SØNDAGSKOS BÅDE UTE OG INNE

Heisann i kveldingen, folkens..i dag har vi hatt atter en nydelig dag her i nord, selv om det er snø i fjellene og frost på bakken.
Jeg satt lenge utover dagen å vurderte for og imot om jeg skulle tusle meg ut, for kneet mitt “smalt” to ganger i formiddag, mens jeg lå på gulvet og bala med å fyre opp i ovnen..men, trangen til friskluft vant, og jeg hyra på meg for en luftetur i isvind..brrr!

Jeg er jo ikke noe glad i å gå på asfalt, så jeg tok av på en gammel traktorvei like bortenfor der jeg bor. Veien går jevnt og trutt oppover hele tiden, og man kommer bl.a til Kollan, og fortsetter man videre, kommer man til slutt inn på stien som fører opp til Årbostadtinden..

..yepp..den til venstre der, er Årbostadtinden med sine 1179 m.o.h. Det er en fantastisk tur å gå helt opp dit, men det gjorde jeg da IKKE i dag, hehe =)

Et nydelig vær – og en nydelig utsikt mot bl.a Fakstinden og Løksatinden på innlandet =)

Traska meg som sagt oppover traktorstien – og etter ei stund kom jeg til et nytt “veiskille”, og tok av inn til høyre..

..og inn i “Trollskogen” min <3

Langt der nede, i det gule huset, bor da jeg..og det røde, store bygget, som er eneste nabo der, er en gammel, nedlagt skole =)
De neste naboene bor nesten en kilometer lenger inn 😉

En av de tingene jeg så og si bestandig har med meg på tur (når jeg ikke har med sekk), er fyrstikker..og fant ut at jeg skulle spandere bort ei for å se om jeg fikk meg et lite bål..noe jeg jaggu gjorde også =)
Var ganske lyst ute enda når jeg kom dit, så jeg kosa meg lenge med den flotte utsikten..

..og etter hvert som mørket gradvis kom sigende, ble det ekstra koselig med lyset og varmen fra bålet.

Men til slutt ble det såpass mørkt at jeg fant ut jeg måtte starte på ned-turen igjen. Hadde jo ingen spesielle planer da jeg gikk ut, så jeg tenkte ikke på hodelykt..og med et idiotisk kne som streiker i nedoverbakke, er det vel ikke så lurt å fare å valse for mye i bekmørket..

Naturen er jammen vakker i halvmørket også =)

Hadde en fantastisk tur ute og fikk lufta hauet skikkelig..og da jeg kom hjem, heiv jeg meg rundt og laga vafler til kvelds, til meg og søstera mi (som er “alene hjemme” til i mårra;)

Og nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden, og gjøre minst mulig =D

Ha en super kveld videre da, alle sammen – og ta vare på dere selv, nå da <3

#blogg #hverdagsblogg #tur #utpåtur #skog #skogstur #fottur #bål #bålkos #friluftsliv #friskluft #kveldsmat #vafler #kos

14 kommentarer
    1. Vet du hva….så utrolig flott utsikt…følte jegvar der og bålet jeg å.
      Deilig og stille dette…bra det ble vafler med søster etterpå da…fin kveld.

    2. solliv: Takk for det..koselig når jeg kan “ta folk med” på turene mine =) Og ja, det var både stille og deilig – og ikke minst koselig både på tur & sammen med søstersen etterpå =) En fin kveld til deg også =)

    3. Hørtes lurt ut..å ta en tur…tror ikke kneet blir verre av det…bare man ikke hopper og danser….hihih..Flott tur, og endelig BÅL! hihihi.. ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja visst var det lurt..ble en super tur =) Og kneet ble nok ikke værre..men kjenner godt at det verker når jeg går nedoverbakke..men det må bare være sånn..akter ikke slutte å være ute av den grunn 😉 Og ja..endelig bål, hehe =)

    5. fruensvilje: Ja turen var flott..og lykta er alt funnet frem og lagt klar til neste gang, hehe =) Og ja, det gjorde seg meg kos på flere plan =)

    6. spisogspar: Ja bålturer er kjempe-stas..elsker jo å være ute i naturen, men det er jo ikke hver gang det blir til at jeg tenner bål, da.. Så moro at du føler deg inspirert..både til tur og vafler, hehe =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg