LITT NEDTUR..MEN MÅRRAKAFFE KURERER GRUFF

Unnskyld at jeg sier det..men det var en sånn jævla nedtur å komme tilbake til nord-Norge igjen, etter å ha fått oppleve hvor fantastisk det har vært lenger sør, at jeg vurderte veldig sterkt å bare snu. Seriøst..dette er én av grunnene for at jeg – alvorlig talt – vurderer å flytte meg nedover igjen. For svarten..kjørte over Korgfjellet i går kveld, og det var enda så mye snø der, at den lå over ene kjørefeltet enkelte steder.

Vakkert?

Visst faen er det vakkert her oppe..men så inn i granskauen kaldt, at fy. Ikke mye morro å sitte å grue seg for å dra hjem..

Meeen..jeg tenker også at det er en grunn for alt, og nå står jeg da trødd her, cirka 2/3 ned av Korgfjellet igjen, på tur hjem..

Det var ikke bare-bare å finne en plass å sove i natt, med svære snøhauger og søkke vått over alt..og til slutt ga meg for overmakta, vrengte kongen over en snøhaug, og sov i passasjersetet. Med vinduene koll-åpne..noe jeg i løpet av natta også måtte gi meg på, fordi jeg våkna totalt nedsnødd..stakkars kongen, hehe 🙂


 

Og selvfølgelig fortsatte det å snø og regne om hverandre i hele natt..MEN han tykje og alle alien’s sku få komme å hente meg, før jeg skippa mårrakaffen. Og det var noen bare flekker både her og der rundt oss, så nå sitter jeg å storkoser meg med frokost og nykokt kaffe..

..og tenker at livet er faktisk veldig bra. Skal mere til enn snø og blåfrosne fingrer, for å ta vekk gleden min ved å være ute 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #tur #turblogg #utpåtur #friluftsliv #friskluft #natur #snø #kaldt #vår #nordnorge #torsdag #frokost #primus #kaffe #mårrakaffe

10 kommentarer
    1. god morgen.Du er jammen positiv,og ja det er svært vakkert der nord,men litt vel lenge vinter,får bare krysse fingrane for att våren og sommeren kommer der nord også nå siden vi i dag skriver juni ))

    2. fruensvilje: Vel..alt blir så mye enklere, hvis jeg klarer å se det positive i situasjonen..så derfor”moillkoser” jeg meg, og venter på våren 😉

    3. Uff..ja jeg føler med deg…særlig når du nå kommer fra vår og sommer…også tilbake til SNØ…det er ikke godt…så jeg skjønner deg såå godt…nei..du får se og flytte sørover..Håper dagen ble fin!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det var rett og slett surt..men som nordlænning er jeg jo vant til det. Men – alvorlig talt – som jeg har nevnt tidligere – jeg er faktisk i tenkeboksen om å flytte på meg.. 😉 Og jo takk..dagen har vært super, den =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg