SØNDAGSDESSERT

..det er ikke ofte jeg gidder å ta meg bryderiet med å lage dessert bare til meg selv – men i dag falt jeg for fristelsen.
Hadde fått plukket meg en del steinbær/teiebær (og det er ikke vanlig at jeg finner mer enn ei håndfull av de), så jeg fant ut at jeg skulle lage noe jeg vanligvis kaller “rips-dessert” fordi den er laga med rips. Men steinbæra er jo litt syrlig – som rips – så jeg brukte den i stedet…pluss noen få bringebær på toppen =)

Rista litt havregryn i tørr panne og avkjølte..

 

La det lagvis med krem og bær (brukte “juksekrem”..på boks – fordi jeg aldri kjøper fløte – den blir bare ødelagt 😉

Og så var det bare å nyyyyyte til ettermiddags-kaffen =D

 

Har du kosa deg med dessert i dag?

 

#blogg #helg #søndag #dessert #kos #kaffe #ettermiddagskaffe

12 kommentarer
    1. Det så godt ut….Skal plukke rips i morgen og kjøpe krem 🙂 Dessert i morgen. I hvertfall til meg. De andre her synes ripsen er så sur 🙂

    2. fruensvilje: Nei det er akkurat det – det er så enormt lite av de her – finner som sagt vanligvis max en håndfull..men så kom jeg plutselig over et sted der det vokser ganske mye i forhold – hadde alt vært modent, hadde jeg sikkert funnet over en halv liter =D Så koselig med selskap,da..og få ferdig servert =D

    3. Nammmm…det så jo kjempe godt ut…ja vi hadde firkløver til dessert i dag…hihih

    4. Margrethe: Ja det var sabla godt =) ..hehe..ja gjerne – men trur kremen kommer til å være temmelig tyntflytende og sur før du får den..hehe =P <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg