RUNDFJELLET 868 m.o.h

Heisann-hoppsann, folkens. Har ikke blitt den store utfarten på meg i dag..bil-løs og alt..så jeg grubla litt på hva jeg skulle finne på å skrible om. Men så kom jeg til å tenke på at jeg har jo mange tur-historier fra gammel-bloggen min, som de fleste av dere ikke har hørt. Så frem til jeg blir mobil igjen, blir jeg å dele noen av de med dere 😉

Den første historien her, er fra august 2012, og er det andre blogginnlegget jeg skrev da jeg starta 🙂

«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»

Phu!!..er nettopp kommet hjem etter en av årets desidert flotteste turer.. opp til Rundfjellet.. Var litt i tvil om jeg skulle prøve meg – 13 km t/r, men fant ut at skitt au – detta klare æ!!

Så jeg heiv meg i bilen og kjørte opp til Storjorda og parkerte pent og pyntelig mellom masse kyr..begynte nesten å lure på om de var heia-gjengen som skulle se meg vél av gårde..

Er nå litt s(møøø)øte også, da =)

Turen starta flott, i veldig lett-gått terreng, og jeg fikk tid til å ta masse bilder..

Et liiite utvalg kommer her:

Så vidt jeg kan skjønne av kartet, er dette Dagborvatnet/Aurvatnet..

Bare helt nydelig!!

Her ser jeg Rundfjellet i det fjerne..(midt i bildet)

Merket at jeg begynte å komme litt i høyden – snøøøøø!!!

Som sagt – en fantastisk utsikt – finner nesten ikke ord, jeg..vi er så heldig som har slik natur her i nord-Norge =)

Her begynner jeg å nærme meg – vet ikke om dere klarer å se det, men ca.der snøflekkene er – midt i bildet – er det noen sorte prikker – det er faktisk folk som er på tur oppover..

Nærmere og nærmere…følte meg rett og slett som ei fjellgeit der jeg kravlet meg oppover, hehe =)

Nesten så man mister pusten…..og utrolig å se hvor stort Storvann Syd egentlig er..

Var mye snø enda, men det var vakkert likevel =)

Toppen i sikteeeeee…..

Utsikt fra toppen utover Melåa.

Topp-punktet sett fra “andre sida”, på tur ned =)

Tja, som dere kanskje skjønner, har jeg hatt en utrolig fantastisk tur.. skal innrømme at når jeg kravlet meg oppover steinura den siste halve kilometeren, begynte jeg seriøst å vurder om jeg faktisk var med mine fulle fem – eller om jeg hadde mistet siste rest av vett.. Herrrrreeeejerremiiias, noe gir jeg meg nå ut på!!! Men fytti katta det var verdt strevet når jeg kom på toppen..

Så var det turen NEDOVER igjen, da… ooooohhh!!!! Er seriøst glad for at jeg ikke prøvde meg på denne turen i fjor, for da har jeg nok sittet der oppe enda.. fikk virkelig testet ut balanse-evnene mine nedover der, ja… haha… var nok sikkert litt av et syn der jeg så særdeles lite grasiøst halvveis kravlet og halvveis sklei på baken enkelte steder…men ned kom jeg, wuhuuu! =)

Oppløftet av at nedturen hadde gått så bra, fant jeg ut (akk, så typisk meg) at jeg skulle ta meg en liten avstikker fra stien og sjekke terrenget… trallallalllaaaa…jadda… da jeg endelig kom meg ned til stien igjen, oppdaget jeg (vrææææl!!) TELEFONEN MIN VAR BORTE!! Fader at jeg ALDRI kan lære å holde meg på stien når jeg er ute å farter… hadde jeg gjort det, kunne jeg jo bare tuslet meg tilbake og funnet den..men siden jeg MÅTTE surre rundt om kring, ante jeg jo ikke hvor i hekken jeg skulle begynne å lete..

Så, da var det bare å tusle seg ned den siste biten til bilen og dra hjem.. og DER sjekket jeg Endomondo som jeg hadde aktivert på telefonen (for de som ikke vet hva det er, så er det et gratis gps-system som holder styr på hvor langt man går/løper/sykler osv, og hvor lang tid man bruker, mm)

Siden det var aktivert, kunne jeg via nettet se nøyaktig hvor jeg hadde mistet den.. og heldig vis fikk jeg med meg ei av mine bestaste bestevenninner for å lete – hun ringte og ringte min telefon – og HALLELUJA! Vi fant den!!!

Så nå er det bare lykke og glede på fruen i huset… og neste gang tror jeg at jeg kanskje må finne en lurere plass å ha telefonen i stedet for å henge den rundt halsen, hehe ;o)

Takk for at du fulgte meg så langt – godt jobba!