SNØ – MÅ JO SE DET POSITIVE I DET

I dag er det atter en dag med snø her i Harstad…og egentlig kjenner jeg et stort BLÆH!!! har lyst å trenge seg frem når jeg tenker på hele snøen.
Jeg mener – for det første er det jo ikke akkurat den flotteste frokost-utsikten jeg veit om..

 

..og tillegg er den våt, ekkel og ligger bare i veien for meg når jeg vil ut å fyke rundt i skauen – og dermed blir det ikke noe særlig av noe i disse vintermånedene.
Ski, sier du?..ne-hei – definitivt ikke..i alle fall ikke pr.dags dato. Kan strekke meg så langt at jeg kan gå en tur eller to i året i løyper – men ender som regel opp hver gang med å true de forgrømmade plankebitene med å bli opptenningsved i stedet..sååeh..hehe =P

Meeeen..nå er det da sånn at jeg gidder ikke å surke så alt for mye over “mainnskjiten” som kommer lavende ned i bøttevis..det gir seg jo ikke av den grunn..så da er det bare å prøve å vri det til noe positivt i stedet..så i dag – etter at jeg hadde vært på mårratrening – bestemte jeg meg for at det skulle bli en ekstra, god treningsøkt – så jeg måka først parkeringa og veien ned til hytta..deretter verandaen (for ørtende gang) ..og så avslutta jeg med å gjyve laus på den haugen som ligger på plattingen foran inngangsdøra.

Den haugen har vært der siden jeg flytta inn, og har ikke blitt gjort noe med siden jeg har villet spart armene til de var ferdig grodd..noe de er nå, så ingen unnskyldning lenger 😉
På denne tida har selvfølgelig haugen vokst veeeldig..men i dag har jeg fått kvitta meg med halvparten av den – og skal ta resten som ei ny treningsøkt i løpet av de nærmeste dagene.. =D

 

Øverste laget var superlett puddersnø..midterste laget ganske tung og våt snø – og nederst var det jaggu hard skare-snø som måtte hakkes.
​Yepp…ei goooood økt, og nå er jeg superfornøyd med egeninnsatsen..wih-hiiiii =D

Ha en superflotters dag videre, alle sammen..og kos dere masse-masse videre i påska <3

 

#snø #snømåking #snøvær #treningsøkt #værepositiv #innsats 

14 kommentarer
    1. Lurt å tenke på det som trening..hehe..:)) Fortsatt mye snø igjen her også..men noen dager siden det har snødd..heldigvis :)) God påske videre til deg også..og kos deg med kaffe i den fine påskekoppen <3

    2. annebe: Hehe..ja å gjøre det sånn, gjør det mye mer moro – og da tenker jeg ikke over hvor våt og svett man blir før etterpå 😉 Godt å høre at det er slutta å snø der, i allefall.. Takk for det..yepp..blir nok mye kaffekos med den koppen =) Klemz <3

    3. frodith: Åh heldige dere er, da..sukk..gleder meg sååååå til jeg også kan dra på tur med mitt snyteskaft – uten å måtte grynne til knærne og mer til, hehe =D

    4. Det var mye snø hos deg, skikkelig trening dette kan du si…jeg jobber også med noen hauger for da tiner den fortere. Ikke mye her nå, men litt i skogen og i skyggen…plenenen min foran huset er helt grønn. Spadde masse snø opp i ei trillebår. Orker ikke se den dritten nå…kos deg med kaffe i fin påskekopp. Jeg også elsker litt sånn forskjellige kopper. Påskeklem til deg.

    5. Oj!
      Mye snø hos deg ja……….. nå må du ta det forsiktig med armene dine…….. ikke overdrive !!! 🙂
      Det smelter jo litt om senn også 🙂 Men godt å gjøre litt da 🙂 Og så kanskje kommer sola frem og lager kjøøkenutsikten din fin igjen 🙂
      GOD PÅSKE!

    6. solliv: Ja her er dessverre nok snø å ta av – og enda fortsetter det å lave ned..skjønner deg så godt at du gjør hva du kan for å bli kvitt den =) Jeg er også veldig glad i forskjellige kopper..har noen favoritter – sånn en av hver – og er like glad i de alle sammen, hehe =) Takk & takk og klem i retur =)

    7. Margrethe: Ja du kan så si, hehe..håper også at det gir seg snart – men det laver nå ned i støytene enda – og i følge YR skal det visstnok fortsette i alle fall til i mårra… Klemmers <3

    8. Etdiktomdagen: Huff ja, det er dessverre ikke reint lite her..og det har ikke gitt seg enda..prøver jo å ikke overdrive, da..men nå er armene mine grodd, så det går bare bra =) Og joda, selvfølgelig smelter det – men vil jo helst ha “fri ferdsel” på vei, veranda og platting 😉 Krysser i alle fall fingrene for at YR har rett – for da er det værste svineriet over i mårra..håpe-håpe =) Ei fortsatt god påske til deg =D

    9. Ei_heks: Takk for det =)) Nåja..valgte det jo selv, så..og jeg ER veldig glad i fysisk trening av alle slag..og armene mine er så fint grodd nå – at det der ble “bærre lækker”, hehe =D Takk-takk, og ei fortsatt god påske til deg også =) Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg