VEGGIE STYLE

Som jeg muligens har nevnt her inne før, levde jeg for en del år tilbake som vegetarianer..men måtte slutte da jeg begynte å reagere på spesielt rå grønnsaker. Ikke i form av allergier – heldigvis – men bare helt plutselig begynte kroppen å nekte å fordøye de på en skikkelig måte. Mest sannsynlig ei ringvirkning av den GB-operasjonen jeg hadde for 6 år siden..

Men – etter å ha hatt et opphold på et par år, hvor jeg gradvis har lært kroppen min å tolerere grønnsakene igjen, bestemte jeg meg for 3 uker siden at jeg skulle teste ut å være vegetarianer igjen..og det har fungert supert!

Nå må jeg bare ile til og si – jeg har aldri vært, er ikke og kommer heller ikke til å bli “fullblods” vegetarianer..for om jeg plutselig får lyst på noe med kjøtt i en sjelden gang – som f.eks ei skikkelig tjukk-pølse å steike på bålet når jeg er på tur – ja så gjør jeg det – og spiser den med god samvittighet,

Jeg er nemlig ikke vegetarianer på grunn av mitt forhold til dyr – men fordi det er det kostholdet som har vist seg å være definitivt det beste for meg og min fribromyalig-befengte kropp 😉

Og i dag skal jeg kose meg meg med vegetarpizza til middag 😉

Brukte grovt polarbrød som bunn, med ketchup, krydder og paprika.. 

 

..og hadde strimlet quorn-filet (minnner om saftig kylling) på den ene

 

..og vegetarisk “falukorv” på den andre..og selvfølgelig ost, da =)

 

Nyyyyydelig <3

Hvilket forhold har DU til vegetarkost?

Ha en nydeligvakker dag videre da, alle sammen =D

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #mat #pizza #kosthold #vegetar #vegetarkost #vegetarianer

13 kommentarer
    1. Jeg spiser kjøtt. Ser ikke for meg at jeg vil slutte med det, men jeg prøver å bytte rødt kjøtt med lyst og å få inn mer fisk i kostholdet mitt. Og så spiser jeg mye grønnsaker.
      Minipizza er lettvint og godt, men jeg bruker grovt polarbrød i stedet som bunn. Synes det er litt saftigere.
      Ha en fortsatt fin dag! 🙂

    2. eiheks: Som sagt – jeg kommer aldri til å slutte helt, for ei skikkelig pølse på bålet blir jeg aldri å gi opp..men så er jeg da vegetarianer fordi jeg blir utrulig lett syk av alle typer kjøtt.. =) ..og så måtte jeg jaggu le litt..ser nå at jeg skrev pitabrød..hehe..der er grovt polarbrød – for som du også sier, de er saftigere =D Takker for det – med klemz fra et nordnorskt surrehue =P

    3. Jeg surrer AAAAALDRI! O:-)
      *kommenterte hun totalt usannferdig*
      😀 😀 😀
      Synes det var litt rart når jeg så det ene bildet, men jeg tenkte kanskje det var vinkelen det var tatt i som gjorde det. :)))

    4. solliv: Nei jeg syns i alle fall at det fungerer veldig bra for meg. Spiser ikke mye fisk/skalldyr heller, men mer av det, enn av kjøtt pr. i dag. Ellers blir det etter samme prinsippet som kjøtt – har jeg skikkelig lyst på det, spiser jeg det 😉 =)

    5. Ja det er nok lurt om man føler seg bedre på vegetar..jeg har aldri prøvd, eller vurdert å prøve..og med familie med barn så var det uaktuelt…orker ikke bruke tid på forskjellige middager…osv…og jeg tror ALDRI jeg får Bjørn med på det..men jeg kunne nok ha gjort det jeg også..om jeg var alene…for jeg merker jeg blir “lettere” i kroppen når jeg spiser sunt..og blir tung og vondt når jeg spiser masse kjøtt…Så, lykke til!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Helt sant – og det er til å anbefale, rent helsemessig. Nå finnes det jo syyyykt mye forskjellige vegetar-produkter..hva med å prøve f.eks quorn-biter i en gryterett, i stedet for kylling – eller bytte ut en vanlig svine-snitzel med en vegetar-variant og servere til middag?..3 av 4 merker ikke at det ikke er kjøtt de spiser, hehe 😉 Takker så mye for det =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg