VASKE, PLASKE & BAKE-ORGIE

I dag har jeg fritt fra sykehjemmet..og klarte selvfølgelig gluggene mine å sprette opp før småfuglene hadde tenkt å våkne..men aldri så ille at det ikke er godt for noe – for da fikk jeg med meg en aldeles nyyydelig soloppgang <3

Litt før 04.30 i mårres..vakkert <3

 

Men selv om jeg var våken så søkke tidlig, gadd jeg ikke å starte dagen for alvor..så jeg krydde meg tilbake i senga og leste litt..og tenk..etter ei stund sovna jeg faktisk igjen..og sov til litt over 9..DET var godt, det..tji-hi =)

Så da ble det den vanlige frokostrunden på verandaen, da..og i dag bytta jeg ut frokostboka med litt hjernetrim i stedet.
Liker godt å løse kryssord og sudoku..og andre sånne typer oppgaver =)

 

Hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle gjøre noe til gangs i dag – i form av å få vaska ned litt her i hytta, og skifta gardiner..og som tenkt, så gjort..så etter frokosten, heiv jeg meg rundt og vaska & plaska og gnikka & gnukka som en gærning..
Huska SELVFØLGELIG ikke på å ta noen før-bilder, men jeg har i alle fall bytta ut de grønnstripete gardinene som hang her da jeg flytta inn, med mine egne, hvite blondegardiner. Og så har jeg snudd spisebordet og fjerna et par av stolene for å få litt bedre bevegelsesmulighet..

 

 

Etter at jeg var ferdig med stua, kjøkkenkrok og gang, sa jeg meg også ferdig med vasking for dagen..badet og soverom kommer i neste runde 😉

Så dura jeg en snartur på butikken og shoppa inn litt til i kveld. Er jo med i en sy-/strikke-/kreativklubb, og i kveld er det min tur å ha den..så da fant jeg ut at jeg skulle hive meg rundt å bake appelsin & sitron muffins/cupcakes.

 

Er lenge mellom hver gang jeg pynter bakverkene mine nå, så resultatet ble så-som-så..men satser på at de smaker godt, da =)

 

Yepp..det var dagen min så langt, det..nå skal jeg se om jeg får i meg litt varmmat. Har tatt et par blodpannekaker ut av fryser´n, så det får bli dagens middag.
Så er det bare å sløve litt, da..og vente på at tøttene skal komme i kveld..gleeeedes <3

Ha en superflotters mandag videre, alle sammen =D

 

#mandag #nyuke #fri #fridag #soloppgang #frokost #vaske #vårrengjøring #bake #muffins #cupcake #kakepynting 

13 kommentarer
    1. Det virker som du har det bra om dagen? 🙂 Med jobb og fint bosted. Og Jammen litt kos når du har fri også, selv om du våkner tidlig. Fin soloppgang. Jeg løser også sudoku, men er litt lenge siden nå…Blir mer wordfeud på nett. 🙂

    2. Det ser så fint ut hos deg..både ute og inne…Helt herlig!! og DEN soloppgangen da…Heldige deg!! Godt du sovna litt igjen..blir så fort sliten om man står opp så tidlig…Kos deg med jentene og ser gode ut de muffinens/cupcake…nammm….ha en god kveld!

    3. dei muffinsene er dei finaste eg har sett på lenge :=) så kjekt med et slikt opplegg med kos og hygge med hyggelige damer.
      En fin dag,en nydelig soloppgange,godt å få vaska og rydda ,sånne dager er gode å ha

    4. Flott hos deg både ute og inne. Kakene så megagode ut. Så koselig med besøk da. Flink du har vært til å vaske å ordne. Jenta si det….klemmer herfra.

    5. Jammen har du vært effektiv idag – vær stolt! Og så måtte jeg le…. blondegardiner… akkurat som meg det også jo…… og de muffinsene ser møe gode ut altså! Klemmer <3

    6. frodith: Åh ja..har jo egentlig ingen ting å klage over – for livet mitt er godt =) ..men du vet..mykkje vil ha mer, og… 😉 Og jada..koser meg det jeg kan, innimellom slaga, hehe =P Hmm..wordfeud..det må jeg kanskje sjekke ut =D Ha en nydelig tirsdag =) Klemz

    7. Toini: Takk for det..og joda..er ikke noe i veien med omgivelsene mine =) Og en sånn soloppgang er gull verdt å få med seg =D Ja det var godt å få sove litt ekstra i går..meeen..det straffet seg, for i natt har jeg sovet bare 1,5 time nå på mårran..sååeh..hehe =P Takker..kosa meg masse-masse med jentene i går =) Ha en riktig nydelig tirsdag <3

    8. fruensvilje.blogg .no: Åh tuuuusen takk for det <3 Ja et sånt opplegg er gull verdt i hverdagen =D Og ja..dagen var helt super, den..fra begynnelse til slutt =D

    9. solliv: Jo takk, er rimelig fornøyd med omgivelsene mine for tiden..og det var godt å få vaske ned og gjort litt ekstra flid rundt seg, nå når vinteren definitivt sier farvel =) Takk for det..de smakte faktisk veldig godt 😉 Ha en nydelig tirsdag,da..klemme-klemz <3

    10. Margrethe: Takk-takk..joda..prøver å kjenne litt på den følelsen =) ..hehe..ja det er ganske mange ting vi har felles, har jeg oppdaga 😉 Takker..og ja..de var veeeldig gode ;D Ha en superflotters tirsdag..klemme-klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg