I´m BACK =D

Hei & hoppsann, folkens – da skal jeg forsøke meg på å ta opp blogginga igjen. Har vært veldig hektisk og mye styr – både fysisk og mentalt – lenge nå, men spesielt de siste par ukene etter at mora mi døde. Men nå er begravelsen og alt styret rundt den over, og man kan begynne å holde fokus på andre ting som trengs å taes tak i..

I alle fall..siden det er så lenge siden jeg blogga sist, tror jeg rett og slett at dette innlegget skal bli en liten gjennomgang av den siste uka..

Mandagen var en flott..tross alt. Søstera mi hadde tannlegetime i Harstad – som da er en times kjøring + 45 minutter med ferga fra her. Vi hadde litt tid på oss fra vi kom til byen, før timen hennes – og brukte den bl.a til å surre rundt på et kjøpesenter. Så – rett før vi skal svinge inn til der tannlegen er – kjente jeg plutselig at den halspastillen jeg knaska på, var veeeeldig hard..hehe..ikke rart det, for der var jaggu en bit av eine tanna mi =P
Så da var det bare å tusle seg inn sammen med søstersen – og heldigvis hadde de fått en avbestilling, så jeg kom inn og fikk ei vurdering av hva som måtte gjøres..og fikk ny time alt torsdag – for å trekke svineriet som sto igjen.

Da vi var ferdig hos tannlegen, fant vi ut at vi skulle ta oss en tur til neste by – Narvik – som er litt under et par timers kjøretur unna Harstad..og hadde en trivelig stund der, med sein lunsj..

 

..og shopping av litt nye klær & sko til begravelsen..og avslutta med café-besøk =)

Tirsdag var vel ikke fullt så trivelig – med siste forberedelser til selve begravelsen dagen etter..

Onsdag var da dagen da vi fulgte mamsen til sitt siste hvilested. Værmessig var det en nydelig, fin høst-dag, og seremonien var utrulig vakker…MEN!!..jeg er ekstremt skuffet på mamma sine vegne på (spesielt) oppmøtet i kirka. At folk ikke bryr seg om å bruke penger på blomster til et menneske de har kjent nesten hele livet, er for så vidt greit..men at kun ei lita håndfull mennesker utenom familien hadde funnet veien til kirka for å ta farvel med et menneske som har bodd i et lite øysamfunn nesten hele sitt liv – er i mitt hode utrulig trist. Mamsen hadde riktig nok ei brokete fortid – og vår familie har aldri vært etter A4-formatet – men hvem har vel ikke driti på draget så det synger i løpet av livet sitt? Og de siste (i allefall) 25 årene var hun kristen – og jeg vet fra dypet av hjertet mitt, at hun har kommet til å blitt skrekkelig lei seg, hvis hun hadde vært vitne til sin egen begravelse – der tydeligvis gammel gugge spilte den største rollen for hvor vidt folk ville ta et siste farvel med henne, eller ikke..

Men – mamsen kom i jorda hun..og jeg håper virkelig hun har det bra der hun er nå <3

Vi hadde ikke noe tilstelning etter begravelsen – kun familien – som spiste vafler og mimra på gode & morsomme minner om mamsen.

 

Torsdag var vel egentlig en ok dag..dro til byen for å få trekt den hersens tanna..noe som jaggu ble en opplevelse, om man kan si det slik, hehe. Siden den var både knekt – og tidligere rotfylt – var den ekstremt vanskelig å få ut..så det endte med at hele tanna ble kløyvd og tatt ut i to runder – mens assistenten holdt hodet mitt så det ikke skulle bevege seg for mye =P

Deretter dro jeg til Ramsundet og hentet flyttelasset mitt (mer om hva og hvorfor i denne sammenhengen kommer litt lenger ned i innlegget)..og satte kursen hjem til øya..der jeg nå kommer til å holde hus ei stund fremover.

Fredag ble bare en ren kosedag. Hjalp søstersen med litt husarbeid og utpå ettermiddagen baka jeg ei eplekake som vi kosa oss med på kvelden.

 

Lørdag ble den store “flyttedagen”…det viste seg jo at jeg reagerte på kattene til hun venninna mi jeg skulle bo i bofellesskap med – så etter en liten måned, var det bare å pakke sakene og flytte på seg – igjen.
Så nå har jeg flyttet meg tilbake til Andørja, og skal bo sammen med søstera mi & familien i huset etter mora mi. Vi har jo bodd sammen før, da jeg bodde i Finnskogen, så vi vet at det går bra – og nå håper jeg at jeg slipper å pakke flyttelass på ei god stund, hehe =P

Men – litt kos ville vi også ha, så jeg laga pølsepizza og vegetar-pizza til oss på kvelden 🙂

 

Og i dag – søndag – har det vært en trivelig dag så langt. 
Har gjort meg ferdig med å pynte på det rommet som skal være mitt..

 

 

..og nå har vi akkurat vært ute på en liten søndags-ettermiddagstur i godværet =)

 

 

Så sånn har jeg det for tida – og satser stort på at jeg skal klare å konsentrere meg om litt mer kreative ting i tiden som kommer..både her på bloggen og ellers =D

Ha en nydelig søndag videre da, folkens =D

 

#blogg #hverdagsblogg #oppdatering #ukesoppdatering 

19 kommentarer
    1. Fint å se at du er tilbake <3 Jeg har skjønt at du har hatt litt å gjøre på. Du er nå ferdig med begravelse og du har flyttet. Håper at du kommer deg over dette med at det var så få i kirken, og at du kommer til å trives sammen med din søster. Masse lykke til med alt <3

    2. due: Takker for det <3 Joda, det har vært litt styr - men tro meg - det skal mere til for å holde meg nede..så nå er jeg på full fart opp igjen =D Tusen takk <3

    3. Margrethe: Ja tru meg – det var sykt godt å få litt orden på ting – har joo bodd mer eller mindre i plastposer i det siste, hehe =P Tusen takk for det <3 Klemz

    4. Koselig å få en oppdatering fra deg igjen.. Leit at så få fulgte i begravelsen.. kan vise folk respekt selv om man ikke er enig i alt de har foretatt seg i livet..
      Ser ut som det er trivelig rundt deg på det rommet.. kan jo ikke bo med katter om man ikke tåler det… Alle gode ønsker til deg <3

    5. koselig att du er tilbake,trist med din mamma,alle burde blitt hedret bedre enn det du beskriver her,men hun hadde iallefall en familie som var glad i henne 🙂
      lykke til i bofelleskap med søster,det hadde jeg villet også ilag med min søster 🙂

    6. Bra det har ordnet seg med et sted å bo, blir sikkert bra dette. Du har fått det veldig koselig da, håper du trives..trist med begravelsen, når pappa døde kom det utrolig mamge folk i begravelsen….det varmet veldig…så si i fra at du er skuffet….klemmer herfra…

    7. Så godt å høre at du er i gang igjen..og det var jo trist med mor din…og helt forferdelig at det ikke stiller opp folk i kirken..NÅ må du bare se fremover…og jeg håper inderlig du får en god tid..og kos deg på kjent plass..Det er jo helt utrolig hvor uheldig du har vært i det siste…Stor klem til deg!!

    8. annebe: Det var da godt å høre =) ..ja det var leit – men det skal ikke få lov å overskygge minnene om at det var en fin begravelse – tross alt 🙂 Joda – jeg koser meg i alle fall her – og helt sant – det blir for mye styr om jeg måtte begynne å spise allergimedisin hver dag.. Tusen takk for det <3

    9. fruensvilje: Takk så mye for det =) Ja jeg syns det var bare trist at det skulle være slik – men vi fikk tatt en fin og minnerik avskjed med henne – så da får ting bare være som det være vil.. Takker – det blir garantert bra =D

    10. solliv: Ja jeg må bare si at jeg er heldig – for ting går seg til, selv om det kan virke litt umulig i støytene.. Og takker for det – blir nok garantert å trives, da jeg vet fra før at vi voksne går veldig godt overens med å bo sammen =) Ja det var leit – men vi fikk tatt en flott avskjed med henne likevel. Det må i alle fall være kjekt å vite at den avdøde blir så høyt verdsatt..da faren min døde for nesten nøyaktig ett år siden, var det enda færre i kirka..hadde det ikke vært for at det kom 3-4 stykker fra sykehjemmet, hadde det vært kun oss – den nærmeste familien som var der..men-men..jeg surker ikke over sneen som falt i fjor..ting er som de er – og jeg akter å la livet gå videre, jeg =) Takker for klemmene =D

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk for det – det var faktisk litt godt å få begynt å skrive litt igjen =) Ja det var ikke en morsom opplevelse – også med tanke på at det faktisk var enda færre i faren min sin begravelse i fjor..men JA!!..nå akter jeg å se fremover, og satser stort på at universet er ferdig med å sende hindringer i veien for meg ei stund fremover, hehe =D Takker for det =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg