SKOGSARBEID..MAMSEN PÅ SYKEHUSET..og ETTERMIDDAGSKAFFE VED KEIPVATNET

..wow, for en dag..starta veldig så trivelig med litt mårrakaffe sammen med søstera mi, før jeg kjørte henne ned til byen så hun kunne møte mannen som kom for å se på nyeste tilskudd på stammen (for de som ikke har fått det med seg, kan dere se innlegget HER)
Deretter dro jeg til nabokommunen og fikk jobba ferdig de siste timene jeg har der denne måneden..

På sett og vis kan man vel si at jeg har drevet med skogsarbeid..

 

..siden jeg har halt og dratt og stabla avsagde greiner og kvister til jeg neste så mannen med ljåen, hehe =P

Dagen hadde vært fin så langt – men da jeg kom meg hjem, fikk jeg en ganske kjipen beskjed. De ringte fra sykehjemmet, og fortalte at mora mi hadde falt og knekt hofta..og var sendt på sykehuset her i Harstad..hun skulle opereres i kveld, så vi får nå videre beskjed om hva som skjer. Triste greier – og jeg kan tenke meg hun må være bra stressa..hun er jo dement, og takler nok dårlig å komme til et fremmed sted, med fremmede folk. 
Nettopp på grunn av stressfaktoren – og at det ble sent før hun kom på operasjonsbordet, ble vi enig med sykehjemmet at vi familien skulle holde oss borte til i morgen..

Akk ja! Og siden det nå ikke var noe å gjøre med situasjonen hennes, fant jeg ut etter middag at jeg skulle tusle meg en tur på fjellet og drikke ettermiddagskaffe. Så hyra på meg, lempa primus og kjeks i sekken, og kjørte opp på Aunfjellet..

Det var et nydelig vær, og selv om det var litt gjørmete her og der, var det fantastisk deilig å gå.

Her begynner jeg å nærme meg toppen – og der nede kan dere se de to Småvatnan som jeg hadde et innlegg om tidligere.
Det kan du se HER om du vil..

Keipvatnet..og nesten på toppen =)

Og der er jeg oppe på ene toppunktet – Keipen – som er 496 m.o.h =)

En fantastisk utsikt til alle kanter <3

 

 

Hey & hopp..selfie må til, hehe =P

Deretter tusla jeg meg litt ned og rundt på andre siden av Keipvatnet..selve Keipen ser du der til venstre.

Der fyra jeg i gang primusen og kokte meg kaffe – og fant frem kos til ettermiddagskaffen =)

Og så satt jeg bare der i den tidlige kveldssola og bare kosa meg, og så på fisken som spratt.
(..nei – gadd ikke ta frem kamera for å prøve å fange sprettinga 😉

Til slutt ble det en smule småkjølig, så jeg tusla meg ned igjen og satte nesen hjemover..og hoppa rett i dusjen. Tro meg når jeg sier det var en fantastisk opplevelse bare det – med tanke på at jeg har hatt både fysisk arbeid OG fjelltur i dag, hehe =P

Hvordan har din dag vært, da?
Har du vært påjobb, eller ute og kosa deg i naturen? Eller begge deler?

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #hverdag #tirsdag #jobb #skogsarbeid #mamma #hoftebrudd #sykehus #operasjon #tur #fottur #fjelltur #natur #naturbilder #ettermiddag #ettermiddagskaffe #primus #kjeks #kos

18 kommentarer
    1. Å så trist med mamma di – glede og sorg hånd i hånd for dere nå….. og den turen der misunner jeg deg litt altså…. jeg har jobba pluss det pissregner.. …. såååå…..
      … nattaklem <3

    2. HeidiElise: Ja det var en deilig tur =) Takker for det =) Og ja, leit er det – men det ser heldigvis ut til at det går bare bra med henne så langt..takker så mye på hennes vegne <3

    3. Og jeg som var stolt av mine drøyt 12 000 skritt i dag! 😀 😀 😀
      Fantastiske bilder av nydelig natur! <3
      Trist med moren din og ekstra ille med tanke på utfordringene hennes. God bedring til henne og en trøste-oppmuntringsklemmmmmmm til deg
      Jeg har vært på sykehuset og besøkt moren min i dag. Det er heldigvis mest rutinebesøk blitt når det gjelder akkurat det, men jeg fikk lære en teknikk som kan lette ting for henne når hun kommer hjem, så det ble en god dag likevel. <3

    4. Uff…så trist å høre om moren din..ikke noe gøy når sånt skjer…og særlig når hun er avhengig av rutiner og det kan ikke være lett nei..ish..Godt at du fikk deg en god tur i fjellet…Flotte bilder! og et helt nydelig sted!! Håper alt går bra med mor! og at du ikke blir alt for støl i morgen….så mye jobbing er jo ikke bra for ryggen din da…Håper du får en god natt! klem

    5. Margrethe: Ja det er litt trist – men ser heldigvis ut til at det går bra med henne så langt..og da er det bare å smile og være happy =D Hihi..ja det var en deilig tur 😉 ..huff..ja det regnet, altså..grrr!! Nattaklemz <3

    6. Ei_heks: ..jaaaa..men du SKAL jo være stolt av de skritta..det er jo tross alt ikke hver dag jeg flyr rundt som ei..eeeh..holdt på å si flyfille, hahahaaa =P Takker for det..og ja, vi har en vakker natur, ingen tvil om det =)
      Joda, det var litt kjipent med mamsen – men det ser heldigvis ut til at det går veldig bra med henne så langt. Takker så mye, fra både henne og meg <3
      Ja jeg leste innlegget ditt..utrulig kjekt at du fikk lært den teknikken =D

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei det er ikke noe koselig når sånt skjer – men hun har hatt operasjonen nå, og alt ser bra ut så langt =) Ja det var deilig med den turen – naturen er bare rett og slett balsam for sjela..og jeg trengte det for å få “blåst reint huet” litt etter alt som skjer til ei hver tid, hehe. ..hmm..du har jo rett i det med jobbinga – men om ryggen skulle bli for grinete på meg, så veit jeg jo at det går jo over etter max et par dager..og så kan jeg jo hvile meg helt til i neste måned, siden dette var de siste timene for denne måneden, hehe 😉 Takker for det og ei riktig god natt til deg også =) Klemz <3

    8. Uff, mamsen på sykehuset, det er aldri gøy 🙁 God bedring med henne. Og er hun dement blir det ekstra vanskelig sikkert. En fin tur du hadde da 🙂

    9. Flotte bilder, vakker natur.
      Uff og trist med moren din, håper det går bra med henne, det skjedde med faren for år siden. Triste saker.

    10. jammen hadde du en aktiv dag og den vakre turen du fikk på ettermiddagen da.Det var trist å høre om din mor,dette er noe vi har vært gjennom flere ganger dette siste året.Min far falt i fjor vinter,han var begynt å tulle men bodde hjemme og kjørte bil,men da han datt braut han lårbeinet,etter opperasjonen gikk han i delir,det er noe som er vanlig for eldre når dei bryter hofte og må oppererast,det vil si han ble dement,noen går ut av delir men ikke alle,min far gikk ikke helt ut,og etter noen uker falt han ut av sengen på sykehjemmet og måtte gjennom en ny opperasjon,det ble delir nok en gang,og siden har han vært skikkelig dement selv om han etterhvert gikk ut av deliren,nå er han 100% pleietrengende og greier ikke å hverken stå eller gå,jeg tenker på dere og håper din mor tåler opperasjonen

    11. Jeg er vel egntlig heldig som har jobben min med meg hver dag 😉 Det å havne på sykehus er traumatisk nok for de fleste, men stakkars moren din for så redd hun må være.

    12. fruensvilje: Ja jeg kosa meg masse på den turen =) Huff..så trist med faren din,da..nei det er ikke noe koselig når sånt skjer..og hun er jo ganske dement i utgangspunktet – og dessverre hadde det nok en veldig negativ effekt på henne, denne operasjonen – for hun er mye verre nå..men håper det går seg til når hun kommer tilbake til sykehjemmet..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg