ØRN, NISE & LITT VAKKER NATUR

Starter rett og slett med det første sist – litt vakker natur 😉
Bildene var tatt i mårres, under frokost-seansen min, som i dag foregikk i fjæra, rett utenfor stuevinduet mitt =)

Ferga sneik seg med på dette bildet også, hehe =)

 

..rart å tenke på, men rett bak den holmen av ei øy dere ser til høyre i bildet – ligger Andørja, og hjemstedet mitt..

Skøytebane i fjæra =P

 

Så det var dagens dose av vakker natur 😉
..men bilder av ørna og nisene blir det verre med..da jeg ikke ville ødelegge øyeblikket med å fomle etter mobilen – særlig når jeg innerst inne vet at jeg aldri har kommet til å få så flotte øyeblikksbilder som det jeg ønsker, kun med mobilkamera..

Men i alle fall..etter at frokosten var inntatt, tusla jeg rundt der nede i fjærsteinene og leita etter skatter..og da ser jeg plutselig en mørk flekk i det fjerne, som raskt ble større..yepp..ei ørn. Og utrulig nok så la den kursen rett mot meg, og passerte så nært over hodet mitt at jeg så det glimta i øynene som titta ned på meg, før den elegant svevde videre.. 
Og selv om jeg ser ørn rett som det er, må jeg bare si DUUUUUH for en fantastisk opplevelse <3

Og nisene? Joda – de kom duppende forbi her nå i ettermiddag. Satt og jobba litt på laptop´en, og ser plutselig noen mørke flekker som bevegde seg på havflata rett utenfor vinduet. Måtte strekke litt hals her – og da så jeg dem – 5 små  finner og deler av rygger som viste seg med jevne mellomrom bortover.
Har jo sett niser også før, da – men blir like fascinert og glad hver gang naturen velger å dele sånne opplevelser med meg =)

..fikk som sagt ikke fanga hverken fugl eller fisk til dere – så da slenger jeg med et bilde av elendig kvalitet, med et måke-par som kosa seg i de siste solstrålene utenfor kjøkkenvinduet mitt i dag, hehe 😉

 

#natur #bilder #naturbilder #opplevelser #frokost #fjæra #hav #fjell

20 kommentarer
    1. Så synd du ikke fikk bilder av dem! men ser den…er ikke alle øyeblikk man får fine nok bilder av…bedre og nyte stunden ja…Koselig stund du fikk ihvertfall….og så deilig..sitte nede i fjæra og kose seg…Koselig bilder! Ha en riktig så god kveld!

    2. frodith: Hehe..ja ikke bestandig ting er som man tror 😉 Og ja – i dette tilfellet var opplevelsen det viktigste for meg – fordi jeg har aldri klart å fokusert på det vakre synet av ørna, dersom jeg skulle tulla med mobilen og innstillingene der 😉 Klemme-klemz <3

    3. HeidiElise: ..yepp..kan være lurt av og til, hihi 😉 Men hvem vet – kanskje jeg klarer å “fange” noen niser før eller siden =) Takk så mye for det. Klemz <3

    4. Toini: Ja synd er det – men som sagt – visste utmerket godt at jeg ikke kom til å få noe bra bilder med tanke på hvor kjapt det måtte skje – med mobil.. =) Og stunden var kjempekoselig, den =) Takk for det..og en fortsatt god kveld til deg =)

    5. Margrethe: Tusen takk for det <3 Og med alt det der på én gang, støtter jeg den kommentaren..kan det bli bedre? (vel - ok..varme sommernetter og knitrende bål..men nå skal vi ikke overdrive her, hehe =P <3

    6. Ordene dine malte det for mine øyne!!! Vakkert bilde med koppen fikk vi da jammen også, det nesten luktet egg og kaffe! Ha en herlig dag! 🙂

    7. De bildene du deler med oss er mer enn vakre nok! Noen ganger skal man ikke ødelegge øyeblikket med å fokusere på kamera i stedet for opplevelsen. Det er noe unikt og fantastisk når naturen deler sånne øyeblikk med oss.
      Ha en fin kveld! Klemmmmmmmm

    8. solliv: Ja utsikten er det ikke noe å klage på =) Og jo takk..maten smakte godt – selv om det var knekkebrød..spiser så og si aldri brød 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg