DET ER EI MEINING MED ALT..

I går hadde jeg meg en solid nedtur i forhold til dette med kropp og utseende..jeg er absolutt ikke fiksert på utseende til daglig, men dessverre sliter jeg enda i perioder kjempemasse med å faktisk SE den jobben jeg har gjort de siste godt og vél 6 årene. Over 90 kilo ned er jo sykt mye – jeg VET det – men det nytter så veldig lite når man ser seg i speilet og hodet viser “gamle bilder” av den man var, i stedet for den man er..
Så i går fikk jeg som sagt en sånn nedtur, og var parat til å bare trekke meg inn i det vanlige skallet mitt, og la verden seile sin egen sjø.

Men – jeg omgir meg med så mange nydelige mennesker nå – og det skjer så mye positivt i livet mitt – og tenk – denne gangen klarte de positive tingene å gi meg et spark i rævva så jeg kom meg ovenpå igjen – raskere enn jeg noen sinne har gjort før.
Så i stedet for å falle tilbake i gamle tralter med å mure meg inne og (ja faktisk) trøstespise – ble jeg møkk forbanna på meg selv og den totalt irrasjonelle tankegangen min..noe som igjen resulterte i at i dag når jeg sto opp og hadde spist frokost, hånka jeg med meg treningsbag´en og var nede på treningssenteret kl.9 i mårres..parat til å holde fokuset i livet mitt der jeg vil ha det.

Hadde ei super treningsøkt. Starta selvfølgelig med litt oppvarming..

 

..men gikk snart over til styrketreninga – som jeg elsker..og klarte til og med slå min egen, personlige rekord i knebøy..tenk..i dag løfta jeg 50 kg..whuhuuuu =D

Det hadde jeg neppe klart, dersom nedturen ikke hadde kommet og gitt meg et motiverende spark bak…så ja, det er ei meining med alt =D

Så nå er jeg helt og holdent ved mine fulle fem igjen..og i kveld skal jeg stæsje meg opp litt, og ta meg en tur på byen sammen med et vennepar. Vi må ta det denne helga, da han skal jobbe i påsken..og gjett om jeg gleder meg. 

Er jeg riktig i siget, kan det faktisk hende jeg kommer til å slenge ut et lite innlegg senere i kveld, så dere får se en litt mer pynta utgave av skogstrollet, hehe 😉

Ha en super fredag, alle sammen =)

 

#helse #kropp #kroppsfokus #nedtur #psykiskhelse #selvbilde #dårligselvbilde #trening #styrketrening #vekter #vektløfting #knebøy #rekord #personligrekord 

24 kommentarer
    1. Så bra! 🙂 Du har jo gjort en utrolig tøff jobb så langt! Er ikke rart at det kommer noen nedturer, men du taklet den kjempebra denne gangen. 🙂 Stor respekt for at du klarte det. Er oftest enklere å gjøre motsatt. Men for hver gang vi klarer å gjøre på tross av hva vi føler, jo lettere blir det å gjøre det hele tiden. Stå på! Heier på deg/oss. <3 🙂

    2. linnogjohnny: Takk for det =) Ja jeg er sååå innmari glad for at jeg klarte å vri situasjonen rundt =) Takk så mye for det, og ei riktig god helg til deg også =)

    3. Etdiktomdagen: Yepp..av og til er nok sinnet en god ting å ha som back-up..og det er helt sant..den dørstokkmila er tøff. Takk så mye for det, og en fortsatt fin dag til deg =)

    4. spisogspar: Ja jeg er faktisk ganske imponert over at jeg klarte å få vridd situasjonen såpass kjapt..håper det blir leeeeenge til neste gang det der skjer.. =) Tusen takk for det <3

    5. HeidiElise: Takker =) Ja det er jo det jeg er klar over – når jeg bare klarer å holde det fokuset. Vet jo om disse søttens nedturene – men håper nå at de snart skal begynne å gi seg, etter såpass mange år.. Men du har helt rett i det – at for hver gang vi klarer å berge oss gjennom situasjonen, jo lettere blir det =) Takk-takk..og ja, den heiinga hiver jeg meg på <3

    6. Også ny personlig rekord og greier..kjempebra :)) Ikke alltid man er like fornøyd..og klarer å tenke positivt..men bra du kom deg på trening og ble mer fornøyd etterpå :)) Klem og god helg til fine deg <3<3

    7. Så herlig at du kom deg på trening og persa da.blir hyggelig med en tur på byen. Kos deg masse i hvertfall. Spennende, kanskje du treffer noen også <3

    8. annebe: Takk..ja det er helt fantastisk hver gang jeg klarer å øke på vekta når jeg trener..gir skikkelig mersmak, hehe =) Og det er sant – det er dessverre ikke bestandig man er så fornøyd som man burde – og dessverre skjer det ofte at (i alle fall jeg) lar meg rive med, og sitter og sturer over det. Men – ikke denne gangen =D Takk for det – og håper helga di har vært god. Klemme-klemz <3

    9. solliv: Jaaah..det var SÅ deilig, at det går nesten ikke å beskrive =) Takker – kosa meg masse, jeg..men traff nok ingen – mye fordi jeg ikke ville..har liksom en i livet mitt som jeg liker sykt mye – så får se hvordan de tingene går, tji-hi 😉

    10. Toini: Tusen-tusen takk for det <3 Er liksom ikke bestandig like lett å se det selv, da..men NÅ er jeg helt ovenpå igjen =) Takker..hadde det flott ute på byen, jeg =)

    11. Margrethe: Ja dessverre er ikke hodet heeeelt der det bør være, bestandig..men æ e nordlænning, så æ står han av 😉 Tuuuuusen takk for det, snuppa <3 Klemmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg