TOPPTUR i TORSKEN

Titt-tei..joda..da er det sannelig et nytt innlegg klart fra denne kanten.
Må bare starte med å si at ingen ting ble som planlagt etter innlegget i går, da jeg sto parkert i nærheten av Kiruna i Sverige, og holdt på å regne bort.
For å gjøre ei laga historie kort..jeg valgte å kjøre videre for å se om det letna litt..noe det ikke gjorde før jeg hadde passert grensa til Norge igjen, og sto på Bjørnfjell..hvor jeg sov i bilen i natt.

Våkna til et nydelig vær, og etter frokost surra jeg i sikk-sakk langs veien, før jeg plutselig var på Senja..eeeh jah..typisk meg, da.
Jeg havna til slutt i Torsken kommune, og fikk rota meg opp en vei oppover et fjell..og endte med å parkere ved et skilt det sto Ballesvikskaret.

I utgangspunktet hadde jeg bare tenkt å spise lunsj der, men så skulle jeg stikke en liten tisse-tur oppi skauen først – og dermed var det gjort.
Var jo så flott, opptråkka sti..og turskoa hadde jeg på beina alt..så joda..liiitt lenger opp ville jeg trø.

Flott utsikt allerede her..og kongen?..jada..han står der å venter på ho mor 😉

 

Sett sånn..en varde og en postkasse litt lenger opp..sånt må undersøkes 🙂

 

Yeeey..trivelig med postkasser til turgåere 🙂 …meeen..du verden den toppen i bakgrunnen så spennende ut.. =P

 

Så jeg fortsatt å tråkke meg oppover, og utsikta ble bare flottere og flottere 🙂

 

 

 

Laaaaangt der nede til høyre, er tettstedet Gryllefjord 🙂

 

Fortsatte å trø, jeg..og plutselig..etter en del klatring siste biten, var jeg oppe..med en fantastisk utsikt ned til brua jeg måtte over for å komme hit..kjørte nemlig i en tunnel gjennom det fjellet jeg står på her, og kom så over brua og tok til venstre på andre sida av fjorden, og kjørte så rundt og opp fjellet igjen, til parkeringa (ok..håper dere skjønte den forklaringa, hehe 🙂

 

Fantastisk <3 Det blir da på andre sida av fjellet..veien inn i tunnelen jeg måtte gjennom 🙂

 

Det var en nydelig tur i et herlig vær. Som dere ser, er det flust av fine topper rundt der..men de får være til en annen gang..

 

..for nå hylte magen etter den lunsjen jeg hadde lovd den..bare jeg hadde vært på do, hehe =P

Så da var det bare å tusle seg ned igjen..glad & lykkelig over å ha fått med meg en topp-tur som jeg aldri hadde drømt om, engang 🙂

Ha en nydelig kveld videre da, folkens..jeg er faktisk bare et par timer hjemmefra nå..så jeg trur jeg kurser meg den veien nå..og surrer litt der, før jeg drar til søstersen på lørdag 🙂

 

#blogg #tur #turblogg #utpåtur #topptur #fjelltur #fjell #natur #torsken #torskenkommune #senja #nordnorge

9 kommentarer
    1. Nydelig.
      Senja er en fantastisk fin plass. Har familie som bor der, og da gikk jeg også en liten topptur. Ikke like høyt opp som deg men flott forde 😊

    2. Ikke så rart at du bare måtte – det er jo såå flott der! Jeg vil nordover igjen, det er iallfall helt sikkert! Ikke alltid slike tisse-turer er så rask unnagjort, hehe…. Litt av en tur du har vært på nå – gode minner er nok lagret! Klemmer <3

    3. WOW..for en utsikt!! Torsken..ja der skulle man vært..herlig navn..og du har virkelig fått med deg en flott tur og utsikt…kos deg med kvelden..og ha en god natt! kanskje du får satt opp telt og strekt ut bena? eller kjører du hjem? spennende å høre…

    4. Så utrolig flott sted og og været var nydelig, kos deg på hjemveien…
      Herlig tur dette ja, klemmer herfra….kanskje deilig å komme til senga si 🙂 p.s. Husk at du har flyttet ….

    5. der ser du,best å holde seg i Norge og ikke i Sverige hi hi ,jammen fikk du deg en flott tur,ja det er vakkert der,jeg har vært der så jeg husker godt det fantastisk flotte landskapet.Kos deg i kveld,kanskje en seng gjør godt hi hi og kos deg hos søster i helgen,vi tar bobilen og drar på eventyr vi også i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg