HUSVASK MED SITRONSMAK

..ok..skal nå innrømme at den tittelen der kan vel være litt vel vanskelig å stå for – men i alle fall så har jeg da brukt dagen så langt til å ta helgevasken (med grønnsåpe – ikke sitronlukt ;)..og midt inni det styret der, bestemte jeg meg for å slenge i hop litt helgekos i form av små sitron-kaker..

Har en sånn kjekk grunndeig jeg bruker – og så varierer jeg på smaken..og av og til hiver jeg oppi hakket sjokolade eller mandler..eller noe annet godt.
Og jeg bruker vanligvis meierismør, samt at jeg blander halvt om halvt med vanlig sukker og sukrin =)

 

Liker litt størrelse på kakene, så jeg setter de med spiseskje..

 

VOILA!! En boks med helgekos <3

 

Og selvfølgelig måtte det prøvesmakes etter at husvasken var tatt 😉

 

Legger ved grunn-oppskrifta for de som er interessert =)

100 gr smør
1 dl sukker
1 egg
2,5 dl mel
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver

Rør smør og sukker godt og ha i de øvrige ingrediensene. Settes med skje på brett, og stekes 
v/175gr i 10-12 minutter.

Valgfri smak, eks:
-revet skall fra sitrusfrukter (1-2 ss)
-essens-dråper (sitron, bringebær, vanilje…) (jeg brukte myyye..sikker 40-50 dråper..liker smak, hehe 😉
-hakket sjokolade, mandler, tørka frukt..osv.osv..)

De “perfekte” kakene er ikke smuldrete, men litt myke inni 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #helg #fredag #husvask #bake #hjemmebakt #kaker #sitronkaker #kos #helgekos 

12 kommentarer

Siste innlegg