..frokost i NORGE..lunsj-bad i FINNLAND & kveldsmat i SVERIGE

Jada..da var det straks kveld igjen..og jeg har vært på farta ei uke alt. Du verden som tida flyr når man koser seg 🙂
Siden jeg er avhengig av dekning på mobilen (pga.den syke mora mi), har en del av nettene blitt rimelig nært bilveien..noe jeg fik “svi” for i dag..for klokka 8 i mårres, starta de med veiarbeid rett i nærheten av vannet jeg campa ved i natt (det kan du lese om HER)…joda..jeg liker store biler & maskiner..men ikke så godt at jeg vil ha dem på sengekanten, hehe =P

Uansett..bålet ble tent, kaffen kokt og frokosten laga..hadde til og med plukka litt blåbær og laga meg syltetøy 🙂

 

Surra ganske lenge rundt og bare kosa meg, før jeg kjørte videre.
Ruta jeg har valgt til returen, går via Finnland og Sverige..

Da jeg kom meg over på finsk jord, stoppa jeg først ca.midt mellom grenseovergangene for å ta et bilde til dere 🙂

 

..ikke mange milene mellom grenseovergangene her 🙂

 

..men så meldte mat- og kaffetørsten seg, og da var det bare å finne et passende sted å spise lunsj.
Endte med et flott vann..som (i følge Google-maps) heter Muotkajärvi 🙂

 

..ja og så passa jeg i samme slengen på å få litt vann på skrotten. Kroppen i seg selv lir egentlig inga nød..halleluja for våtservietter..men fyyy det stakkars håret mitt var bra innrøkt etter ei uke med båling, hehe =P

Kaldt?…visst pokker..men av og til bare MÅ man 😉

Deretter farta jeg videre..og er nå kommet til Sverige..nærmere bestemt nesten i Kiruna.
Det første bildet her, tok jeg mellom elingene – for det har regna nesten konstant siden jeg kjørte videre fra lunsj-bade-pausen i Finnland..

Og her jeg står parkert, er det grått av tåke og regnet siler ned..ikke mye spennende..trær, trær og atter trær..

Skal spise litt kvelds nå..i bilen..og dersom været ikke letner noe, kjører jeg muligens videre. Alternativt sover jeg i bilen, for jeg gidder ikke stå i høljeregn og bli søkkvåt, og sette opp et telt som er rimelig fuktig i utgangspunktet..så det, så 😉

Ha en flottersfin kveld videre da, folkens 🙂

 

#blogg #turblogg #tur #biltur #frokost #lunsjpause #bade #hårvask #kaldt

6 kommentarer
    1. du lever virkelig livet du :)) herlige bilder og ei flott dame ,det er du :)) men jeg skjønner godt om du sover i bilen ,regn er vått og ikke noe kos i lengda

    2. Ser så herlig ut..men ja..du kan jo sove i bilen også…kanskje lurt..men håper du ikke får så mye regn…ha en god kveld og natt!

    3. Du opplever og ser mye! Så herlig å følge med! Var nok deilig å få vaska håret… hihi…. og jeg er så enig – halleluja for våtservietter! Klem 🙂

    4. Når jeg leste at du hadde vaska håret i kaldt vann, fikk jeg ståpels. Det har jeg gjort litt for mange ganger. Hodebunnen bare snørper seg sammen og du får kuldesjokk. Brrrrr ❄️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg