GLIMT FRA TÅKEHEIMEN

Titt-tei og goood formiddagsmårra, godtfolk 🙂

Det ser ut til at tåka har overtatt nord-Norge totalt nå..noe som er ganske typisk – og jeg legger skylda på den evinnelige sneen som enda ligger i fjellene..blir så kaldt og rått om natta, at det er nesten reint ufyselig..
Men skitt au – man får jobbe med det man får utlevert, hehe 😉 I dag blir det nok ikke den store, fysiske utskeielsen. Har sovet bare et par timer i natt, så jeg skal bruke dagen til å tusle her hjemme..få tatt helgevasken og sånt kjedelig tvangsarbeid 😉 Og i ettermiddag skal jeg å hente kompisen min på flyplassen, og få han prekevert hjem..skal bli koselig å treffe han igjen. Har jo ikke sett han siden jeg var å besøkte han på båten og feira bursdagen hans i siste halvdel av mai =)

Og som sagt – tåka har klort seg fast her. I går så det ut til å lysne opp litt ut mot ettermiddagen..

Men det varte ikke lange stunda! 
Så ut mot kveldingen fant jeg ut at jeg skulle ta meg en tur i skauen og knipse litt tåke-bilder. Jeg syns tåka er både fascinerende og mystisk..og litt skummel..derfor går jeg aldri på ukjente veier eller på høyfjellet i sånt vær..for selv om man bruker kart og kompass, har man aldri noen garanti for om man plutselig havner litt feil, og går rett ut i elendigheta. Og kommer tåka når jeg er på fjellet, holder jeg meg i ro til den forsvinner..har heldigvis ikke opplevd å bli værfast på grunn av den – men nettopp derfor har jeg bestandig godt med klær og mat med når jeg går på lange turer..

Vel – nok snikk-snakk, hehe..i går var jeg da ute og knipsa litt bilder, og fikk fanga en del ok motiv.
Dessverre får jeg ikke til å gjengi alle de nydelige fargene som av og til glitrer inni tåkeskyene, men det får nå stå sin sak det =)

Så her følger et lite knippe av tåkelagte bilder fra kveldsturen min i går =D

 

 

En liten bit av ei flott multe-myr 😉

Surra meg opp til et lite vann som heter Djupingsvatnet..har en ganske livlig fantasi – så med all tåka som smøg seg rundt føttene på meg, i kombinasjon med navnet på vannet – fikk jeg en skikkelig hedensk følelse der jeg traska i vei, hehe =P

Plutselig kom litt ekstra solstråler gjennom – og farga tåka svak rosa..vet ikke om dere klarer å se det?
Har et annet bilde av den rosa tåka inne på Facebooksiden som hører til zoeticWorld-navnet..du kan se det her om du vil 😉

Kjekt med litt selskap når man er ute på tur, hehe =D

 

Yepp..tåka skaper vakre landskap, syns nå jeg da 😉

Da får jeg bare si takk for titten – og ha en nydelig fredag, alle sammen <3

 

#blogg #hverdag #hverdagsblogg #hverdagsliv #fredag #helg #tåke #natur #naturbilder #naturfoto #sommer #skog #myr #vann #djupingsvatnet #nordnorge #harstad #######

8 kommentarer
    1. Så nydelige bilder! og jeg er helt enig..tåke ER mystisk og litt skummelt! 🙂 Tror jeg hadde skvetti himmelhøyt om ku plutselig stod der!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for det =D Hihi..det er vel fordelen med å bo sånn som jeg gjør – man FORVENTER å støte på både sau og kyr 😉 =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg