GODT Å STREKKE PÅ BEINA

Nå om dagene er det (nesten) mildvær her..noe som betyr at det kan snø når som helst. Det kom litt i går, men heldigvis ikke mer enn at jeg bare sopa det av med kosten før jeg satte meg ut med mårrakaffen min.

Men – siden man aldri vet når det kan begynne å lave ned, fant jeg ut etter at jeg var ferdig med frokosten, at jeg skulle ta meg en tur ut å strekke litt på beina.
Så jeg hyra på meg uteklær – uten sekk eller truger – for jeg hadde bestemt meg for rett og slett trø å meg en tur i Folkeparken. Et flott, lokalt turområde vi har her, med stier og skiløyper som går på kryss og tvers over et ganske stort område.
Det tar sånn 10-15 minutter å kjøre til parkeringa hvor alle løypene starter fra, så det er jo ikke lange biten unna. Og som tenkt så gjort, og allerede før halv 10 i mårres, parkerte jeg kongen og traska i vei =)

Etter å ha gått et par kilometer, kom jeg til gapahuken ved det skillet der jeg kan velge å ta en ny vei ned mot høyre og tilbake til parkeringa.

 

Men jeg fant ut at det var så godt å strekke på beina, at jeg ville gå et stykke til – så dermed traska jeg rett frem og oppover mot Musvannet.

 

Konsentrerte meg egentlig mest om å gå og nyte den friske lufta, og siden det ikke er SÅ langt opp til det vannet – rundt 5 km – ble det til at jeg ikke tok mer enn et par bilder før jeg var oppe.
Her måtte jeg forevige, fordi jeg syns lys og skygge var så fint – selv om jeg ikke fikk til å fange magien med mobilen 😉

 

Og her er jeg bare noen steinkast unna målet for dagens tur.
Den vises ikke noe særlig på bildet, men oppe til venstre ved enden av veien her..

 

..står denne flotte gapahuken 😉 

 

Var litt mer overskyet og vind her oppe, men det var flere som hadde tatt turen..

 

Måtte jo stoppe og prate litt med denne nusselige frøkena, som fikk litt flink-pike-godis fordi hun oppførte seg så pent =)

 

Yepp..en smuuuule mer overskyet enn da jeg starta =)

 

Om man vil, kan man jo nesten gå i det uendelige her..men jeg valgte å snu og traske meg ned igjen, fordi det var begynt å bli en skikkelig sur vind, og noen overivrige snøkorn sloss om å få angripe meg der jeg gikk, hehe =)

Men du verden for en koselig tur jeg hadde for meg selv på formiddags-mårran..deilig å ha naturen nesten for seg selv, og da må man starte litt tidlig.
På tur ned, møtte jeg nemlig den ene personen før og den andre etter – noen bare traskende, mens andre i full marsj på ski oppover bakkene..så med tanke på at jeg foretrekker å være mest mulig alene, var jeg jo kjempeheldig både med tidspunkt og været =)

Ha en riktig flott mandag videre da, alle sammen =D

 

#tur #fottur #trimtur #natur #løyper #gapahuk 

18 kommentarer
    1. Så deilig…og fine hunden….snill du, som gir godbit…Håper du får en fin kveld! og kan klappe deg på skulderen og vite at du har hatt en fin tur ut i naturen! Ladet batterier….-flotte bilder!

    2. Fine bilder altså 🙂 Her har det også snødd masse…men det gikk over til slaps!! Jippie!! 😀 Nå forsvinner det hvertfall LITT 🙂

    3. fruensvilje.blogg .no: Joda, visst er det vakkert..er sååå heldig som har sånne flotte områder nesten rett utenfor stuedøra =)

    4. Margrethe: Ja gjett om =D Takk så mye for det..og ja – ingen ting kommer opp mot å få nyte naturen uten masse “bråk” 😉 Klemz til deg <3

    5. Skikkelig fine bilder. Så ut som et flott turterreng ja. Her er det ikke så kaldt ute lengre, men alt har fått et tykt islag på toppen, både snøen og sykkelstiene. Glatt som pokker. Ikke noe greit når en har hund som skal ut. Liker ikke akkurat denne tiden vi går i møte nå, før våren får skikkelig tak.

    6. Marit: Tusen takk for det =) Ja det er et kjekt terreng – og lett å komme seg dit =) Huff ja – er enig med deg der..den tiden fremover , med holkeføre og ustabilt vær er ikke en favoritt, akkurat..får bare håpe det går radig unna =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg