VÅRLIG VINTERDAG

Heisann og goood sol-snu-dag, alle sammen =)

Her starta jeg dagen som vanlig, med mårrakaffe & frokost på verandaen..blir liksom aldri lei av å spise ute..og i det været vi har nå – med vind som hyler rundt ørene, er det fantastisk å sitte ute (under tak, vel og merke..) og se at dagen gradvis blir lysere <3

Etter en god halvannen time der ute, godt innkorra i fjellduken min, fant jeg ut at jeg hadde lyst å strekke på beina litt. Ingen andre står opp her i huset før mye lenger utpå dagen, så jeg syns liksom ikke at jeg kan begynne å styre og bråke med ting & tang heller, da.

Derfor hyra jeg på meg regnklær, og traska meg ut i regn & blåst..med den temperaturen som er her nå, føles det mer ut som vår enn vinter..og satte kursen oppover i skauen rett bortafor der jeg bor..mot Kollan. Det er jo ikke så veldig langt opp dit, godt og vèl 1 km før man er ved “trollskogen” min..men med tanke på at det er ei stigning på nesten 150 høydemeter dit,  er det en ganske heftig tur, likevel..
Traska meg enda litt lengre opp, så jeg var på godt og vél 200 moh, og der kom jaggu regnet ned som sludd.

Tok ikke så veldig mange bilder på turen, men noen få ble det..så dere kan få se hvordan vi har det her på øya i dag 😉

 

 

Her ser det jammen ut til at skogens konge har vært og fått seg litt å spise..og ellers er det bare skog og atter skog å se..

..og enda mer skog, hehe =D

Ha en riktig så flott dag videre da, alle dere flotte folkan der ute <3

 

#tur #fottur #friluftsliv #skogstur #vinter #vinterdag #regn #vind #gråvær #sludd

14 kommentarer
    1. tenk så deilig da,jammen er du flinke som kommer deg ut i marka tidlig på dag.
      Jeg har fått problemer med en fot så her blir det ikke gåturer for tiden,skal til lege i januar så får vi se da hva hun sier ,men jeg beveger meg her hjemme og rusler småturer ,bare ikke lange gåturer 🙂

    2. Her har det vært fint vintervær med sol i dag.. bare synd jeg ikke tok med kameraet ut for det var så fint lys..
      Høres ut som det ikke var så deilig vær hos dere..men på bildene ser det fint ut da..:)) Fin kveld til deg <3

    3. fruensvilje.blogg.no: Ja det er fantastisk å få dagen med seg slik =) Uffda, det hørtes ikke bra ut. Får håpe legen din finner ut av det, da..og at det ikke er noe som setter en varig demper på turgåinga di, da =)

    4. annebe: Ååååh..sooool..DET høres deilig ut, det..enda nesten 3 uker til vi ser sola i Harstad..og her jeg bor – hehe – kommer den ikke tilbake før i mars/april =P Nei det var ganske mye vind og regn/sludd i dag – men passa på å ta bildene når det løyet litt, for ikke å risikere å drukne telefonene, hihi =D

    5. Toini: Liiitt treig med å svare på kommentarer her,hehe..men kos at du ble med på “turen” =) Og jotakk..dagen i går var flott den =D

    6. Margrethe: ..nei i går var det nesten bart her..men i dag har snøen lava ned..snodig vær, hehe =) Takker for ros av bildene =) Åh ja, kan godt skjønne at du gleder deg til litt fritt nå, ja =) Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg