rista løs og helt ødelagt..

Så for å gjøre ei lang historie kort..bilen ble fiksa, men ikke før dagen etter..og det fordi jeg hadde tatt vare på den gamle startmotoren – og hadde den liggende bortstua i et lite lagerrom under dørken i bilen..og det lot seg gjøre å bruke en del fra den gamle for å få liv i den som står på bilen.
Men om – og hvor lenge – det varer, før han streiker igjen, er ikke godt å si..må bare krysse fingrene og håpe det beste =)

Og ellers, da?
Jo – jeg hadde tatt med meg den ødelagte laptop´en min bortover, og håpa på at guttungen (som tross alt er profesjonell data-nerd, hehe =) skulle klare å reparere den..

 

 

..og deeet gjorde han..yeeeey =D

 

Så om kvelden (fremdeles onsdag) svippa guttungen meg bortover til go´venninna mi, der jeg skulle sove om natta (sia bilen min streika..) og så var jeg der og kosa meg sammen med den gamle strikkeklubben min.. Gjett om det var godt å treffe alle igjen <3

Torsdag kjørte venninna meg tilbake til brorsan, og da bilen ENDELIG ble fixa, kjørte jeg avgårde og henta guttungen – og så dro vi på et kjøpesenter og bare tøfla rundt og kosa oss noen timer, før jeg kjørte han hjem igjen – og så dro jeg tilbake til venninna mi, der jeg kræsja enda ei natt.

Og i går, fredag, kjørte jeg da tilbake til øya..og kom hjem til et skikkelig uberørt vinterlandskap..ikke én eneste bil som hadde kjørt mellom her og nabobygda, før jeg kom =D

 

Yepp..dett var dett..Kan ikke garanter når jeg stikker innom neste gang – men sees – ja DET gjør vi 😉

Ha en super lørdag videre, alle sammen <3

 

#himmel #utsikt #utearbeid #utelys #snømåking #laptop #fikse #reparere #vinter #vinterlandskap

16 kommentarer
    1. Koselig å få være med deg i gjøremål, og diverse. Men som deg blogger jeg når jeg føler for det. Kan gå noen dager i mellom, og andre dager blir det flere innlegg. Kommer an på både form og gjøremål. Godt å ikke ha bloggen som et stress, men kos! 🙂 Ser veldig koselig ut hos deg. <3

    2. Herlig innlegg….men myyyye styr med bil da. Masse snø…her var det litt, men regnet bort…ha en super kveld. Fått noen melding om flytting du da? Bloggen asså….

    3. Ja du bor jammen idyllisk til! Skulle gjerne hatt det huset ditt jeg…men forstår at det blir ensomt etterhvert….ser den…Så bra alt ordnet seg, og ja..deilig å ikke ha blogging som jobb…man gjør det jo bare når man selv vil…Men du er klar over at du snart blir flyttet over til en helt ny blogg utforming? Vær forberedt på det….Litt mye nytt..men går nå greit etterhvert….Ha en fortsatt god helg!

    4. HeidiElise: Takk, det var kjekt å høre =) Ja heldigvis har jeg lært meg å ikke stresse i forhold til den blogginga =) Takker så mye for det, du <3

    5. solliv: Tusen takk for det =) Uff ja, du kan så si.. Nei jeg har ikke fått noen melding enda, men det er vel rett rundt hjørnet, vil jeg tro.. Takker, og en fortsatt fin kveld til deg, og ei riktig god natt etter hvert =)

    6. Toini: Ja det er utrolig flott her..men som sagt, veldig øde..og pga fjellene kommer ikke sola før i mars/april..og så forsvinner den igjen rundt september.. Uff ja, tror ikke jeg kunne hatt blogginga som jobb.. =) Jada, er klar over at jeg kommer til å bli flytta..syns egentlig det bare burde bli min tur, så jeg blir ferdig med det, hehe =D Takk-takk, og en fortsatt god helg til deg også =)

    7. He he he det må jeg si. Du har da fått gjort mye siden sist du. Den lyspæren, ja den hadde jeg nok aldri turt å skifte ut selv. Skikkelig høydeskrekk her i gården. Så det må jeg si, du er tøff du 🙂 Og disse bilene, ja di er noe for seg selv di. Men bra at den er fikset da 🙂

    8. naturogfhoto: Hehe..joda..alltids noe som skjer 😉 Takk for det..men tøff veit jeg nå ikke..har ingen å be, så det er ei tvingende nødvendighet hvis jeg skal få ting gjort.. =) Huff ja, biler kan være noe herk..så jeg var veldig heldig som var hos bilkyndige folk da han streika =) Ha en flottersfin 2.søndag i advent =)

    9. Man blogger når man kan, orker og vil 🙂 Hvis ikke blir det en jobb. Og jeg selv tenker at blogg er hobby, og sånn vil jeg ha det 🙂
      Synes du er kjempeflink som klarer med sånne bilgreier. Jeg er veldig pingle der. Elsker å kjøre bil, men har lite greie på selve kjøretøyet 🙂 Godt du fikk god hjelp, både med bil og datagreier.
      De sosiale aktivitetene er viktige å ta vare på 🙂
      Nyt resten av denne helgen, og av dagene som følger <3

    10. Her var det liv! Jammen godt du har kreative personer omkring deg som kan løse problemene! Så vakkert med snøen. Vi fikk litt en natt, men det regner bare bort igjen. Ha en fin søndag!

    11. Eva: Helt enig..vil ikke ha blogginga som jobb 😉 Takk for det..kan jo litt, da..men jammen glad jeg hadde noen sammen med meg som kan mye, hehe =) Ja du har rett i det..det sosiale er veldig viktig =) Takker for det..ha en fortsatt fin kveld og ei riktig god natt etter hvert <3

    12. natheless: Ja du kan så si, hehe..og veldig glad for de flinke folkene jeg har i livet mitt =) Joda, det er vakkert med snø..så lenge den holder seg myk og fin på veien, og ikke blir til holkeføre, hehe =P Takk for det, og en riktig fin kveld og natt til deg =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg