LITT TRIST, DA..

Heisann i kvelden, folkens..i dag satte jeg nesten hjem mot Harstad, fra øya..og søstersen fant ut at hun skulle hive seg med og være sammen med meg et par dager i byen. Vil du vite mer om hvorfor jeg dro til øya, kan du lese litt om det HER

På tur bortover, dro vi innom sykehjemmet for å besøke mora vår. De som følger meg, husker kanskje at hun hadde et fall og havnet på sykehuset for å operere hofta..og at demensen hennes ble enda verre…og at hun fikk lungebetennelse. 

Nå er hun kommet tilbake til sykehjemmet – men tilstanden hennes er ikke bra. Hun er fremdeles ganske borte vekk og mumler bare utydelig når hun prater, CRP-verdien er gått opp igjen, og hun nekter både å prøve å stå oppreist – og – verst av alt – hun nekter å spise.

 

I dag hadde de fått i henne kun 2 teskjeer yoghurt når vi kom dit. Vi fikk laget litt mat til henne, i håp om at vi klarte å “lure” i henne mat – men nei..to tugger – that´s it!! Selv om hun får næring intravenøst, er ikke dette særlig oppløftende, og for å være helt ærlig, har vi bange anelser om utfallet – og er forberedt på det verste..

Nå er vi (jeg og søstersen) kommet oss til leiligheta – og jeg kjenner at jeg er rimelig sliten..har vært en lang dag, med mange inntrykk. Så nå blir det nok senga om ikke så alt for lenge – og i mårra er det å hive seg seg til med å få pakka ned resten av tingene mine og få begynt å vaske ned etter meg..

Ha en riktig god natt da, alle dere flotte folkan der ute <3

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #helg #søndag #besøk #sykebesøk #sykehjem #sykdom #lungebetennelse #crp #mor #mamma #familie #søster #søstertur #fellesskap

16 kommentarer
    1. Uff..så trist…ja det kan kanskje virke som hun har gitt opp…kjenner igjen det hos min egen mor..hun nektet å spise, drikke og ta medisiner…hun viste hva hun ville…Men håper din mor får antibiotika intravenøst da..og at det går bra…Krysser alt og ønsker henne god bedring!! klem fra meg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er det vi føler også – at hun bare har gitt opp..og ja – det er trist – men man kan jo ikke gjøre noe fra eller til. Og hun får all den hjelp de kan gi henne, både med medisiner og næring – så vi får bare vente og se =) Takk så mye for det <3 Klemz

    3. Uff da, trist lesning. Min far kom også på,sykehjem og der sluttet han å,spise,, det er dems måte å gjøre det på. Men hun får intravenøst så da er det håp…..❤️ Trenker på deg. Forferdelig dette.

    4. Huff, ingen god situasjon dette. Dessverre er det ofte at fall og brudd fører til dette i den alderen. Akkurat det jeg frykter for min mor også. Hun faller ofte.
      Tenker på dere! ♡

    5. solliv: Ja det er synd at de skal reagere sånn..mora mi har jo ellers veldig god matlyst, og har lagt på seg til nesten det dobbelte (var litt over 40 kg) på de to årene hun har vært der..men nå… Takker for gode tanker <3

    6. HeidiElise: Nei det er en ganske pyton situasjon – men vi vet jo om hvordan utviklingen ofte er, så det kom heldigvis ikke som et sjokk dette..men trist – åh ja.. Ikke bra at mammaen din faller så mye – det er skummelt..krysser fingrene for at hun (og du) slipper en sånn situasjon som dette <3 Takk så mye for det <3

    7. Uff så vondt å se henne ligge der, det minner meg om Eli’s mor som også var dement og som fikk lungebetennelse som var slutten for henne. Det gir jo meg en kraftig påminnelse om det som kommer så alt for tidlig her hos oss

    8. det er trist når dei gamle kommer i denne situasjonen,min pappa havnet jo der han også i fjor ved juletider,eneste forskjellen er att han ikke har fått lungebetendelse,han spiste heller ikke lenge etter opperasjonen og gikk mye ned i vekt men plutselig begynte han å spise igjen,han må mates men nå spiser han godt,så det er håp for din mor om hun står over lungebetendelsen

    9. suttung: Skjønner godt at det vekker vonde minner..og det er jo langt fra en ønskesituasjon for noen av oss..men vi krysser fingrene og håper det beste..men er forberedt på der verste.. Misunner absolutt ikke din og Eli´s situasjon – som for meg virker mye, mye verre – i og med at det tross alt er snakk om en livsledsager – ikke en forelder, som er mye mer naturlig..

    10. fruensvilje: Ja det er trasig – men som sagt, ikke uventet..vi håper jo at hun skal begynne å spise igjen når de får bukt med infeksjonen, og hun kan slutte med medisin..men..hvor stor sannsynlighet det er for det – vel..vi får se.. Takker så mye for omtanken =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg