EN EKTE MILITÆR..?..MED KURS MOT UKJENT VANN..

Da jeg våkna i dag, var det et fantastisk vær ute..og kropp & sinn kjentes helt flotters ut – så jeg bestemte meg for å ta igjen litt, siden gårsdagens tur gikk rett til helvette (det kan lese mer om her hvis du vil..)

Så med sekken pakka og føttene godt teipa

..kjørte jeg like utenfor byen og parkerte..hadde bestemt meg for at jeg skulle opp et sted som heter Storskaret..og så kurse meg mot et vann – som jeg ikke klarer å finne ut hva heter..(vet hva alle vannene rundt heter – men ikke dette..snodig!)

Man må parkere ca.10 minutters gange unna der oppstigningen til selve skaret begynner..

(og det skaret er ca.midt i bildet og bittelitt til høyre)

Under veis til der bakken opp begynner, må man passere en barnehage..og der kommer det to små sjarmører løpende mot meg på innsiden av gjerdet – store i øynene..og spør “e du en ækte militær?”..hehe..kan jo ikke si noe på at de lurte, da..svarte fjellsko, militærgrønn turbukse, grønn storsekk på ryggen, og kamofarga t-skjorte & caps =P
Men jeg måtte selvfølgelig pent innrømme at det var jeg da ikke – hvorpå det kom et samstemt sukk, etterfulgt av et langt ååååh, hehe =D

Vel – den ganske så uekte militæren vandra videre, med kurs mot det da ukjente vannet..og her følger en god del bilder dere kan kose der med 😉

Helt nede i enden av den bakken, er den barnehagen jeg gikk forbi – og her er jeg litt over halvveis til der oppstiginga til Storskaret begynner.

..og daaa er jeg i gang oppover =D

En smule småbratt hist og her 😉

..men litt flata terrenget ut underveis =)

Begynner å komme i høyden, ja..for her er det mye snø enda..

Sett sånn..her var det bratt igjen 😉

Og her er jeg oppe av selve skaret – og klar til siste etappe..
(har lagt ut en videosnutt på Instagram som er filma her, hvis noen har lyst å se)

Vannet jeg skal til, ligger bak den fjelltoppen i midten =)

Utsikt mot den veien jeg kom. Forrige bilde er tatt på begynnelsen av den myra dere ser midt i bildet. Men jeg valgte å ikke ta noen bilder på den strekningen derifra og til der jeg står på dette bildet, fordi det er bare en smal sti, der det går ganske rett ned enkelte steder..og da gadd jeg ikke begynne å sjonglere med kamera der..nok med å holde styr på meg selv og sekken, hehe 😉
Men nå begynner jeg å nærme meg..

TA-DAAAA! Nesten 2 timer i koselig trav – og der er vannet uten navn, hehe =)

Starta med å få skifta til tørre klær på overkroppen – for tru meg – jeg ble rimelig heit av å pese opp bakkene, hehe =P
Deretter var det å begynne så smått å leite etter ved..noe som ikke er helt enkelt når man er i såpass høyde som dette..
Men ved fant jeg..

Og bål og bålkaffe ble det også..

..ja og ei halvsvidd skive full av aske, hehe =P

Finner ikke ord.. <3

Satt lenge-lenge og bare moillkosa meg, og hørte på alle de fantastiske lydene fra naturen – de man kun hører når bil- og bylarm er borte.
Til slutt begynte det å yre litt (dette bildet har jeg også brukt i det forrige innlegget mitt også, Frodiths utfordring..link finner du helt nederst her..)

Men yringa ga seg – og jeg ble sittende enda ei stund, før jeg pakka sammen og tok fatt på hjemveien.

Hadde en fantastisk tur..som ord nesten ikke kan beskrive – og jeg var heldig med været hele veien – for nå – etter at jeg kom meg hjem, har det begynt å høljeregne..

Det eneste jeg ikke er særlig fornøyd med, er at det høyre kneet mitt begynte å verke som pokker på tur ned. Jeg begynte å få problemer med det for litt over et år siden – det låser seg når jeg sitter på huk/kne..og det smeller skikkelig i det, før jeg får retta det ut igjen..og vondt er det jaggu også når det skjer.
Jeg liker absolutt ikke at det slår seg vrangt i tur-sammenheng – hmmm…her må jeg leite opp andre yoga-øvelser, eller noe sånt 😉

Har du ikke sett de andre innleggene mine i dag, finner du de her:

SÅNN VAR DET..uke #27
BREGNESKOG
FRODITHS UTFORDRING 4/9

#blogg #turblogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #mandag #ukedag #sommer #ferie #tur #fjelltur #fottur #natur #skar #fjell #utsikt #vann #bål #kaffe #bålkaffe

1. kosekaos: Ja det er vakkert der – og siden det blir så høyt oppe, blir man ikke ned-rent av folk heller =) Og jeg føler meg veldig heldig som har så mye flott natur her, som jeg kan benytte meg av =D

2. Ååå det så helt nydelig ut der!! Sånne vann er så idylliske! Vakkert landskap! og flotte bilder! skjønner godt at du hadde en flott tur! Det kan være du har en menisk skade..og da hjelper vel ingen yoga øvelser…har det i begge mine..og høres sånn ut..kommer gjerne i nedoverbakke..

3. kosekaos: Helt sant..jeg er “allergisk” mot å omgi meg med masse folk når jeg er på tur. Men heldigvis, så har vi mange steder rundt her, som er temmelig øde – nettopp fordi det er så mye fjell å gå i =)

4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er helt fantastisk flott der..et sted jeg gladelig går til, gang på gang =) Takk for det =D Joda, det er godt mulig det er menisken som er problemet – men jeg akter nå å prøve litt alternative ting, for å se om jeg kan være heldig og gjøre det – om ikke helt bra, så i alle fall bedre 😉 =D

5. For et herlig sted, og for noen flotte bilder…. åååå… kjedelig når det blir svikt i karosseriet, får håpe det gir seg fort! Klemmer <3

6. Margrethe: Ja det er et flott sted – og takk for det =) ..huff ja..det var et solid strek i regninga..men håper det beste, da =) Klemz <3

7. Herlig overskrift, herlig kommentar fra barna..og masse herlige bilder :)) Så bra du var fornøyd med turen..og det så jo bare så deilig ut å sitte å spise ved vannet (uten navn..hehe..)og bål er så koselig :)) Så håper jeg kneet bedrer seg… God natt <3

8. annebe: Takk-takk =) ..hehe..ja unger er så fantastisk rett frem =) Takk for det – og ja, gjett om jeg var fornøyd. Finnes ikke noe bedre enn å få være ute å nyte naturen på den måten =) Ja jeg krysser fingrer og tær for at det blir bedre – snart!!.. Natti-natt <3