KRANGLEVOREN PÅ MÅRRAN

Det er bare å innse – jeg er aldri så oppe og går, som når jeg er ute i det fri. Og sover ute, enten i telt eller under åpen himmel. Nå har jeg hatt tre netter hjemme – og ryggen holder i støytene på å ta drepen på meg. Siden guttungen er borte i pinsa, tenkte jeg at jeg skulle prøve å sove i senga i natt – i stedet for på sofa. HAH!! Klokka 4 i mårrest, våkna jeg av sånne smerter at jeg bare måtte stå opp og legge meg i stua. Dvs.når ryggen er så kranglevoren som dette, må jeg ta tak i madrassen og hale meg ut på sengekanten, deretter må jeg rulle meg ut av senga og ned på gulvet, for så å støtte meg på senga for å komme meg opp i stående stilling. Jadda, hehe =) 

Men pyttsan, man er jo vant til det..så jeg kreka meg inn i stua og fikk reid opp på sofa, og sovna nå til slutt. Gikk litt bedre da jeg våkna til liv her i halv8-tida, og fikk satt på mårrakaffen. Så var det ut og snøse litt frisk luft mens den gjorde seg ferdig, og etter en god frokost – tja – da var smilet like stort som det pleier, for jeg vet jo, at det som trengs for denna skrotten, er bevegelse..

 Og etter det har ting bare gått bedre og bedre. Har fått klora ferdig arbeids-skjorta til guttungen og fått den på vask, og har jeg vært ute å styra litt med kongen. Starta i går med å vaske og male på han, så nå er det håp om at han skal få ferdig “face-lift’en” sin før pinsa er over 😉 (..de bildene kommer i et eget innlegg etter hvert)

Ellers har jeg bare sittet ute og sløva. Lest litt, skrevet litt..filosofert litt..

 

Jada..veeeldig interessant mønster på serveringsfatet mitt, hehe =D


 

..og ellers tatt litt kjedelige bilder. Blir fort det, når man kun er på sin egen, bittelille uteplass – uten hverken blomster eller dill-dall..så jeg knipsa litt i bedet til husverten 😉

 

 


 

 

#blogg #hverdagsblogg #helg #søndag #pinse #pinsedag #søvnvansker #smerter #rygg #ryggproblemer #rutiner #kaffe #friskluft #bok #lese #godværsdag #sol #vår #blomster #blomsterbed #harstad #nordnorge 

10 kommentarer
    1. Uff så leit med ryggen. Er så heldig å ikke ha en sånn en sjøl. Men har flere kjente som sliter veldig. Ser hvor vondt det er.
      Godt det hjelper å bevege seg litt. Det er jo en grei medisin 🙂
      Fine bilder…Er veldig glad i skyggemønster. Fatet lagde ett fint ett.
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    2. Kjedelig med ryggplager.. du får nok komma deg ut på tur igjen snart :)) Syns fatet ditt var fint jeg… og koselig husverten har litt grønt og fint å se på .. Fortsatt god bedring og fin dag videre <3

    3. Hanne: Joda, det er trasig med ryggen når det står på som værst, men jeg nekter å la den få bestemme over meg, hehe 😉 Takk for det 🙂 En fortsatt fin dag til deg også 🙂

    4. annebe: Ja jeg håper det blir litt mer tur, snart..medisinen min, det 😉 Takker…og ja, kjekt å ha litt blomster å titte på her ogs :)) Takk for det 🙂 Og en riktig fin dag til deg også 🙂

    5. Syns det var noen koselig bilder fra verandaen din 🙂 Likte fatet ditt og det siste bilde av den blomsten var veldig fin 🙂 Huff, ryggplager er ikke å spøke med nei :/ Håper du er bedre nå og så ønsker jeg deg en superflott dag 🙂

    6. Ida Caspara: Takk for det =) Jotakk, jeg er myyye bedre nå..hjelper å få bevegd seg litt =)) En fortsatt fin dag til deg også =)

    7. vi er vist mange som plages med disse vondtene ) men godt når det er slike som kommer seg utover dagen da.
      Grønt og fint hos dere også nå,og det ser jo ut som att blomstrane er i rute på likhet med her hos oss )) ha en fortsatt koselig dag

    8. fruensvilje: Jada – jeg er jo tross alt oppegående, så da syns jeg ikke jeg skal klage så veldig mye =) Ja grønt er det heldigvis blitt..i alle fall nede i selve byen. Litt oppi marka – ikke så langt unna her jeg bor, er det enda haugevis med snø, og bare gråe trær. Men det går kjapt nå, likevel =D Takk – og det samme til deg =)

    9. Så flotte bilder! ja man kan finne mye fint akkurat der man ER…Kroppen din er nok ikke vant til noe så godt som en seng..hihih..så den protesterer…jeg er også mye bedre i ryggen på bobiltur en hjemme..så jeg sier at det er noe i huset..og kanskje det ER det…noe under jorda…hihih..Du må ha god bedring med ryggen..og bevegelse er best ja..

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk for det =) Nei det er klart den reagerer på senga – men den reagerer jo på sofa også, hehe 😉 Nei det er bare å komme seg ut og bo i skauen, hehe =D Ja du skal ikke se bort i fra at det kan være noe med huset eller jordsmonnet du reagerer på..man vet aldri =) Takk for det..går seg til, vettu =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg