IKKE NOE Å KLAGE PÅ – EGENTLIG

God formiddag der ute, godt folk..er bare innom for å ønske alle ei flott, ny uka =)

Her går nå det meste sakte men sikkert i riktig retning. Såret mitt gror fint, og jeg koser meg kjempemasse sammen med søstersen som er på besøk frem til hun flytter på onsdag.

I dag var jeg oppe ganske tidig – som vanlig – og kosa meg med frokosten ute på verandaen – også som vanlig, hehe 😉
Regner med dere er ganske lei de derre bildene mine av kaffekopp og knekkebrød med egg – så i stedet tok jeg et bilde med utsikt inn mot byen..

 

..og ett bort mot naboøya =)

 

Så det er ingen ting å klage på fra min kant akkurat nå..dvs..det eneste som er et skår i gleden, er at jeg er så ute av drift på grunn av de svartens lave verdiene mine på jern og vitamin D..derfor har jeg gått noen runder med meg selv, og bestemt meg for at jeg skal krype til korset og begynne å spise tilskudd likevel. For det første, fordi jeg holder på å spise meg i hjel her – det blir rett og slett for mye mat jeg skal ha i meg hver dag, til at jeg faktisk klarer å få spist alt…og dessuten var det en liten tankevekker at blodprosenten hadde gått ned enda mer – trass i at jeg har stappa innpå med all den maten i flere uker alt..

Så derfor – starter jeg med litt tilskudd – og så får vi se om ikke ting vil gå seg til snart 😉

 

Fikk en halv boks med tabletter hos søstersen, så jeg har noe å starte med =) Kollagenet dere ser der i tillegg, er et pulver jeg har brukt i flere måneder nå, og som jeg blander i mårrakaffen. Et fantastisk produkt som er godt for alt fra ledd til hud & hår 😉 (nope – ingen sponsing fra dem, i tilfelle dere skulle lure 😉

Yupp-yupp..da får dere bare ha en flottersfin dag videre da, alle sammen..og et ønske om at dere får mange gode opplevelser i den nye uka =D

 

#morgen #morgenutsikt #kaldt #klarhimmel #utsikt #helse #tilskudd #kosttilskudd 

14 kommentarer
    1. Nydelig utsikt samme hvor du snur deg der du bor <3 Tenk å ha det sånn hver dag 🙂 Og jeg må si jeg blir litt inspirert også, for det høres så koselig ut å sitte ute og innta frokost eller kaffe eller hva det måtte være, selv om det er snø og kaldt. Jeg skal jammen gjøre litt om på terrassen min til neste vinter, sånn at den ikke er en lagringsplass, men heller en lun krok til sånne fine dager 🙂
      Ang. jernmangel og D-vitaminmangel....Jeg tror nok at vi må spise ganske mye samme hva for å få i oss nok. Så det er vel ikke så uvanlig at vi må ta litt tilskudd. Selv har jeg hatt flere runder med D-vitamin, og spesielt når sommeren har vært dårlig. Jern er ikke et problem hos meg, heldigvis. Men datteren min sliter med jernlageret, og må ta tilskudd. Og vi to har omtrent prikklikt kosthold. Så kroppene våre er forskjellige, da må vi heller krype til korset 🙂
      Ønsker deg en flott dag, og kos deg masse videre med søsteren din på besøk <3

    2. Ikke annet å gjøre, for du skal jo være i form. Høres herlig ut med utekaffe om morgenen. Jeg gjorde det mye før, men ting forandrer seg. Her blir det mer ute til lunsj. I dag er det sol og kaldt, men ubeskrivelig vakkert. Fin utsikt du har. Kos deg i ny uke! 🙂

    3. Eva: Ja jeg er veeeldig fornøyd med utsikten her..og anbefaler på det varmeste å lage den en sånn kose-krok på verandaen på vinterstid også =) Joda, er klar over at det er enorme mengder med mat som må til hver dag – setter bl.a til livs en boks leverpostei om gangen – eller ei halv blodpølse for å få inn jernmengden hver dag..samt en liten pakke laks og 2-3 egg for vitamin-D..i tillegg til alt det andre..og dermed blir det for mye mat til at jeg klarer å spise det i lengden. Så ja – da kryper jeg heller til korset, hehe =P Takk så mye for det – og en flott dag videre til deg =D <3

    4. natheless: Det er helt sant =) Og ja, det er fantastisk deilig å sitte ute med frokost og mårrakaffen..eller egentlig uansett måltid, da..og er så glad for at jeg har muligheten til det, med den utsikten på kjøpet =) Takk for det =D

    5. Ja, håper dette virker da, blir spennende å høre….det er nok for mye mat for deg som er operert ja….så bedre med tilskudd….God bedring igjen.

    6. å for en vakker utsikt,ja der må det være godt å starte dagen :=) trist når søster reiser,men da tenker jeg sommerferien din er planlagt hi hi .
      Litt vitamintilskudd er ikke dumt,bedre det enn å spise seg ihjel hi hi

    7. Så godt å høre at du begynner med tilskudd..for, jeg tror heller ikke du klarer å få i deg nok på det lille dere med den oprasjonen klarer å spise…OG opptaket blir litt forstyrra..så BRA…du trenger det! Så kan du heller slumpe litt med maten ellers…Lykke til! og blir aldri lei av bildene dine…blir bare veldig missunnerlig…hihihi… ha en god kveld!

    8. Så bra at dere kan nyte noen dager sammen – og så det fine været! Og du – det er helt greit med bilde av mat og kaffe ute altså…. hihi… klemmer <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Ja det er veldig godt å ha mulighet til å starte dagen på en sånn måte..føler meg reint velsigna, jeg =) Og trist – ja det er det..men vi har nå en tendens til å “finne” hverandre ofte likevel – og du skal nok slettes ikke se bort i fra at ferien går den veien, nei..eller at hun kommer nordover en tur 😉 ..yepp..heeelt enig – får jo ikke gjort annet enn å spise sånn som det har vært de siste ukene – så lenge leve tilskuddene sier jeg bare nå,hehe =P

    10. frodith: Åh ja – vi har hatt et fantastisk vær her nord i flere uker nå – og da veier det liksom opp for at det er gnaill-kaldt =) Takk-takk..koser oss massssse vi =D

    11. Toini: Ja du veit jo litt om hva det går ut på, du..siden du tross alt har en som meg “i kosten”..ikke enkelt, nei..så tilskudd er nok definitivt tingen =) Hehe..det var nå godt å høre 😉 =P Takk-takk =D

    12. Margrethe: Ja jeg er SÅ glad for at vi fikk disse dagene sammen..og en ekstra bonus er det selvfølgelig med det gode været =) Er jo siste dagen i dag – så da skal vi virkelig “speede opp” kosefaktoren, hehe =) ..takk..godt å vite, tji-hi 😉 Klemme-klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg