IKKE MYE TID FOR HVILE I GÅR..

..eller..vel..joda..egentlig var det jo det, da..så det er ikke mye synd på meg  hehe =P Men gårsdagen var liksom en sånn dag da man følte for å ta et skikkelig “spatak” og fått gjort unna litt.

Vi (søstersen og mæ) fikk tilkjørt en svær henger, stappfull av ved for noen dager siden.. 


 

– og i går heiv jeg meg rundt med det for øyet å få tømt den hersens hengeren, og stabla all veden i vedskjulet.


 

Det var som sagt en sabla mengde ved, spør du meg – og det føltes liksom som et kappløp mot tida for å bli ferdig etter at jeg tok av presenningen som lå over – da det grå skydekket som hang over huet mitt, til stadighet sendte en og annen mini-regndråpe på meg, med beskjed om: -bli ferdig med stablinga da, kjerring..vi akter å øse-pøse ned når som helst nå!!

Men seriøst, man blir sulten av å jobbe..og uten mat og drikke, duger helt(innen) ikke..så jeg gjeipa til de pågående regndråpene og tusla meg inn og lagde litt lunsj til oss, før jeg gjorde meg ferdig. Ble french-toast i dag..som vi dynka i syltetøy..nammiiiiii <3 (..måtte smøre ei skive med sjoko-pålegg også, i tilfelle lillemann ikke likte toasten..men den gikk ned på høyant, hehe =P


 

Og sett sånn..etter at magen var fylt opp – ble jaggu vedskjulet også fylt opp..


 

.. og jeg fikk unna absolutt alt – uten at en eneste regndråpe klarte å gjøre meg øsende-pøsende våt, hehe 😉

Yepp..det var gårsdagen, det..hva i all verden jeg kommer til å finne på i dag, veit jeg ikke sjøl engang..så daaaa får man bare vente og se..tji-hi 😉

Ha en superdupermegaflotters dag da, alle dere flotte folkan der ute <3 CU

#ved #vedstabling #vedskjul #vinterved #jobbeute #pause #lunsj #frenchtoast #finedagen

20 kommentarer
    1. Deilig å få ved i hus. Stabla i vedbua jeg også. Ikke i går da, men i høst…..beste som er…Men jeg spurte en bonde om ved og regn. Ha sa det ikke gjør noe med at det kommer en skur. Det at ved er tørr innvendig som er viktig. Folk skjønner ikke helt det der med tørt ved og våt ved. Mem har lærte meg og fortalte meg :-)! Nyyyyyyyydelig dag til deg og dere ..klemmer hit og dit…..synd vi. Ikke møttes da du var i Fredrikstad da.

    2. savner et vedhus ser eg ,den jobben med å stable veden var litt koselig,nå blir vår vedhus benyttet som garasje og veden blir fylt opp litt her og der :=) men deilig når en har fått det i hus tørt og klart for kalde dager,så finner du nok på noe i dag også :=) ha en fin dag da

    3. Deilig å få det gjort da! Vi har også fått veden i hus (eller inn i garasjen i det minste) for en god stund siden i år. Jeg tror vi har litt for lite, mens mannen mener det er helt nok! Så får vi se da, hvem som får rett på slutten av vinteren. 😀 Ha en fin dag.

    4. solliv: Ja det er deilig å være ferdig med det, og vite at man har så det holder når kulda setter inn. Er faktisk klar over at veden ikke tar skade av litt regn, når den først er blitt tørr innenfra..var nå mest meg selv jeg tenkte på, som ikke hadde lyst til å bli våt, hehe =P Takk for det, du..og en nydelig dag til deg også. Og ja..synd var det – men det var dessverre så mye annet som foregikk, både der og andre steder, at jeg har ikke hatt tid til å treffe andre enn slekta…

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja det er en koselig jobb, ingen tvil om det..når man klarer å la være å bry seg om regnet, hehe =D Og absolutt deilig å vite at alt er klappet og klart til kulda kommer =D Åh ja..noe finner jeg garantert på å gjøre 😉 En riktig fin dag til deg også =)

    6. Marit: Helt enig..veldig godt å vite at alt er på stell når kulda kommer =D Hehe..ja det skal bli interessant å se når vinteren er på hell 😉 En riktig fin dag til deg også =D

    7. Bra jobba! 🙂 Vi har også fått all veden i hus, og det er så godt. Og ikke minst så er det så koselig å se fint stabla ved syns jeg. 🙂 Også lukter det så godt 😉 Ønsker deg en fin dag! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg