PIKNIK I BLÅSTEN og JUBILEUMS-BÅL

Hei & hopp og goood lørdag ettermiddag, alle sammen. I dag har jeg hatt meg enda en flott dag ute i frisk luft. Ryggen var særdeles kranglevoren i natt, etter turen min i går ..trodde seriøst at det var kneet som skulle bli den største synderen – men nei..

I alle fall..da jeg sto opp, høljeregna det og himmelen var skikkelig mørk og grå. Men jeg fant ut at jeg kjeda meg litt vél mye, og HALLOOO..jeg HAR regnklær, altså..så jeg ville ut å få luft, koste hva det koste vil. 
Og mens jeg leita frem klærne, fikk jeg den geniale idéen om piknik..Jeg vet nemlig av en koselig plass nede med havet, der jeg kan sitte i ly for alskens vær & vind.

Som tenkt – så gjort! Så jeg pakka litt ting & tang og satte nesa ut av byen. Må kjøre en liten time, men pyttsan =)

Da jeg kom frem, blåste det som bare pokker – deilig med vind i håret..yeeey =D

..men det var merksnodig lite regn der..det hadde garanter høljet ned der også, for alt var søkke vått, men faktisk var jeg så heldig at det kom ikke en eneste dråpe mens jeg var der.

Uten tvil et vakkert sted <3

Derfor tente jeg bål ute i fri luft i stedet for i ly, der jeg hadde tenkt. Og dette var et skikkelig jubileums-bål, for det var BÅL NUMMER 50 i år =D

Nå skal det sies at jeg tenkte egentlig ikke over noen sånn derre piknik-duk..eller anna dill-dall..og ikke er jeg av de som får ned så inni hampen mye mat på én gang, heller..derfor er kanskje picknick-utvalget mitt litt kjedelig..men det var nå hjemmebakte rundstykker med godt pålegg, bær, kaker, kjeks og til og med litt ost 😉

 

“fingermat” må vel til på en ekte piknik, hehe =P

Og midt inni all spisingen, tusla jeg små runder og tok litt bilder 🙂

 

 

Etter at jeg var ferdig med etegilde – og dermed faktisk et nytt punkt på to-do lista mi, heiv jeg sekken i bilen og traska meg et par kilometer oppover i skauen der. Godt å få trimma baconet etter å ha glefsa innpå en hel masse rart, hehe 🙂

Nå var det ganske tjukk skau der, og små muligheter til å ta bilder med utsikt..men fikk dette rett før jeg snudde..

 

..og så dette da jeg var nesten nede igjen 🙂
Og som dere ser, her er det tendenser til blå himmel og sola har begynt å bane seg vei..

Så slik har min dag vært..masse kos..og fremdeles oppholdsvær og litt sol..deilig =D

Hvordan har din lørdag vært?
Er det godt vær der du bor?

 

#blogg #hverdagsblogg #helg #lørdag #tur #kosetur #piknik #mat #kaffe #bål #jubileumsbål #bålkaffe #fjæra #vind #bølger #skog #skogstur #fottur

16 kommentarer
    1. Herlig friskus-bilde av deg :)) Det så ut som det var “mye vær”på turen.. men det så jo veldig koselig ut også.. fine omgivelser og deilig turmat 🙂 God bedring med ryggen <3

    2. jammen er du tøff,og nista di såg aldeles nydelig ut,ikke kjedelig det grann 🙂 her har det vært mye regn i dag,men i skrivande stund skinner sola i fjella,det meldes bedre vær i morgen så krysser fingra for att det holder ord :))

    3. fruensvilje: Takker for det =) ..ja jeg var i alle fall fornøyd med maten 😉 Trasig når det er så mye regn – men krysser fingrene for at godværet kommer din vei i mårra, da =D

    4. Nå er det ikke pent å være misunnelig, så det er jeg altså ikke 😉
      Men det ser aldeles herlig ut, både naturen og maten 🙂
      Det smaker så godt utendørs uansett hva det er, og det var ikke noe å si på utvalget ditt. Jeg ville nok kun hatt med brødskiver med ost og et eple 😉
      Ble litt sol her i trøndelag også i ettermiddag:)

    5. Sååå koselig!! og ser så herlig ut! jeg har kose meg på tur, og rydda mye i hagen..og rydda rommet til guttens om flytta…Og nå kom regnet…Deilig å se på det inne i fra stua..Flotte bilder! og ha en flotters kveld!

    6. Herlige bilder:)) pikniken din så også fantastisk ut:)) her startet det grått, men lysere nå. Til og med sol:)) eneste trasketuren min har vært på kjøpesenter noen få timer:)) så litt kjekkere ut din dag:))

    7. HeidiElise: Hehe..er vel lov å være biiiittelittegranne misunnelig av og til 😉 Det var i alle fall en herlig tur, ja..og jeg kosa meg masse med maten. Bruker både å ha med meg – og tilberede mye rart på bål i støytene..men kun brødskiver med ost er en gjenganger hos meg også =) Så flott at det ble sol, da..verden ser liksom litt annerledes ut da =D

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det var en koselig tur =) Høres nå ut som du har hatt en trivelig dag, da..og samtidig fått unna litt. Litt trasig med det regnet hele tida – men det er jo kjekt når man kan sitte inne i varmen og nyte det 😉 Takk for det – og en flott kveld til deg også =)

    9. Anonym: Takk for det =) Ja det var utrulig deilig med den pikniken..kosa meg skikkelig. Så bra at det har lysna opp og blitt litt sol,da =) Åh – ja men det kan jammen være ei stri tørn det – å traske på harde gulv i flere timer..men også veldig koselig, vil jeg tro..selv om jeg personlig nok foretrekker naturen, hehe =P

    10. Så koselig med piknik da, synes du hadde mye godt å spise:-) Vi har kost oss med tur på fjellet i dag i vekslende vær:-) God lørdagskveld!

    11. Marianne: Ja det ble en veldig koselig stund der – og jeg var i alle fall fornøyd med maten 😉 Så trivelig med fjelltur, da..selv om været ikke bestandig er helt perfekt =) Takk det samme =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg