VILLMARKSVEIEN I SNYKOV

Joda, da ble jeg fanden dryle “beæret” med et skikkelig godt, nordnorsk vårvær!!

Enda jeg så tegnene alt da jeg passerte nordlandsportalen, med snø nede i veigrøftene og is på vannene – fant jeg i min blonde & blåøyde mangel på forstand, ut at : hmmmm… Villmarksveien har jeg ikke tatt før..DET gjør vi nå. Blah!! Dumt trekk..både fordi været viste seg å slå seg totalt vrangt..


 

..men også fordi det må jo være en milliard ganger så fint å kjøre der på sensommer/høst..men at det har potensiale..åh ja :))

 

For de som ikke vet det, går da Villmarksveien i Nordland mellom Majavatn til Korgen (sånn ca.), og er ei alternativ rute til E6.

På grunn av dritværet, ble jeg lei og forlot hele villmarkslivet etter ca. 1/3 av veien, og kursa meg inn på E6 igjen, ved Trofors. Og for å si det sånn, så aner jeg absolutt ikke hvor langt jeg kjører i kveld..har lite lyst å slå leir i snykov eller pessregn..

Men – det var mye positivt med å kjøre der, altså.. Jeg og kongen fikk være heeelt alene på veien..og vi fikk se masse fugler, hare og elg :))

 

#blogg #turblogg #hverdag #hverdagsblogg #hverdagsliv #onsdag #biltur #snø #nordnorge

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Blir garantert en tur langs den veien seinere i år, ja 😉 …mulig jeg må krype til korset og gjøre nettopp det..er enten hauger med snø, eller søkke blaut myr over alt her jeg er nå.. 🙂

    2. Så bra du fikk noe fint ut av vegen..elg og hare er jo topp da!! hihih Nei du får komme deg på en trygg vei..Håper dagen i dag blir fin! ha en god ny dag! (henger som du skjønner etter med lesing)

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg kosa meg jo..bare synd med den snøen..men det snødde jo ellers oogså, så.. Takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg