TROMSØTUR & HURRA FOR 1-ÅRINGEN MIN..

Og for å starte med det siste først..tenke seg til..i dag har jeg en 1-åring..nemlig bloggen min 😉
Sprøtt å tenke på at jeg har vært aktiv her inne i et helt år..og selv om det har vært en god del fravær og opp- og nedturer i aktivitetsnivået mitt, har jeg storkosa meg underveis – og for ikke å snakke om alle de flotte blogg-vennene jeg har fått. Fantastisk =D

Og nå står jeg altså på terskelen til å ta fatt på et nytt år her inne..vurderte ei stund å skrinlegge hele greia – men vet dere hva? Det kommer ikke på tale!! Jeg skal jaggu bevise for meg selv at jeg er i stand til å drive denne bloggen videre fremover – og selv om både fraværet og opp- og nedturene garantert blir å følge med på lasset, gir jeg meg ikke..så HURRA FOR BLOGGEN..MÅ DEN LEVE LENGE..hehe =P

Og som første innlegg i det nye blogg-året, kommer det litt bilder fra en super tur jeg hadde til Tromsø med go´venninna mi i dag. 
Hun skulle opp på Aleris-røntgen, og trengte “følge”…og dermed betalte hun billetten tur/retur for meg..utrulig snilt, da <3

Vi gjorde unna “sykehus-besøket” først, og deretter bare kosa vi oss =D

Gammel pølsebu som tydeligvis er i drift enda..husker den faktisk fra jeg var unge og var her oppe =D

 

Et av de stedene vi var innom å titta, var Veita-senteret..pr i dag var det en skuffelse, fordi det var bare ei lita håndfull butikker der..MEN..det var lagt til rette for mange pop-up-butikker..

 

….og er du som meg, lurer du nok på hva i hekken pop-up-butikker er for noe..? Vel..det var satt opp en masse “bur” på størrelse med små handelsboder, hvor forskjellige folk og forretninger kan stå og vise frem og selge produktene sine..som på et marked. De kan tydeligvis bare “poppe opp”… Genialt! 😀

 

Ellers traska vi litt rundt i gatene og titta.

 

Småkaldt men godt vær =)

 

Etter hvert tok sulten oss, og da ble det café-besøk 🙂

 

Vegetar-burger og urtepoteter til meg..

 

Og så ble det litt gulrotkake til ettermiddagskaffen (hey – er det bursdag, så er det..hehe 😉

 

Gode og mette surra vi oss videre..og fant ei utrulig kul sjappe, som solgte 50- og 60-tallsklær..

 

 

 

..og bare MÅTTE koste på meg en topp..så får økonomi bare være økonomi akkurat nå..

(ikke særlig bra bilde, da..men-men..)

 

Og så var det litt mer trasking..nå nede på havneområdet men vi venta på at båten skulle gå i retur =)

 

 

Nysgjerrig kar, dette..hehe =P

 

 

Og nå er vi godt planta på hurtigbåten, på tur hjem igjen..

 

Har som sagt kosa meg kjempemasse, men selv om jeg har hatt en utrulig flott dag, skal det bli godt å komme hjem. Har tross alt vært på farta siden 6.30 i mårres – og båten – som tar 3 timer én vei, er ikke inne før ca.19.15 i kveld..så yepp, det har vært en laaaang dag 😉

 

#blogg #bursdag #bloggbursdag #årsdag #blogger #tur #bytur #shopping #cafe #mat #spise #middag #ettermiddagskaffe #kake #kos

22 kommentarer
    1. Fint i Tromsø 🙂 Så gøy med bursdag på bloggen din da, 1-åringen 🙂 Gratulerer. Håper vi sees i løpet av året kanskje, LIVE også 😀

    2. Hei på dag snuppa! Gretulerer med 1 år på blogg. Tror jeg starta i april, så snart 1 år her også. Så gøy du fortsetter. Du skrver så fint og fine bilder. Bltt glad i deg som en venn. Flott tur i dag og burger og kake ser godt ut.

    3. Så koselig å støtte hverandre. Herlig i Tromsø på vinteren også ser jeg. Jeg har bare vært der på sommeren. Gratulerer med 1 år! Nå er det bare å fortsette. Jeg har blogget i over 11 år og har slett ikke tenkt å slutte med det. Det blir som en dagbok i opplevelser og så mange fine bloggvenner jeg har. Herlig. Kos deg videre i den gryende vår og blogg på når du har lyst 🙂

    4. Gratulerer med 1 år! 🙂
      Hadde et år i desember jeg, så vi har holdt på nesten like lenge. 🙂
      Om vi ikke blogger hver dag, så kan vi ikke gi oss for det. Koselig her inne i bloggblokka 🙂
      Så ut til å være en koselig dag. Og flott topp du fant 🙂

    5. Etdiktomdagen: Tusen takk for det =) Joda..jeg skal nå henge med så godt jeg kan, hehe =)) Ja det var sååå utrulig koselig – og for ikke å snakke omtenksomt..og gjett om vi kosa oss, ja =) Klemz

    6. frodith: Visst er det fint =) Jaaaa..skikkelig stolt over å være 1-års-mamma, for det er faktisk litt av en milepæl, det første året..i allefall for meg 😉 Takk-takk..og yepp..LIVE hadde vært utrulig koselig =) Klemz <3

    7. solliv: Hei & hei og takk for det =) Åh så moro – da blir det snart bursdagsblogg for deg også =)) Ja jeg har tenkt å se hvor denne blogginga fører henne..og tuuusen takk for det..rart det, hvordan man faktisk kan knytte vennskapsbånd, uten at man har møtt hverandre. Koselig <3 Og ja, turen var super - for ikke å snakke om maten, hehe 😉

    8. natheless: Ja jeg har sagt det før og sier det gladelig igjen – jeg veit faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten hun venninna mi..vi har fulgt hverandre i tykt og tynt i 40 år..så her snakker man venner for livet =) Jada..visst er det flott der på denne årstida også..men ganske mye isvind..men når man vet om hvordan det er der, kler man seg jo deretter 😉 Takker så mye for det..og yepp..har store planer om å fortsett i “det uendelige” nå, hehe =) Og det er jo egentlig en kjekk måte å se det på..som en dagbok =) Og jeg har jo vært så heldig å få masse, flotte bloggvenner, jeg også..og bare det er jo ei drivkraft i seg selv =) Takk-takk =)

    9. HeidiElise: Tusen takk for det =) Ja tenk – ikke mange månedene som skiller oss =) Joda, du har rett i det – ingen vits i å gi opp..må bare lære meg at det er ok å ta det i rykk og napp.. =) Og ja, dagen var super den..og toppen er myyyye finere enn det vises på bildet, hihi 😉 =)

    10. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk for det =) Ja det var utrulig kjekt..ble liksom hjelpen litt, både hun og jeg =) Takk for det..og ja..av og til må det være lov =))

    11. Gratulerer med 1 årsdagen! Ja det er godt du fortsetter..bare å ta noen pauser, og ha oss i bakgrunn…koselig det….Ser ut som en koselig tur…men tar nok på ja…Ha en god kveld!

    12. Gratulerer så mye med dagen, bloggen! Og så god feiring som dere har hatt idag! Blir glad når du kan ha det sånn deilig og kose deg ekstra – vel fortjent, snuppa! Klemmer <3

    13. Toini: Tusen takk for det =) Jada..når jeg først fikk vent meg til tanken om at det er ok å være fraværende, ble alt så mye bedre =) Og ja, turen var super den – men er bra sliten nå, ja..hehe =) En fortsatt god kveld til deg

    14. Margrethe: Tusen takk =)) Ja ingen ting å si på feiringa..var skikkelig koselig =) Du skal ha så kjempemange takk for det..klemme-klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg