BUKSNES KIRKE

Hei og hoppsann, folkens..her er litt mer fra Lofot-turen min, der første store stopp var på Å 😉
Etter at jeg hadde surret meg ferdig på Ballstad, som da er et av ytterpunktene til Lofoten, surra jeg meg sakte men sikkert hjemover..men måtte ha et stopp allerede i nabobygda Gravdal (ok – tettsted med sine ca.1500 innbyggere) 
Det vil si, jeg kjørte bare opp og gjennom selve tettstedet – for jeg er ikke SÅ interessert i sånne ting..det som fanga oppmerksomheta mi, var den flotte kirka de har der, som ligger rett ved hovedfartsåra =)

Den er ikke av de eldste, og ganske stor og rommelig. Etter det jeg kunne finne på nettet, var den åpnet i 1905, og har 600 sitteplasser..deeet er litt, ja =)

Ganske flott der den ligger, ja? =)

Og her følger da en “rundtur”..men kun rundt kirka – for som så mange andre av sitt slag, var den selvfølgelig stengt for å kunne komme inn å se..

 

 

 

 

 

 

Så sånn ser da den kirka ut fra stort sett alle vinkler, hehe =) 
Jeg hadde tenkt meg inn på kirkegården og titte litt – men det begynte å regne småjævla (kjentes det ut som 😉 ..og tynnkledd som jeg var, valgte jeg heller å småjogge meg tilbake til bilen og drikke meg en skvett kaffe i stedet, før jeg kjørte videre =D

Liker du kirker? 
Har du vært i denne kirka?

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #hverdag #tur #biltur #foto #bygning #kirke #gravdal #lofoten 

10 kommentarer

Siste innlegg