TITT-TEI fra MEG =)

Heeeei & hoppsann, alle sammen..tenkte jeg skulle gi et lite livstegn fra meg. Har jo tatt meg en mega-pause fra hele bloggen – og vet enda ikke hvor vidt jeg blir å komme tilbake for fullt..men satt her å surra litt for meg selv, og fikk lyst til å slenge ut ei lita oppdatering.

I skrivende stund sitter jeg med beina godt trekt oppunder meg i sofa, og koser meg med strikkinga.


 

Jeg venter på at guttungen skal komme bortover. Vi skal spise litt rømmegrøt i lag – inne, da det høljeregner her – og så skal han sove over her i natt…for i mårra tidlig drar vi til London på en 3-dagers tur..gjett om jeg GLEEEDER meg <3

Men ellers, da..så tar jeg en dag om gangen, her. Skal være ærlig å innrømme at jeg trives dessverre ikke noe særlig her jeg bor. Vet ikke hvorfor, men jeg får liksom ikke til å finne roa. Kan jo ha noe med det å gjøre, at jeg leier møblert..og alt unntatt bilder og kopper & kar er “fremmed” for meg. Så jeg er litt i tenkeboksen på hvor vidt jeg skal flytte på meg (igjen..), eller om jeg skal skaffe meg litt egne ting. Har fått tillatelse av husverten til å stue vekk i bua, det jeg ikke vil bruke – samt å male noen vegger om jeg vil – så vi får se. Kjenner i alle fall at jeg er mer sliten av å fly i mellom, enn det som godt er.
Jeg trenger å finne roa, nå….

De som har fulgt meg tidligere, husker kanskje at jeg begynte å jobbe på sykehjem i begynnelsen av april..og stortrives med det..men har måttet redusere jobbinga til et minimum, for at ikke NAV skal trekke meg så alt for mye. Jeg må jo oppgi hvor mye jeg forventer å tjene ut over den beløpsgrensa jeg har – og så begynner de å trekke meg fast hver mnd. En ting er jo hvis jeg får jobbe så mye som jeg håper, og dermed rapporterer inn..men det er veldig surt dersom de trekker meg 3-4000 kr hver mnd..og så har jeg en dårlig måned med lite eller ingen vakter – og ender opp med å få mindre utbetalt i lønn enn det NAV tar. Så jeg har gjort en avtale med arbeidsgiver om at jeg f.o.m neste mnd. skal være sikra 4 vakter i mnd..og så får jeg holde meg til det fremover..akk ja..noe er i hvertfall bedre enn ingen ting 😉

Og så er det kongen min, da..hehe..HAN sliter for tida, han.. Delvis defekt 1 og 2-gear, og kun et halvt eksosanlegg..stakkars. Det er nesten umulig å skifte mellom 1 & 2, så når jeg starter bilen, tar jeg løs i 2-gearet..og med kun det halve eksosanlegget, kan jeg love dere at vi høres, hehe =P
Å skifte fra 2-re til 3-gear går greit..men ikke motsatt..da må jeg først bremse ned, trø inn clutchen – tvinge gearstanga bak mot hakket til andregearet, og gi gass samtidig som jeg holder inne clutchen til jeg kjenner at den går i gear.. Gjett om jeg rota litt til å begynne med, men nå går det ganske så greit..øvelse gjør mester, tji-hi 😉
Men redninga er nær..har en annen, delvis defekt gearkasse som jeg har skrudd fra hverandre..


 

– og når jeg kommer tilbake fra London (og det forhåpentligvis slutter å regne), skal vi skru ned den som står i kongen, og så skal broren min hjelpe meg å lage en helt “ny” gearkasse av de to gamle. Fungerer det, blir det også skifta clutch, og selvfølgelig et nytt eksosanlegg =D

Så var det tur-livet, da..der har det i alle fall gått opp og ned..
Har vært på en del turer og topper, men det har regna i flere uker i ett her..i tillegg til nysnø og hagl..og det inspirerer jaggu ikke til mye uteliv, nei..
I tillegg sliter jeg med motivasjonen til å komme meg utenfor døra når jeg ikke skal på jobb..

Normalt sett ville jeg jo ha flydd i skauen så fort jeg har hatt muligheta, og brukt naturen som terapi…men jeg har rett og slett ikke takla å komme meg utenfor døra – mange ganger i perioder over flere dager i strekk – og det er IKKE bra..jeg veit det – og håper bare at ting vil løsne litt snart.
Så som dere hører, har jeg nok enda mange “demoner” som må taes tak i her..dessverre..

Men..noen turer har det som sagt blitt..og her følger en liten kavalkade.. Mange av disse bildene er nok litt kjent for de av dere som følger meg på Instagram – mens noen av dem har ligget godt gjemt i bildearkivet frem til nå 😉

Har faktisk hatt én tur sammen med ei venninne..som fikk æren av å være fotograf, hehe 😉

 

 

En selfie må til i ny og ne 😉

På en av turene var jeg innom en liten gamme som ligger inni skauen. Her er den sett forfra..

..og her er den sett fra baksida..ikke enkel å få øye på langt unna, dersom man ikke vet hvor den er 😉

Har nå blitt litt tur-kaffe også, da..både på bål..

..og på primus =)

 

 

 

 

Fantastisk utsikt mot Kveøya..og Borkenes i Kvæfjord kommune..ene nabokommunen til Harstad, der jeg bor =)

 

 

 

 

Og ja – jeg storkosa meg på disse turene..og flere blir det – garantert..må bare få sparka meg sjøl litt en viss plass, og komme over meg selv og det forbaskade surket mitt, hehe 😉

Da sier jeg takk for følget så langt..kan ikke love at jeg blir så veeeeldig aktiv fremover – men titter garantert innom etter hvert, ja =)

Ha en nydelig St.Hans da, alle sammen..hvor enn dere er =D 

 

#blogg #oppdatering #littavhvert #natur #naturbilder #kos

7 kommentarer
    1. Så koselig å se deg her…og flotte bilder! Men trist å høre at du sliter….Håper på bedre tider med alt..og ha en god sommer! klem

    2. Nydelig bilder. Veldig koselig å høre fra deg igjen. Tenker mye på deg. Skulle ønske det du sliter med blir bedre for hver dag….Du er jo ei flott og oppegående dame. Kos deg på ferie. Klem Solveig.

    3. Hyggelig du stakk innom her… masse flotte bilder her og bra du får noen fine turer i naturen :)) Leit du ikke trives der du bor..men kanskje du må innfinne deg med at du er en “rastløs sjel ” og trenger å være på farta. Men håper jo du finner deg skikkelig til rette et sted da… Klem <3

    4. Koselig å se deg igjen 🙂 Bra du får NOEN turer hvert fall. Synd opplegget med NAV er sånn at man blir trukket så sinnsykt om man jobber litt. Ofte motiverer det ikke til å komme i jobb mer igjen.. God tur da 🙂

    5. Godt å se et glimt av deg her i bloggeland igjen. Ikke bare de vakre naturbildene på Insta. 🙂
      Men leit å høre at du ikke har det bra.
      Krysser fingrene for at det snur snart!
      Lykke-til-klemmmmmmm fra meg! <3

    6. Godt å høre fra deg, snupp! Tenker mye på deg! Håper du får gode dager i London, og at alt annet kan ordne seg! Mange gode klemmer – og savner deg igrunn! <3

    7. jeg tenker att mye kommer med sol og varme,da er det lettere å komme seg ut og være aktiv,jeg har bestilt masse sol i tre uker der nord når vi tar bobilen og kjører nordover på sommerferie hi hi ,herlige bilder da og tøff dame som styrer sånn med den bilen,du er rå du.
      Best å ikke jobbe mer enn en har lov til nei om en ikke ønsker å misse trygd,såg på instagram att du var på vei til utlandet,håper dere får noen kjempefine og varme dager der

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg