ETT DØGN I LOFOTEN

Heysann alle sammen – da kommer det jaggu et litt lengre innlegg fra meg igjen. Har vært mye styr i det siste – spesielt med helsa til både meg og mora mi – men det ser nå ut til at det retter på seg på alle kanter nå..heldigvis =)

I går – lørdag – starta jeg dagen med å sitte å glo ut av vinduet på et aldeles nydelig vær. Jeg hadde absolutt ingen formening om hva jeg skulle bruke dagen til – men så – ut av det blå – “fór han tykje i mæ”…de som kjenner meg vet hva DET betyr!! Det betyr nemlig at jeg blir totalt overmannet av trangen til å kjøre bil – langt og lenger enn langt..så jeg raska sammen det mest nødvendige, stappa det i bilen, fikk sjekka at kongen var good-to-go..og så bare kjørte jeg..uten mål og mening

Det viste seg jo etter hvert, at jeg havna ned gjennom Lofoten..for gudane vet hvilken gang, hehe. Men det er jo sykt vakkert der – og særlig med det været som var i går. Så jeg kjørte og kosa meg..stoppa litt hist og her for å strekke på føttene, spise litt – og selvfølgelig knipse litt bilder.
Og mange timer og ca.30 mil senere, var jeg jaggu på Å =)

Skal innrømme at da begynte jeg å bli litt små-sliten, ja..så jeg tok meg en god spasertur rundt om i terrenget der, før jeg satte kursen tilbake og fant meg en plass der jeg kunne sove for natta.

Og her er et lite knippe bilder fra turen..var innom en god del andre steder også – men for ikke å skrive meg i hjel – eller kjede dere til døde med verdens lengste innlegg – kommer resten av opplevelsene fra turen i egne innlegg 😉

De tre øverste bildene her, er fra det første skikkelige stoppet jeg hadde – der jeg traska meg en runde i terrenget. Vet ikke hva det heter akkurat der – men det er ikke så alt for langt forbi nedkjøringa til Nusfjord..

 

..ser dere kongen? 😉

…aner ikke hvor dette er..fikk bare et sykt behov for å stoppe og prøve å fange grønnfargen..hehe =D

Ingen tvil om at man nærmer seg Å..

Og der var jeg ved Å – og veis ende..traska meg som sagt en lang tur her – men de bildene kommer i et innlegg for seg selv 😉

Så satte jeg nesa hjemover igjen – og fant meg en flott plass for å slå opp teltet for natta =)

Denne minifossen og elva heter visstnok Mølnelva..og ligger ikke så langt unna Flakstad..hvis jeg ikke husker feil..

..mat må man ha – og gjett hva ho gamla kosa seg med..??..hehe =P

Yepp..lørdagsgrøt 😉

Satt lenge ute og bare moillkosa meg i et nyyydelig vær =D

Før det var på tide å krype ned i soveposen..

..og kose seg litt ekstra før man sovna =)

Det var dessverre ikke samme, nydelige været da jeg våkna i mårrest..regnet silte ned..

Så dermed ble det frokost i teltåpningen – der jeg kunne sitte tørt og godt, og bare kose meg =D

Etter at mat og kaffe var fortært, fikk jeg pakka i sammen utstyr og stua det i bilen. Ytterteltet var så søkke vått at det gadd jeg ikke pakke sammen – bare rista det godt, og rulla det i hop før jeg stappa det også i bilen..må jo likevel henges til tørk når man kommer hjem, så da er det like greit å gjøre det på den måten.

Så surra jeg meg sakte men sikkert hjemover..men var som sagt innom flere steder før jeg kom meg så langt..

Bl.a var jeg å tittet på en STOR og spennende kirke – som det kommer mer om i et eget innlegg..

Og så havna jeg på “ville veier” – og DER var det mye spennende å se – for meg, i alle fall 😉 ..og yepp..det kommer også i et eget innlegg..eller to..eller tre..hehe 😉

Og med det sier jeg takk & go´natt fra meg og kongen – og takker for følget så langt =)

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #helg #tur #biltur #opplevelser #natur #fjell #hav #vann #telt #telttur #lofoten 

12 kommentarer
    1. Ler av deg, er det mulig…..Du får det til. Skjønte ingenting da jeg plutselig så et innlegg fra Lofoten,,, nå skjønner jeg, trangen til å kjøre bil. Den har jeg aldri hatt.

    2. Såååå koselig! og ser så deilig ut! Flotte bilder, og jeg drømmer meg tilbake til min tur til Å forrige sommer! Ha en god natt!

    3. så deilig å bare ta komgen og kjøre avsted på eventyr,herlige bilder og så kjekt å se Å igjen,ja vi måtte campe på den parkeringen da vi var der hi hi for det var ingen ledige plasser ellers å oppdrive 🙂

    4. Bra det går rett vei med deg og moren din… Så fint det så ut på turen din, skulle gjerne vært der og opplevd de vakre stedene du så.. men lange kjøreturer det vil jeg helst slippe.. Ønsker deg ei fin ny uke <3<3

    5. fruensvilje: Ja jeg er veldig heldig sånn sett 🙂 Takk for det 🙂 Hehe..ja men det er jo for så vidt en ok plass å stå, da 🙂

    6. annebe: Ja heldigvis..syns det var litt skummelt når hun ble så syk.. Åh ja..det var en kjekk tur..naturen er utrulig i Lofoten. Og jeg er jo over normalen glad i å kjøre bil, da..hehe ;)Takker for det – og det samme til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg