STÅ-PÅ-DAGEN

Heisann i kveldinga, folkens..blir et bittelite innlegg fra meg nå – er dønn sliten, og akter å sige sammen i sofa og trøkke i meg noen biter med pizza, så snart den er ferdig..og håpe at kroppen er i go´lynne..

Starta dagen min kl.07.00 i mårrest med å sette en deig for å bake noen halvgrove ost/bacon/skinke-horn som jeg skulle lage på bestilling. Mens deigen heva, fikk jeg slengt et par hvitskjorter først i klor, deretter på vask – før jeg heiv innpå frokost og solide mengder kaffe.

Deretter var det å sette i gang bakinga av hornene..

Er en test-runde dette, fordi jeg måtte endre litt på oppskrifta da de vil ha halvgrove i stedet for fine – derfor ble det bare én porsjon =16 horn

Så var det å få skjortene ut av maskina og opp til tørk, sammen med den tilhørende dressen som jeg hadde fiksa kvelden i forveien..

..før jeg lempa både horn og meg selv i bilen, og satte nesa mot nabokommunen, for å rekke å være der til kl.11, så jeg kunne starte å jobbe inn septembertimene mine..og tenk – de snille folkan hadde en gave til meg..seeeeeeee hva jeg fikk <3

En powerbank på 20000 mAh..så nå slipper jeg å være redd for å gå tom for strøm med det første, når jeg er i skauen =D
Er så innmari trivelig å vite at man blir satt så pris på =)

Denne gangen tok jeg 8 av mine 10 jobb-timer i strekk..og så dura jeg hjem og fikk strøket skjortene og pressa dressen – før jeg dro ut å fikk levert det fra meg i leiligheta til han som eier den, så den er klar til inspeksjon når han kommer hjem i mårra.

Må innrømme at da jeg skulle levere den, var jeg så sliten i ryggen, at jeg fikk guttungen til å komme å kjøre meg frem og tilbake – så jeg skulle slippe å konsentrere meg om bilkjøring.

Og nå sitter jeg da her, og skal bryte innpå litt av den pizzaen som har gjort seg ferdig mens jeg har skrevet blogginllegget mitt..

..og så skal jeg prøøve å få svart på litt kommentarer og lest litt innlegg – og håpe at jeg ikke sovner siklende over laptop´en, med pizza smurt ut over hele trynet – hehe =P

Har du ikke sett de andre innleggene mine i dag, finner du de her:

GAMMEL RUIN
BUKSNES KIRKE

Ha en fantastisk kveld, alle sammen – og ei riktig god natt etter hvert <3

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #hverdag #bake #hjemmebakt #horn #ostehorn #husarbeid #vaske #stelle #jobb #gave #heldig #powerbank 

14 kommentarer
    1. den pizzaen såg digg ut :)) og ostehorn er det år siden jeg har laga,der satte du meg på en ide :)) ellers høres det ut som att du skal krype under dyna og få deg litt søvn og kvile,du har virkelig stått på i dag

    2. Nammm…fylte horn ja..det lagde vi og spiste mye før…og så koselig å få gave..ja det blir fint å ha..en power bank! Du må ikke jobbe så mye av gangen..ta hensyn til ryggen din! Håper dagen i dag blir bedre for deg!! klem fra meg!

    3. fruensvilje: Ja den var faktisk ganske så godt 😉 Hehe..ja men så bra at du fikk litt inspirasjon, tji-hi =) Og tru meg – jeg satt ikke lenge å hangla, før jeg var godt oppunder dyna, nei..godt å få hvile =D

    4. solliv: Takk-takk..sov ganske så godt – og det var deilig =) Hvordan hornene smakte, aner jeg ikke, siden de var på bestilling – men pizzaen var god 😉

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Visst er fylte horn godt – bruker å lage til guttungen, så han kan hive i frysern..men disse var da på bestilling utenom =) Ja det var sååå kjekt å få den gaven..blir reint rørt over at folk setter sånn pris på meg =) Neida – jeg prøøøver å ikke jobbe så mye om gangen – men nå går det på at jeg har så lyst å komme meg på en litt lengre tur i september – og da vil jeg vite at jeg er ferdig med timene mine.. Takker – satser på det =) Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg