IFJORDFJELLET

Sett sånn..da var det jaggu kveld igjen..og da må jeg vel vise dere noen glimt fra dagen min, som jeg lovde 🙂
Natt til i dag, var ganske så spesiell..hadde jo satt opp teltet, men etter å ha sittet utover kveldingen og nytt et fantastisk klarvær – halte jeg liggeunderlaget og soveposen ut av teltet igjen, og rigga meg til på bakken ved siden av bålet i stedet..og tro meg – det er en fantastisk opplevelse å være vitne til alle stjernene som trer frem på himmelen, i takt med bålet som dør ut <3

Men så var det dagen i dag, da..
Har bare tatt livet med ro og surra meg sakte men sikkert videre..og passerte bl.a over Ifjordfjellet (måtte spørre en kompis av meg som er oppana her, hva det het, hehe 🙂

Tok noen bilder, men for det første holdt både jeg og mobilen bokstavelig talt på å blåse bort (wuhuuu korr æ kosa mæ =) ..og de få bildene jeg fikk tatt som var klare nok, yter det ikke rettferdighet. Det er ikke mulig å beskrive det med ord..ei utrulig blanding av nakent, grånyansert fjell og haugevis med lilla-farget stein/grus..ispedd et og annet lite, forblåst tre, og lyng og mose i noen vanvittige farger…

 

 

 

 

 

..sukk..seriøst..jeg har sett både Dovrefjell, Rondane og Hardangervidda i høstprakt..men dette slo alt anna..I think I’m in love <3

Ikke å vente at den fjellovergangen fikk Vakre vegers pris for 2016 =D

Men nå har jeg parkert for kvelden. Har kommet meg til Vadsø..hjemstedet til kongen min. Her var han nemlig registrert for første gang i 1993 <3

Nå skal jeg hive meg rundt og lage litt kveldsmat..blir pannekaker i dag 😉

Da får dere kose dere med kvelden, og ha ei riktig god natt etter hvert 🙂

PS. Det kommer IKKE noe ukesoppdateringer heller mens jeg er på tur…må jo spaaare mobildataen min 🙂

 

#turblogg #tur #biltur #høst #høstfarger #natur #naturbilde #naturfoto #fjell #ifjordfjellet #finnmark 

11 kommentarer

Siste innlegg