SHOPPING-DAGEN

Etter en mer eller mindre kjedelig start på dagen. som gikk ut på å få betalt regninger og sånt “tull & tøv”, ble det bytur med shopping. Mamsen trenger en masse, nye sommerklær..og siden hun ikke er kompetent til å gjøre sånt selv, ble det da en seriøs butikk-traske-runde på meg.

Hadde jeg bare kunnet gått inn i butikker, funnet noe pent – og rimelig – og kjøpt det, hadde alt vært så mye enklere. Men sykdommen hennes har tatt litt vél overhånd, og hun blir bl.a veldig stressa av kombinasjonen av flere farger. Hun begynner å plukke og ødelegge alt som har to eller flere farger..det være seg alt fra striper til blomster..og glidelås og knapper er heeelt dødfødt.

Så da var det å jakte på ensfargede klær, uten noe pynt og dikke-darr. Var innom over alt – fra Fretex, via “billigbutikker” som H&M, til de dyrere sjappene som fører “stil & eleganse” (..akkurat som om du ikke kan få det på H&M, liksom..?..)

Jeg traska & trødde og leita & grov..og endte til slutt opp med et lite utvalg..til 2500,- jævla kroner!!

1 polo og 2 t-skjorter i litt nøytrale farger..


 

En tynn genser og ei t-skjorte i litt friske sommerfarger..


 

2 fin-bukser som “passer til alt” i fargene..


 

Og et litt mer sommerlig, men nøytralt utvalg av bukse, tynn genser og t-skjorte med 3/4 lang arm..

Jeg skjønner at det er delte meninger om hva som er dyrt og ikke..men i dette tilfellet er det er dritt-dyrt, med tanke på at jeg kunne fått samme tingene for halve prisen, dersom jeg hadde kunnet kjøpt noe annet enn ensfarget..var såååå mye sånt på salg…akk ja!

Hun kan ikke ha innesko heller – de bare kaster hun vekk..så skli-sokker er saken..men dessverre fant jeg bare ett ensfarget par.
Jeg ble litt usikker, så jeg ringte sykehjemmet, og i samråd med de på avdelingen hennes, tok jeg sjansen på å kjøpe det andre paret med striper..så får vi håpe hun ikke plukker og peller for mye..


 

Akk ja – var ikke stort annet å finne på da, etter et sånt økonomisk sjokk – enn å bruke litt mer penger..så jeg kosta på meg en kopp kaffe og en makron.. 52,- kroner (ja – jeg syns faktisk det også er helt idiotisk dyrt..!)


 

..og så fant jeg dette til meg selv – på Fretex – til den nette sum av 156,- for alt 😉

 

 

Har du ikke fått med deg de andre innleggene mine i dag, finner du de her:

SÅNN VAR DET..uke #24
TO DRÅPER
KJEDELIG NØDVENDIGHET
TACO-OSTE-BACON-BURGER ER ALDRI FEIL

FIBROMYALGIEN OG MEG – DEL 2
 

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #mandag #gjøremål #bytur #shopping #butikker #klær #cafe #kos 

20 kommentarer
    1. nå synes eg du fikk masse fint til din mor for pengane,så tenker hun har glede av kledene lenge,og fint var det du fant til deg selv også,det koster å leve hi hi

    2. Aqua: Jotakk..det ble jo ikke så verst utvalg til slutt =) Og ja..det kan være bra terapi, hehe =) Så kjekt, da – håper du kosa deg =)

    3. fruensvilje: Joda – og takk for det =) ..hehe..ja det er jammen sant – det koster veldig å leve, enten man liker det eller ikke 😉

    4. frodith: Joda, det gjorde jeg jo..til slutt 🙂 ..verdt det er det nok..men problemet er bare at hun har ikke råd..hun er dessverre ikke av de eldre med god økonomi. Så det er vi ungene som står for det økonomiske med sånne innkjøp.. 🙂

    5. Jeg syns ogsaa det va dyrt, men saa fant du jo mye til henne. Og kor finne plagg du fant. E trur ikke d e mange man kan sende ut for aa kjoepe kler til en annen person faktisk. Men du eier definitivt et sanse og smak 🙂 Ho blir sekkert veldig fornoyd 😀

    6. Syns du fikk mye for pengen til mor! og selvfølgelig det du kjøpte til deg selv…syns alt er så himla dyrt om dagen…men det jeg syns var dyrt..det var kaffen og makronen…og ja..det å gå på kafe ER dyrt…grisedyrt..Håper mor blir fornøyd..Ikke det du liker aller best tror jeg…hhihih

    7. Du fikk myyyye klær for pengene da, så flink da. Jeg og handler til min mamma da hun er dement. Hun skal bare ha blått hun og klær som ikke klør ….det er ikke lett. For alt klør visst….

    8. Aqua: Ja det er i alle fall mye kjekt man kan få tak i – selv om jeg nok ikke er den stoooore shopperen, akkurat 😉 Har endelig fått begynt å lese gjennom blogger – inkludert din. Begynte å følge deg også, så jeg er sikker på å få med meg alt 😉 Ha en supertrivelig kveld videre =)

    9. Sola: Joda – jeg fant jo faktisk en del..men hadde vært enklere om jeg hadde kunnet kjøpt med mønster =) Takk for det – ble veldig fornøyd da jeg fant de klærne til meg selv =)) Hehe..nei det kan være ei utfordring å kjøpe klær til andre – men jeg trooor hun kommer til å bli fornøyd, ja =D

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Joda – på en måte gjorde jeg jo det – men som sagt – hadde jeg sluppet å ta det hensynet som jeg måtte – så hadde jeg kunnet fått like mye, til halve prisen. Men – det er ikke likere å få det..og hun blir garantert fornøyd =) ..oh ja – jeg syns det er blodpriser på de caféene..og du har heeelt rett..absolutt ikke det jeg liker aller best, nei 😉 =)

    11. solliv: Joda – alt sett i sammenheng, så ble det jo en del. Det er det som er problemet til min mor også – dvs. henne sykdom er ikke direkte demens – men det går ut på det samme. Men hun bryr seg egentlig ikke om hvordan ting ser ut – hun blir bare frustrert og stressa dersom det er mer enn én farge involvert..så nei – det er sannelig ikke lett.. hehe..ja det er rart det der – alt klør..hihi =P

    12. Margrethe: Vel – ja..det er dyrt..og joda – hun fikk jo en god del – men som sagt, det er frustrerende å vite, at hadde jeg kunnet handle til henne uten å ta de hensynene jeg må – så hadde jeg kunnet fått det for halve prisen – eller hun kunne fått dobbelt så mye klær..men-men.. =) Takker – likte det veldig godt – så nå vil jeg ha sooool 😉 Klemz =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg