KVÆNANGSFJELLET

For de som la merke til en liten kommentar i det forrige innlegget mitt..joda..æ blei førrbainna!!..ja ikke sånn sint & sur-forbanna, men jeg ble så inni hampen irritert på meg selv, som lar det jækla kneet mitt ødelegge turgåinga for meg. Så jeg sa bokstavelig talt til meg selv: “Helene, di jækla surkfetta av en forvokst nordlænningen..kutt ut det bæset, få på dæ sandalan (ok – turskoene) og ta den bleikfeite rævva me dæ til fjells!!

Og det skal sies, når jeg tar DEN tonen, er det bare å lystre før det blir månelyst..så jeg stoppa bilen på en parkeringsplassen på Kvænangsfjellet, vrengte av meg dongeribuksa (til stor forskrekkelse for noen bobil-turister som sto der – og som dura avgårde i ei faderlig fart) Så hoppa jeg i turbuksa, knøyt på meg god-skoa, slengte en liten sekk med vått & tørt på ryggen, og la i vei. 

Og her er et lite knippe bilder fra den topp-turen min 😉

Starta ved ca.400 moh.

 

Og tenkte meg dit..ca.630 moh..

 

Nærmer meg nå 🙂

 

Oppeeee..og har plassert en stein på toppen av varden den til venstre) 🙂 ..ser dere forresten kongen? Akkurat i buen på den steinen som stikker ut, midt på varden 😉

 

En fantastisk utsikt <3

 

 

 

Traska meg litt videre oppover, fordi et lite vann..

 

Og tenkte meg opp til den masta..

 

Ikke det vakreste jeg ser i naturen, men skjønner jo nødvendigheta..

 

Stoppa og kokte meg litt kaffe på primusen før jeg starta på returen, og så tok jeg en litt annen vei ned..yepp..det er snø der borte, hehe 🙂

 

Og til slutt var runden over, og jeg hadde veien i sikte igjen..

 

Hadde en super topp-til-topp-tur, og selv om kneet var gørr-grinete på meg før jeg kom meg ned – og jeg ikke var i stand til å knele for å sette opp teltet i går kveld – så var det verdt hvert eneste steg <3

Og i dag?..nesten gulle godt, heile kneet, hehe =P

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #hverdag #tur #fjelltur #fjell #natur #naturbilder #naturfoto #utsikt #sjelefred

16 kommentarer
    1. jammen fikk du en nydelig tur,en slik tur som jeg håper på i helgen,fritt for skog og spindelvev i ansiktet hi hi bare nydelig natur og utsikt.
      Du skal se det er fjellturane som er din medisin

    2. Guri så herlig <3 Og flott utsikt. Og ikke minst, flott vær <3
      Litt misunnelig her jeg sitter og sturer, og nøler med å gå ut, fordi regnet øser ned 😉
      Men jeg må bare spørre, for det er noe jeg ikke har fått med meg ser jeg...hva er alt snakket om #?
      Er redd jeg skal gjøre noe galt nå, så nå tør jeg ikke lage innlegg 😉
      Ha en fin tur videre, og håper knærne holder <3

    3. fruensvilje: Ja det var en utrolig flott tur..krysser fingrene for at du er like heldig til helga 🙂 ..og seriøst..jeg er ikke i tvil om at naturen kurerer mye for meg 🙂

    4. Eva: Ja jeg var helt utrulig heldig 🙂 ..skjønner deg godt, for jeg er ikke fullt så ivrig i regnvær selv, hehe 🙂 Takker så mye for det 🙂 ..og ang # ..ser av neste kommentar at du fant ut av det 🙂

    5. Så bra!! det hjelper å kjefte på seg selv ja..hihih…..Flotte bilder!! og stå på..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg