HAMNINGBERG via HELVETES FORGÅRD

Yepp..da var det tid for et lite livstegn fra meg..

Våkna opp til gråvær..masse vind & regn som reiv og sleit i teltet..egentlig veldig koselig, da 🙂

 

Laga meg frokosten i teltåpninga, mens jeg vurderte hva jeg skulle bruke dagen til…

 

..og endte med å kjøre videre nordover, med det for øyet å få sett det nedlagte Hamningberg fiskevær. I fjor sommer da jeg var her oppe, var det så mye tåke, at jeg snudde ved Vardø..

Men i dag kom jeg meg dit..etter å ha kjørt gjennom Helvetes Forgård!!..og må bare innrømme at jeg ble liiitt skuffa..fordi gamle og nyere hus sto omhverandre..og ja..det var folk i store deler av de nyere husene…fraflytta?..hmmm..
Men..tross nye hus som blanda seg inn, og vind som hylte rundt ørene, fikk jeg nå knipsa et par bilder.. 🙂

 

 

 

…ærlig talt, så fant jeg havet mye mer interessant så husene..hehe 😉

 

Så tilbake til Helvetes Forgård, da..er sikker på at noen av dere lurer fælt, nå..hehe..

Vel, store deler av veien innover til fiskeværet, slynget seg gjennom forrevne og taggete fjell, og enorme steinmengder som varierte i farger, i alt fra sort og lilla, til oransje..og i tillegg drønnet havet som bare pokker rundt enkelte av klippene. Er brennsikker på at tilsvarende syn møter en ved inngangen til Helvete….fy pokker så dritkult!!..æ fær dit, hehe =P

Hadde jeg problem med å beskrive i ord og bilder om Ifjordfjellet i går – har jeg minst like store problemer med å beskrive synene mine i dag <3

Men..her er et forsøk i bilder 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og igjen..det er klin umulig å få vist dere på en skikkelig måte hvor vilt, rått og vakkert det var der..kan kun anbefale på det varmeste å ta dere en tur gjennom Helvetes Forgård om dere har mulighet til det 😉 🙂

Ha en nydeligvakker kveld, da..her er teltet satt opp..hvor?..aaaaaner ikke, hehe =P

 

#blogg #turblogg #tur #biltur #fiskevær #gammelt #hamningberg #finnmark #natur #naturfoto #fjell #stein #vilt

8 kommentarer
    1. Fantastisk natur – helt spesiell.. Helvetes forgård ja, ville tro den kunne se sånn ut , hihi…. håper du har ankra teltet godt da! Gleder meg til å se mere i morra! Klemmer <3

    2. Så flott!! selv om det ikke hørtes så hyggelig ut med helvetes forgård..hihih..for tror du det er såååå vakkert der!!! nei..dette var jo bare magisk! så flotte farger!! kos deg i teltet hvor enn du er….klem fra meg!

    3. nesten som å kjøre gjennom lavalandskapet på Island :)) helt nydelig,nå håpr jeg du ikke regner helt bort da,men høres ut som att du koser deg uansett :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg