HVERDAGSLYKKE & ROMJULSBESØK

..tenke seg til – da var “de verste” juledagene over..ikke for det, jeg har storkosa meg i jula, og har absolutt ingen ting å klage på – men i dag er det liksom litt mer fritt frem til å være ute i sirkulasjon, hehe =P

Og i dag er også butikkene åpne. Man skulle jo tro at man hadde nok å gomle på i disse dager – men nei..så derfor tok jeg og søstersen å dura avsted til naboøya, og shoppa litt ekstra..for mitt vedkommende ble det gulrot, brokkoli og cottage cheese =)

Så surra vi oss hjemover, men med en så flott dag som vi har hatt i dag, tok vi oss tid til å kose oss litt på turen – så vi kjørte nedenom et gammelt, nedlagt ferjeleie hjemme på øya vår. Det var der ferja gikk fra, før tunnelen kom.

 

 

Deretter surra vi videre, men hadde liksom ikke lyst til å kjøre hjem riktig enda..derfor kursa vi oss innover mot et sted på øya, hvor det ikke bor folk fast..noe som vises i form av ubrøyta veier..det hadde tydeligvis vært noen å prøvd seg innover der tidligere, så jeg braut nå kongen avsted.

Det skal sies at det gikk ikke raskt i svingene, akkurat – og han ville absolutt skli ut av sporene både hist og her – men fremover kom vi..kongen svikter ikke, hehe 😉

Vi kosa oss masse, og prøvde oss på å ta litt bilder av de vakre, sølvglitrende omgivelsene før det ble for mørkt – men det gikk nå så-som-så =D


 

Etter at vi var ferdig med å knipse vilt og uhemma, lirka vi oss videre helt innover i “botn”..var liksom ikke så veldig mange steder jeg kunne snu, uten å måtte kjøre kongen helt oppi skauen – og da tenkte vi at vi like godt kunne kjøre til veis ende når vi først var der.

Helt der inne i botn, står det to hytter – og eine venninna mi & gubben (de som var husvertene mine frem til nå i høst), eier den ene hytta. 
Jeg visste de hadde feira julaften der – men tenk – de var der enda..og da ble det jaggu romjulsbesøk med kaffekos på oss =)

Hytta til venninna mi & gubben er ei god, gammel hytte uten strøm og vann..og er utrulig varm, koselig og sjarmerende – akkurat som eierne <3

Så sånn har min dag vært – rett og slett et stykke hverdagslykke =)

Ha en riktig trivelig kveld videre alle sammen – og ei flott romjul <3

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #tur #biltur #bilder #natur #familie #venner #kos 

19 kommentarer
    1. Idyll hos deg, skikkelig julestemning…så kos at det var folk på hytta da…ble jo artig. Bra du har fått i gang Kongen igjen. Det må du blogge om hva som fikk den i gang igjen. Det har jeg tenkt mye på…Da du tok en pause vet du…så svikta Kongen også.

    2. solliv: Ja her har vi virkelig julestemning..får håpe det varer =) Og vi var superheldige som kom mens de enda var der – ble en skikkelig trivelig dag. Kongen, ja…har ikke tenkt på at jeg ikke har fortalt hva som feile han, nei..så det blir jeg nok å skrible litt om 😉

    3. spisogspar: Takker for det =) Ja her er det skikkelig vinter..og krysser fingrer & tær for at det varer ei stund =D Takk for det – det må du også gjøre <3

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja det var absolutt en superkoselig dag =) Takk så mye for det =) Og ja – det er så vakkert..men ikke fullt så enkelt å “fange” med kamera 😉

    5. At du tør å kjøre på sånne veier..hihih..jeg er blitt en skikkelig pyse…men så har jeg ikke en kong heller da…så koselig med romjulsbesøk..dere ble jo nesten som julebukker..skulle ha kledd dere ut vettu..hihih..Ha en god ny dag, og fortsatt god romjul!

    6. Toini: Vel – jeg er jo ikke akkurat skvetten av meg, da..og kongen er rimelig stødig, sååeh.. =)) Ja det var skikkelig kos – og hehe – du sier noe – det hadde vært noe, det =) Takk for det, og det samme til deg =D

    7. Så koselig. ikke minst å få besøke noen på en skikkelig hytte. 🙂
      Flotte bilder! 🙂 Fortsatt god romjul. Kos deg med gulrota 😉 selv spiser jeg melkesjokoladen jeg fikk til jul 🙂

    8. HeidiElise: Ja visst – er noe eget med sånn hyttkos =) Takker for det =) Ei fortsatt god romjul til deg også – regner med den sjokoladen var god, hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg