NESSEBY KIRKE

Hei-hei og god søndag folkens..sitter nå på hjemplassen min hos søstersen, og er så smått begynt å planlegge begravelsen av mamsen. Skal ha møte med begravelsesbyrået i mårra, og regner med det blir nok å gjøre den kommende uka.

Men i dag er det mest bare sløving som står på tapetet. Har ikke fått tatt noen nye, spennende bilder de siste dagene – så jeg deler derfor litt mer av det jeg så på Finnmarksturen.

Og enda en gang faller valget på ei kirke..denne gangen Nesseby kirke, som ligger ved et naturreservat i Nesseby kommune. Det er ei flott, gammel langkirke fra 1858, med plass til 250 stykker.

 

 

 

 

 

 

 

Var en kirkegård der også..syns det er så fint med sånne gamle kors i jern 🙂

 

Ha en nydelig søndag videre, alle sammen 🙂

 

#blogg #bilder #kirke #kirkebilder #gudshus #langkirke #nesseby #kirkegård #kors

18 kommentarer
    1. Ja uff..blir litt og ordne fremover…kjenner igjen det…men er med å bearbeide litt det også..Flotte bilder og sånne små kirker er jo så søte..eller plass til 250 er kanskje ikke så lite..Lykke til med alt, og ha en så god kveld du kan! Flotte bilder!

    2. annebe: Ja jeg syns den var veldig fin 🙂 ..joda, det går sin gang. Er bare et år siden faren vår gikk bort, så vi har det jo prosessen litt friskt i minne enda. Og at den blir fint, er jeg sikker på 🙂

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Joda, er en del..men som du sier, det hjelper på bearbeidinga. Faren min gikk bort for nesten nøyaktig et år siden, så man er jo klar over hva man har i vente. Ja jeg syns særlig gamle kirker er så flott..særlig de små og koselige 🙂 Takker så mye for det 🙂

    4. Flott kirke, ta vare på hverandre nå og som du sier. Det er mye på gang til uka…Det å dø krever mye av dem rundt…❤️Tenker på dere. Klemmer herfra. Fin kirke med de korsa.ja.

    5. solliv: Takk..ja det er krevende, det er sant. Husker det fra da faren vår døde for et år siden. Takker så mye for både tanker og klemmer..det varmer <3

    6. Flott kirke. Og jernkorsene er fasinerende. Tenk så lenge de har stått der. 🙂
      En liten trøsteklemmmmm i sorgen til deg. Ta vare på deg selv.

    7. Margrethe: Ja den var flott 🙂 Takker..er i alle fall glad for at jeg har søsken, og slipper å være alene med alt <3 Klemme-klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg