POTETKARBONADER & HJEMMELAGA SNOP

Av en eller annen grunn, så slapper jeg faktisk av når jeg lager mat – så i dag heiv jeg meg rundt og laga potetkarbonader til hele gjengen her. 
Vanligvis skal det være både løk og bacon i disse – men siden vi er 2 vegetarianere & tantepia ikke bør spise løk pga.amminga, skippa jeg de ingrediensene og tilsatte hvitløk og gulost på tube i stedet.

 

Jeg spiste noen oste/chili-pølser til (veggie-variant) og yepp – det ble veeeldig godt 😉

Og for et par dager siden, bjorra jeg i hop litt helgekos i form av konfektkuler..med havregryn & kokos.

 

Har ikke noen oppskrift på de, for rett mengde..jeg bare hiver oppi noe..men koker melk, smør og sukker i ca.5 min, rører i kakao, kokos og havregryn, og setter de med skje på et fat og lar de stivne..farlig godt <3

Og med det ønsker jeg dere en riktig god lørdagskveld videre 🙂

 

#blogg #hverdagsblogg #mat #hjemmelaga #middag #potetkarbonader #vegetar #vegetarkost #konfekt #helgekos

12 kommentarer
    1. Ser helt nydelig ut….både middag og godis….håper dagen har vært ganske grei for deg 🙂 ønsker deg en god natt, klemmer herfra Fredikstad.

    2. Ser kjempegodt ut. Og de potetkarbonadene hørtes gode ut som tilbehør til enkelte retter, istedet for rene poteter 🙂

    3. solliv: Takk-takk..det var faktisk veldig godt =) ..og joda..dagen har vært rimelig grei..mye blir jo til hva man gjør det til selv,da.. =) Takk for det, og håper du også får ei riktig god natt =) Klems

    4. Det så godt og spennende ut. Jeg lager havregrynskuler til jul…ettersom de også er farlig gode, kan jeg ikke lage dem ellers i året 😉 God søndag! 🙂

    5. HeidiElise: Ja det var godt, ingen tvil om det =) ..hehe..er litt sånn her også – men fant ut at det var både rimeligere og “sunnere” å lage litt av de nå – i stedet for å kjøre flere mil til butikken og kjøpe helgesnop der 😉 En riktig god søndag til deg også =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg