JEG LOT MEG FRISTE

Etter en aldeles laaaang dag i går – som følge av jeg ikke sov et sekund natta før – tusla jeg meg ganske så firkantet i fleisen til sengs i går kveld – og hurra..jeg sov som en stein i natt =D

Så frisk og opplag som bare det, satt jeg ekstra lenge ute på verandaen i mårres og kosa meg med kaffen i solveggen. Mens jeg satt der, fikk jeg en snap fra storesøstera til guttungen, om at hun skulle ut på truge-tur i dag..oooh..det hørtes skikkelig digg ut – og siden jeg ikke har fått brukt trugene mine enda i år – og at jeg i går – tross koma-lignende tilstander – faktisk hadde tatt husvasken, ble jeg så frista at jeg rett og slett fant ut at jeg skulle hive meg rundt og lufte mine egne truger også litt i dag.

Dermed heiv jeg meg rundt og fikk stappa litt vått & tørt i sekken, og satte avgårde sammen med kongen. Trur han var lykkelig over å komme seg litt ut på anna tur enn bare til butikken, hehe 😉

Kjørte en bit ut av byen og parkerte (fant meg faktisk ei utkjøring som var litt brøyta), og så heiv jeg på meg sekk og truger og truga – eeeh..traska i vei oppover.

Etter ei stund kom jeg opp på ei lita slette, som faktisk var det første stedet jeg tok med guttungen på telttur da han var liten =)

Ikke noe å si på været, akkurat..så jeg traska videre, jeg..

Og av og til ble det litt sånn over stokk & stein for å komme frem, hehe =D

Men oppover gikk det, sakte men sikkert =D

Og til slutt fant jeg et trivelig sted der jeg fant ut at jeg skulle stoppe for å spise lunsjen min.

 

Godt å kvile beina litt, hehe =)

Protein-bar og banan er god knall på tur, det 😉

 

Æ nyt! =P

Se den fantastiske himmelen, da <3

Etter å ha spist, traska jeg litt videre oppover. Går man hele veien opp, kommer man på toppen av et fjell som heter Storhornet i Harstad – men siden det som sagt er ei stund siden jeg brukte trugene sist, fant jeg ut at jeg skulle ikke la meg friste til å gå helt opp – for da ville jeg garantert ikke være gangfør i mårra. Pluss at dette er den tyngste og bratteste veien opp. Har et innlegg fra en tur opp dit i fjor sommer, som du kan se HER om du vil..men da gikk jeg en mye lengre men slakkere vei opp =) 

I alle fall, gikk som sagt en bit videre oppover – og fant ut at i stedet for å gå samme veien tilbake, svingte jeg av så jeg kom på oversiden av det granfeltet jeg hadde gått gjennom tidligere, for så å kurse meg nedover igjen =)

Og her begynner jeg å komme ned i “lavlandet” igjen 😉

 

Rart det der, med at man bruker så mye kortere tid ned enn opp – særlig på vinteren – og plutselig var jeg nede ved veien og parkeringa igjen..

Mor sin trofaste konge <3 <3

Deretter var det ikke stort anna å gjøre, enn å sette nesa hjemover igjen. Hadde en fantastisk tur, og er SÅ innmari glad for at jeg lot meg friste til å komme meg på truge-tur i dag =)

Takk for at dere fulgte med på turen =) Ha en superflott fredag videre, alle sammen =)

 

#tur #fottur #truger #trugetur #skog #skogstur #fjell #natur #friluftsliv #lunsj #lunsjpause #finedagen 

16 kommentarer
    1. Cecilie kristiansen: Ja det var en fantastisk dag =) Neida..eller tungt og tungt..man må jo selvfølgelig jobbe litt med muskulaturen..men jeg tar truger når som helst, kontra ski 😉 Og dessuten er dagens truger så små og nette, at du merker de nesten ikke, når du blir vant til de =)

    2. det var en flott tur,og den vakre naturen og fargen på himmelen,herlig.
      Trugetur ja,mannen min har truger men dei henger til pynt i kjelleren,jeg kunne tenkt meg truger for jeg har ikke,vi får se nå går det mot våren så da trengst dei ikke dette året hi hi

    3. Ååå så koselig! ja vi har også hatt sol i dag..men da jeg var ferdig med min tur..så fristet godstolen resten av kvelden…Flotte bilder! og ha en god kveld!

    4. Så herlig tur! 🙂
      Men tror det er tungt å gå på truger, så jeg holder meg til å gå på føttene på opptråkka veier 😉
      God fredagskveld og helg! Klem

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja det var en fantastisk dag, rett og slett =) Hehe..trur nok ikke han er den eneste som har truger til pynt, nei 😉 Men det er genialt, så kanskje du får deg et par til neste vinter – for du har rett i det – NÅ trenger du det ikke, med våren lurende rett rundt hjørnet =)

    6. HeidiElise: Ja det var en super tur og en herlig dag =) ..men du – det er faktisk ikke SÅ tungt å gå på truger som man skulle tro..det oppdaga jeg da jeg kjøpte mine for 1,5 år siden. Trodde også det skulle være innmari tungt, men dagens truger er så lette og snope at man merker dem nesten ikke når man har de på. Selvfølgelig blir man litt støl og stiv når man starter å bruke de, fordi man bruker muskler som er uvante med å bli brukt..men oh så gøy 😉 Men å gå på føttene på opptråkka vei er jo også heeelt supert – gjør det masse-masse jeg også..og det viktigste er jo å komme seg ut, syns nå jeg =) En god kveld og helg til deg også =) Klemz

    7. Takk for titten, herlig og kjempetur da. Blå himmel og greier. Truger trodde jeg var noen store beist, men disse så jo nette ut. Kos deg med kvelden. Deilig med slik tur, da sover du sikkert godt i natt å…

    8. solliv: Litt treig med svaringa mi..men ja – det var en suuuuper tur =) Og neida, truger nå til dags er så små og nette, at man knapt nok kjenner at man har de på =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg