OLJESKIFT, BLÅ SILIKON OG MARMOR-KAKE

I dag har jeg brukt litt tid på å pleie kongen. Var jo å kjøpte olje + oljefilter til han i går, og i dag fikk jeg låne garasjen hos broren min for å få tatt fullt oljeskift. Er så mye greiere å ta det hos han, for han har bl.a en svær bakke som brukes kun til å la olja renne ut i..


 

Det verste med hele opplegget (syns jeg) er å skulle balansere den jækla bakken ut av garasjen og få spillolja over på tomme kanner i etterkant.
Men det gikk knirkefritt – både oljeskiftet og å få tømt bakken i etterkant.

Deretter bestemte jeg meg for å fjerne termostaten jeg byttet her tidligere i vår.


 

Kongen raser jo opp på kokepunktet for et godt ord, og med tanke på at jeg skal til Trondheim til helga og hente et flyttelass..og etter hvert har planer om å kjøre Trollstigen – er det like greit å fjerne hele svineriet for sommeren, hehe =P

Så bort med termostaten..

Fjern gammel gugge og silikon-rester

Frem med den lille blå..

Og så var det bare å silikonere i vei, før jeg klaska alt i hopes igjen 😉


 

Og når alt var ferdig sammenskrudd, var det tid for en liten kaffepause sammen med brorsan.
Han hadde bursdag for en tid tilbake, og i forsinket gave hadde jeg med en pakke tobakk til han, og ei marmor-kake.

Helt ok setting for ei lita skravlestund, dette =)

Og nåååå..tror jeg resten av dagen skal gå med til å få skremt noen uhumskheter ut av utstyrs-boden min..hehe =P

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #bil #pickup #kingcab #oljeskift #termostat #handywoman #pause #kaffe #kake #marmorkake #pratestund #familie 

13 kommentarer
    1. Flink du er som fikser slikt selv ..jeg kan ikke mye om bil, men hadde faktisk motor som valgfag da jeg gikk på folkehøyskole..hehe… Kake og kaffe kan jeg mer om..hehe…

    2. Aqua: Takk-takk =) Ja det er godt å få det gjort – og ganske viktig å passe på kar´n..da han begynne å trekke på åran, hehe 😉

    3. annebe: Hehe..for å si det sånn..jeg liker å styre med bilen – ja..men det er også ei tvungen nødvendighet å kunne sånne grunnleggende ting – er man singel, så er man singel =P ..hehe..ja kaffe og kake er nå ikke det dummeste å ha kunnskap om ;))

    4. S¨å flink du er! ja her skulle bjørn gjøre ferdig bobilen med å reparere oljelekasje osv på søndag..men det ble det ikke noe av..bilen må inn til ny eu kontroll når det er fiksen sammen med andre små rusk..men akk..lenge til den skal ut å kjøre nå uansett..så bare å la den stå..hihihi..JEG gjør ikke det altså..noen ting er det greit å ikke kunne…hihihih..

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk for det =) ..nei nå tar det nok ei stund før han får gjort den jobben..så den står nok godt der den er =) ..hehe..ja av og til skulle jeg ønske at jeg ikke kunne noe som helst “manneting”..men siden jeg ikke har noen til å gjøre det for meg – er det kjekt å kunne =)

    6. Margrethe: Takker..hehe..nei når man ikke er nødt – eller har interessen – så er det like greit å la det være 😉 Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg