ER DET LOV Å SURKE..?

..vil jo absolutt ikke virke som ei sippe-guri, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er drittlei det meste som har med kroppen min å gjøre..

For det første – yepp..det ble legetime på meg i dag.. (hvorfor jeg trengte det, kan du lese om HER)

Fikk ringt dem da de åpna i mårres, og selv om min fastlege ikke var på jobb i dag, fikk jeg komme inn til en av de andre som jobber på det legesenteret. 

Det viste seg (som jeg hadde frykta) at jeg hadde revet opp litt av såret – faktisk på flere steder – da jeg prøvde å kave meg ut av senga for et par dager siden.
Han ville ikke sy det nå, men se det an – så han sendte meg hjem med beskjed om å rense det, ha på salve og bytte kompress en gang for dag frem til det begynner å bli bedre. Og at jeg måtte ta kontakt med én gang dersom jeg begynte å føle meg dårlig og fikk feber..og så ville han at jeg skulle ta det med ro – naturlig nok.

Men så måtte jeg jo inn på labben for å ta en liten blodprøve..og da kommenterer hun der at jeg har så tynt blod – og lurte på om jeg har lav blodprosent..?
Hehe..jadda.. (de som følger meg, vet jo hva ståa er der – for dere andre, kan dere lese om det HER)
Jeg fortalte henne om at jeg hadde vært og tatt en haug med prøver tidligere, og at jeg har en avtale med legen min om å prøve å få opp alt av verdier på egenhånd først..og at jeg har jobba som en helt med det i flere uker nå..så hun tok en “snik-sjekk” på blodprosent-verdien min – og gjett om at både hun og jeg ble lang i maska da det viser seg at den har sunket ytterligere 3%, og er nå nede på 63. Ka faen!!??
Men siden primærlegen min ikke var der i dag – og jeg har en avtale med henne om når jeg skal å ta de nye prøver for alle verdiene som er ute å kjøre, blir jeg å fortsette så godt jeg kan å hive innpå de matvarene vi ble enige om..

Men da jeg gikk derifra, kjente jeg at jeg var rimelig frustrert..har kanskje ikke “lov” til det, da..for jeg er jo frisk og raskt og oppegående..og alt det der..men likevel.
Derfor – (i rein protest??) dro jeg innom en café og prøvde å skjemme bort meg selv litt med kaffe & vaffel..

..men ble nå egentlig mest sittende å tenke.
For nå begynner det faktis å sige litt inn, nettopp det faktum at jeg nok er mer trøtt og slapp om dagene enn det jeg har villet innrømme for meg selv.
Svarten oxo – jeg har jo mest lyst til å legge meg og sove igjen, bare noen timer etter at jeg har stått opp..og jeg sliter veldig med å motivere meg selv til å komme meg ut om dagene..og bare DET sier jo litt..

Men det er skummelt å skulle innrømme at jeg er sliten..og at jeg nok kunne ha godt av litt hjelp til både det ene og det andre. For jeg er livredd for at det skal forvandle meg til en sløv døgenikk som bare sitter på rævva og ikke får gjort en pellemainnskjit!!
Jeg vet – ingen logikk i den kommentaren i det hele tatt..men dog..

Og på toppen av alt, da jeg kom meg hjem bestemte jeg meg for å lage meg litt skikkelig mat – og endte opp med burger laget av quinoa, grønnkål & brokkoli, litt hjemmelaget hummus og stekte grønnsaker.

Og hva tror dere skjedde da??????? YEZZ!!!!..den jækla drittkroppen likte ikke den maten heller, så etter å ha stått på badet ei evighet og prøvd å forhindre den fra å komme opp igjen, flata jeg ut på sofa og brukte ei halv evighet før jeg kom meg på beina igjen.

Så jeg veit ikke, jeg..kanskje jeg HAR lov å syte og klage litt..kanskje ikke..men nå har jeg i alle fall gjort det, da..surka litt..
Men jeg nekter å syns synd på meg selv, og krysser fingrer & tær for at det går seg til..enda en gang..for jeg skjønner jo det nå – etter alle disse åra, der jeg har blitt bare verre og verre når det gjelder det å klare å spise, at jeg må nok belage meg på å ha det sånn resten av livet..og da er det jo ikke noe poeng i å surke – da er det bare å innfinne seg med situasjonen, og gjøre det beste ut av det..sant?

Ha en superflotters dag videre, folkens – og god helg..skal prøve å være litt aktiv her inne i helga – men lover ikke noe 😉

 

#sliten #lei #lege #legetime #sår #betennelse #verk #vondt #cafe #kaffe #vaffel #mat #middag #vegetarmat #vegetarkost

18 kommentarer
    1. Føler med deg..og ja det må være lov å “sutre” litt av slikt syns jeg ..får da være måte på hvor positiv man kan være..:)) Håper du kommer deg i bedre form i løpet av kortest mulig tid :)Klem <3

    2. annebe: Tusen takk for det 🙂 ..vel..joda, du har vel rett i det..man trenger vel ikke være positiv for enhver pris, hehe 🙂 Takker så mye for det 🙂 Klemz <3

    3. Hadde noen tøffe dager for en tid siden. Det samme gjalt ei venninne, så vi hadde noen gjensidige sutreminutter. I stedet for å synes synd på oss selv ble enige om å bytte. Hun kunne synes synd på meg og jeg på henne. Selvmedlidenhet er ukledelig og medfølelse høres så mye bedre ut. Så vi satset på det. Vi utbroderte “bittelitt” så det endte med masse smil og latter og slutten på sutreminuttene. 🙂
      Men seriøst… det er lov å være lei og oppgitt i blant. Og å gi uttrykk for det. Jeg tror det er viktig å få ting ut fremfor å sette opp et tappert fjes å holde ut alt. Da lagres det opp. Du fremstår langt fra som noen sytepave, så ikke tenk sånn! God og rask bedring, vakre! Ha en nydelig helg!
      Klemmmmmm <3

    4. Ja, det er lov å “sutre” litt (som jeg sier på mitt språk). Gjorde det på bloggen selv i dag, og jeg har ingenting å sutre for i forhold til det du går igjennom.
      Håper det ordner seg raskt med såret, og at du får i deg mat 🙂 God bedringklem <3

    5. Uff..så kjedelig da…Det er vel ikke bare å sy det igjen..verket må ut…Håper du slipper mer nå, og du må ta vare på deg selv! Er jo kanskje ikke rart du er så trøtt og slapp med den blodprosenten…God bedring, og ha en rolig og fin helg!

    6. Åååå tenker på deg. Håper det ordner seg…så lav blodprosent høres ikke bra ut…ikke rart du føler deg litt tom…..stor klem herfra….

    7. surke er greit,iallefall på bloggen :=) det gjorde jeg også i dag :=) spørs om du ikke burde begynne med noe kostilskudd når du ikke greier å ta til deg nok gjennom føden,det ville jeg gjort da :=) håper det retter seg både med armen og resten

    8. Uffameg – jo du kan sutre og klage og være lei deg – det er helt lov, for dette er jo bare dritt! Stakkars gode deg! Mange gode klemmer <3<3<3

    9. Ei_heks: Ja det var en smart måte å få ut surket på =) Og du har jo rett – av og til er det greit å være oppgitt og lei – og få ut ting..uten å synke ned på et selvmedlidenhetsnivå uten like.. Takk for det – det var godt å høre =) Ei flott helg til deg også =) Klemz <3

    10. HeidiElise: Joda – det er vel lov..men du skal ikke si at du ikke har noe å sutre for i forhold til hverken meg eller andre – for man er forskjellig, og takler forskjellige ting på forskjellige måter <3 Takk for det =) Klemz <3

    11. Toini: Mhmm..kjipent og kjedelig er det – men det går seg til. Og du har rett i det – verken må jo få komme ut – og da er jo einaste løsninga å la det være åpent og heller stelle det. Du skal ha takk for det – og jeg prøver så godt jeg kan her, å ta vare på meg selv <3 ...hehe..nei det kan du si..men i alle fall godt å vite at det er en grunn for at jeg er trøtt og slapp - og at det ikke bare er latskapen som har tatt overhånd 😉 Takk-takk, og ei fin helg til deg også =D

    12. fruensvilje.blogg .no: Vel – joda – der er vel det..er bare så uvant å surke..er vant til å ta det meste på strak arm – men det er vel lov å bli litt “nummen” i armen, når det blir for mye som skal takles på én gang =) Joda – jeg vurderer det i aller høyeste grad. Men hadde lyst å vente til jeg skal til legen min igjen, for å se hvordan tingene er blitt til da, før jeg gjør noe =) Takk for det =D

    13. Kor Trasig det hær e, Helenemor!!!!!! Kanskje du heller skal syte, skjelle og smelle , litt meir? Du kommer jo Aldri til å bli ei sutresjur, og Svakhet finnes ikkje i bevisstheta di.., Men Stahet har du til gangs.., også den varianten som skaper stress, og kanskje ødelegger en del av helinga som pågangsmotet gir..?? Gla i dæ Huldremor 🙂

    14. Anonym: Wow..tuuuuusen takk..nu blei æ reint rørt her <3 <3 ..men å begynne å syte, skjelle og smelle så veldig ofte?..hehe..nå-nei..ikke denna tøtta 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg