TUR-VAFLER

Siden jeg har bestemt meg for å dele litt tips om tur-mat med dere, tenkte jeg å starte med dagens lunsj – turvafler 🙂

Det er jo ikke så stor forskjell på de og vanlige vafler, da..men for det første er de mindre søte..nesten ikke sukker i..og så fyller jeg dem med alt mulig rart..det kan være seg alt fra smøreoster med krydder og urter, til f.eks sennep & skinke.. (og ja, man kan bruke pannekaker også 🙂

Dagens ble ikke SÅ snodige..smør og brunost på den ene, og smør, hvitost og masse grillgrydder på den andre.

Så er det bare å legge det ved bålet, til de blir “svartsvidd” i kantene..(liker du ikke det, kan du pakke de inn i folie 😉

 

#blogg #turblogg #mat #turmat #tips #vafler #ost

8 kommentarer
    1. ja vafler er jo godt…og jeg har enda ikke prøvd, men lest om flere som bytter ut halvparten av melet med havregryn! Da blir de kanskje litt mer mettende også… men smeltet brunost har jeg ikke prøvd altså..hihihFlott tips!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Åh det er faktisk veldig godt – med havregryn i..bruker ikke det bestandig, da – men av og til..og de blir mye mer mettende =) Og smelta brunost MÅ du bare prøve, tji-hi 😉

    3. Margrethe: Oh ja – det er det..liker det også på julekake – men det gidder jeg jo aldri lage annet enn til jul, hehe 😉 Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg